Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خوشبختانه از دو هفته گذشته تاکنون میزان آمار ورودی به بیمارستان‌ها و بستری در بخش ویژه ICU کاهش پیداکرده است اما این به معنای بی‌توجهی و عادی‌سازی شرایط نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سعید کشمیری ظهر امروز در نشست خبری شورای اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا بابیان اینکه دو هزار و 300 تخت بیمارستانی در بوشهر وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر به ازای هر یکهزار نفر تعداد 8/1 دهم تخت بیمارستانی وجود دارد که پیش‌بینی‌شده این میزان تا سال 1404 به 2/2 دهم به ازای هر یکهزار نفر در استان بوشهر ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند پروژه‌های سلامت و درمان گفت: در هفته دولت دو کلینیک پزشکی به مساحت 2200 و 5000 متر به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر افتتاح خواهد شد. همچنین بیمارستان 110 تخت خوابی شهدای هسته‌ای بوشهر نیز بااعتبار 120 میلیارد تومان در پاییز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: تجهیزات بیمارستان‌های فاطمه زهرا (س) بوشهر، 17 شهریور دشتستان و محمد رسول‌الله (ص) عسلویه نیز در حال تکمیل است. همچنین یک بیمارستان 60 تخت خوابی نیز توسط نیروی دریایی سپاه در عسلویه به بهره‌برداری خواهد رسید.

کشمیری با اشاره به وضعیت اورژانس هوایی بوشهر، بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، پایگاه اورژانس هوایی بوشهر مجهز خواهد شد و یک فروند بالگرد اختصاصی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه در فاصله هر 27 کیلومتر یک اورژانس در استان بوشهر وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس این شاخص، زمان رسیدن بر سر بالین بیماران شهری 6 دقیقه و بین‌شهری 14 دقیقه است که این نشان‌دهنده وضعیت مناسب اورژانس در استان بوشهر است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در خصوص اعلام نشدن آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا، تصریح کرد: با اعلام وزارت بهداشت، اطلاع‌رسانی را به سمت بیمارستان‌ها و اثرات بیماری برده‌ایم؛ کما اینکه آمار ورودی به بیمارستان‌ها و میزان بستری‌ها روزانه به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: بیشترین قربانیان کرونا در بانک‌ها بوده است؛ همچنین بیشترین میزان مبتلایان به کرونا متعلق به شهرستان بوشهر بوده که بخشی از این آمار بالا به دلیل مراوده بین بوشهر و خوزستان است.

کشمیری با اشاره به اثرات استفاده مردم از ماسک در بوشهر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از دو هفته گذشته تاکنون میزان آمار ورودی به بیمارستان‌ها و بستری در بخش ویژه ICU کاهش پیداکرده است اما این به معنای بی‌توجهی و عادی‌سازی شرایط نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون بیماری نبوده که به علت کمبود جا، امکان پذیرش در بیمارستانی را نداشته باشد اما به‌اندازه کافی کیت تشخیص ویروس کرونا در استان بوشهر وجود ندارد و اولویت آزمایش باکسانی است که در بیمارستان‌ها بستری هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر استان بوشهر بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس

پژمان قراییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: زایمان مادر باردار با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) شهرستان دامغان داخل منزل با موفقیت انجام شد.

وی افزود: به دنبال تماس مددجو، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی بیمارستانی شهری ولی عصر (عج) به محل اعزام و زایمان با کمک کارشناسان فوریت‌های پزشکی در منزل انجام شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: مادر و نوزاد دختر با حال عمومی خوب به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ولایت دامغان منتقل شدند.

کد خبر 6088889

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس