Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:22:45 GMT

گسترش فرهنگ و حرکت‌های جهادی برای آبادانی ایران

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۹۸۱۱

گسترش فرهنگ و حرکت‌های جهادی برای آبادانی ایران

دغدغه جهاد دانشگاهی ترویج گفتمان و حرکت جهادی در بین دانشجویان داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «مهدی عباسی» با اشاره به اینکه در آستانه چهل‌سالگی جهاد تلاش می‌کنیم فرهنگ جهادی به جامعه یادآوری شود، گفت: جهاددانشگاهی همواره دغدغه‌های جدی در حوزۀ ترویج گفتمان و حرکت جهادی در بین دانشجویان داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی در سال‌هایی که کمتر به این موضوع توجه می‌شد، تلاش کرد حرکتی را آغاز و این نگاه را در جامعه دانشگاهی ترویج نماید.


وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی نیز این موضوع را با قوت پیش برده و گفتمان‌سازی و نهادسازی را در این خصوص انجام داده است.


عباسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در گفتگوهای مختلف با اعضای جهاددانشگاهی و جمع‌های دانشجویی و تاکید بر توسعه اردوهای جهادی بین دانشجویان اذعان داشت: با عنایت به نگاه مثبت جامعۀ دانشگاهی به حرکت‌های جهادی، لازم است مجموعه‌هایی که در حوزه فرهنگی، اجتماعی جوانان و دانشجویان فعالیت می‌کنند، با هم‌افزایی بیشتر در این حوزه قدم بردارند.


وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به‌عنوان مجموعه‌ای جوان، همواره به‌دنبال توانمندسازی دانشجویان در عرصۀ ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی آنها بوده است گفت: برپایی اردوهای جهادی از موفق‌ترین سازوکارهای جلب مشارکت دانشجویان در عرصه محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور است.


عباسی افزود: این تفاهم‌نامه آغاز خوبی برای همکاری و هم‌افزایی دو مجموعه برمبنای مسئولیت‌های مشترک و با اهتمام جدی نسبت به محقق کردن آنها است.


وی افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه سرآغازی برای تعمیق هرچه بیشتر گفتمان جهادی در بین دانشجویان و جوانان باشد و شاهد خیزش دانشجویان در اردوی جهادی در راستای آبادانی و توسعه کشور باشیم.


سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تأکید کرد: تلاش مجموعه جهاددانشگاهی و سازمان دانشجویان به عنوان شبکه فراگیر دانشجویی جهاددانشگاهی در سراسر کشور بر این است که فرهنگ و الگوی جهادی را به یک گفتمان همگانی تبدیل کنیم.


عباسی در پایان تاکید کرد: سامانه ویژه ثبت‌نام دانشجویان داوطلب علاقه‌مند به شرکت در اردوی جهادی و حوادث غیرمترقبه نیز هفته آینده توسط سازمان دانشجویان رونمایی خواهد شد.

صادق میرزاده مفرد، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ گروه جهادی در دانشگاه‌های مختلف فعال هستند، گفت: اردوها و حرکت جهادی امروز به بلوغ خوبی رسیده است و شاید کمتر دانشگاهی داشته باشیم که گروه جهادی نداشته باشد.


وی تصریح کرد: آنچه امروز در جامعه به عنوان گروه و فعالیت‌های جهادی شناخته می شود، میوه و شجره جهاد سازندگی است که در ابتدای انقلاب شکل گرفت. امروزه، در فضای جهادی این موضوع برند شده است که موضوعات و مشکلات کشور صرفاً به دست حاکمیت حل نمی‌شود، بلکه نیاز به اتحاد مردمی دارد که بهترین شکل آن، گروه‌های جهادی است.


وی افزود: در برهه‌ای نیز کار جهادی به‌عنوان ویترین امور فرهنگی بوده است، ولی در چند سال اخیر، توانسته به عنوان کار فرهنگی موثر در بین مردم بروز کند و به عنوان راهگشا و بازوی توانمند در کنار بقیه ارگان‌ها دیده شود.


وی با اشاره به شهدایی مثل "شهید حججی" و "شهید بلباسی" اظهار داشت: در در دو دهه اخیر ۳۹ شهید در اردوهای جهادی تقدیم جامعه شده است.


معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مطالبه عمومی‌شدن کار جهادی، مطالبه رهبری بوده است، گفت: امروز امیدواریم با این تفاهم‌نامه مخاطب بیشتر و در قالب متنوع‌تری در فعالیت‌های جهادی در کنار خودمان داشته باشیم و بتوانیم به شیوه‌های مختلف افراد بیشتری را در دانشگاه درگیر کار جهادی کنیم.


مفرد تأکید کرد: این تفاهم‌نامه صرفاً منجر به کار جهادی به معنای اردوهای عملیاتی نخواهد شد، بلکه با توجه به ظرفیت جهاددانشگاهی، فعالیت‌های پژوهشی و علمی نیز در قالب اردوهای جهادی قابل انجام است.


جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان دانشجویان جهاد‌دانشگاهی و بسیج سازندگی با موضوع برگزاری اردوهای جهادی، با حضور صادق مفرد معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی کشور، عادل تقوی مدیرکل اداره راهبری امور فرهنگی جهاد‌دانشگاهی و مهدی عباسی سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد.


در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است:
به منظور توسعه خدمت‌رسانی و اشاعه و تعمیق فرهنگ و حرکت‌های جهادی و همچنین گسترش فعالیت‌هایمحرومیت‌زدایی و آبادانی ایران اسلامی مورد تأکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، این تفاهم‌نامه بین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی منعقد می‌شود. با امضای این تفاهم‌نامه طرفین حد اعلای تلاش خویش را در موضوع این تفاهم‌نامه مبذول داشته و از هیچ کوششی در این جهت دریغ نخواهند نمود.

عادل تقوی، مدیر کل اداره راهبری امور فرهنگی جهاد‌دانشگاهی نیز بیان کرد: امروز دو نهاد با هدف‌های مشترک در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند با کمک همدیگر، ظرفیت‌های جهادی را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های جهادی بیشتر از اینکه در مناطق محروم برکت ایجاد کنند، موجب تحقق هدف فرهنگ توانمندسازی دانشجویان شده است اذعان داشت: تنها مهارت‌های ظاهری نباید مد نظر قرار گیرد، بلکه مهارت‌های معنوی نیز باید در اولویت باشد و دانشجویان بتوانند در دوران دانشجویی در فضای دانشگاه جنبه‌های روحی و معنوی خود را نیز تقویت کنند.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعزام گروههای جهادی گروه های جهادی جهاد دانشگاهی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان جهاد تفاهم نامه بین دانشجویان بسیج دانشجویی اردوهای جهادی جهاد دانشگاهی عملیات جهادی کار جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، لبناخمیس مهدی رئیس هیئت عالی رتبه وزارت علوم کشور عراق و هیئت همراه به منظور گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی، برپایی تورهای مشترک فناوری و برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های فناورانه ایران در کشور عراق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و واحدهای فناور آن بازدید کردند.

در این جلسه حسن زمانیان به سابقه همکاری‌های فرهنگی و علمی دو کشور اشاره و گفت: وجود اشتراکات مذهبی، تاریخی، فرهنگی و علمی دو کشور ایجاب می‌کند که گسترش همکاری و تعامل در زمینه‌های مختلف علمی افزایش یابد.

معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به تحصیل دانشجویان دکترای پژوهشی دارای طرح پژوهشی تقاضا محور بیان داشت: این سازمان آمادگی خود را جهت پذیرش دانشجوی دکترای پژوهش محور از کشور عراق اعلام می‌دارد.

در ادامه لبنا خمیس مهدی گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با فضای بزرگ، پژوهشکده‌های نوین و دانشمندان گرانقدر، نقشی بزرگ در گسترش و رشد علمی ایفا کرده است. امیدواریم بتوانیم با گسترش روابط با چنین سازمانی، از تجربیات آن در کشور عراق استفاده کنیم و دانشجویان و استادان ما با حضور در این مرکز با نوین ترین دستاوردهای علمی آشنا شوند.

رئیس هیئت عالی رتبه وزارت علوم عراق ضمن بیان امتیازات ویژه سفر خود به ایران اظهار داشت: به لطف الهی، امروز دیداری بسیار ارزشمند و مفید به همراه هیئت وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشتیم و برای اولین بار است که چنین مرکز بزرگ علمی و پژوهشی را مشاهده می‌کنم و دیدگاه جدیدتری نسبت به ایران پیدا کردم.

وی با اشاره به توانمندی‌های سازمان با وجود ۹ پژوهشکده بیان داشت: سازمان با دستاوردهای گوناگون و فعالیت‌های علمی گسترده توانسته است در منطقه تعاملات خوبی را ایجاد کند و کشور عراق نیز تمایل دارد در زمینه‌های تحقیقاتی و طرح‌های کلان به ثمر رسیده همکاری و مشارکت داشته باشد.

لبنا خمیس مهدی گفت: پارک علم و فناوری عراق در سال گذشته افتتاح شده است و می‌توان از تور فناوری و برپایی نمایشگاه توانمندی شرکت‌های ایرانی جهت تعاملات علمی و فناورانه بین پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و عراق استفاده کرد.

در پایان این دیدار معاون پژوهش و توسعه وزرت علوم عراق و هیئت همراه از پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، آزمایشگاه‌های تخصصی بانک‌های سویه‌های خون، سایت ماهواره و چند واحد فناور سازمان که در زمینه‌های تجهیزات پزشکی و قطعات هوایی فعالیت داشتند، بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک