Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی چند سال گذشته احداث ساختمانهای بلند مرتبه در مازندران به ویژه در غرب استان رواج پیدا کرده است به طوری که آتش نشانان در مواقع وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی در این بناهای بلندمرتبه با مشکلات متعددی برای اطفای حریق مواجه بودند و خریداری یک دستگاه بالابر هیدرولیک از دغدغه های مسئولان شهرداری و آتش نشانی در این شهر گردشگرپذیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار نوشهر روز سه شنبه در این باره به  خبرنگار ایرنا گفت: موضوع خرید یک دستگاه بالابر هیدرولیک بیش از یک دهه در این شهر مطرح بوده منتها به خاطر هزینه بالا امکان خریداری آن برای شهرداری این شهر ممکن نبود تا اینکه در جریان سفر مقام معظم رهبری در مهر ماه سال ۱۳۹۷ به بهانه شرکت در آئین سردوشی مشترک افسران نیروی دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) این موضوع مطرح شد.

علی امانی افزود: با گذر زمان در نهایت در ماه های پایانی همان سال، رهبری با پرداخت حدود ۳۰ میلیاردریال بابت خریداری این تجهیزات موافقت کرد و ضمن تخصیص این میزان اعتبار به همراه ۲۵ میلیارد ریال دیگر از منابع داخلی شهرداری جمعا ۵۵ میلیارد ریال برای خرید آن پیش بینی شد.

وی اظهارداشت: در پی قراردادی که سال پیش با شرکت راهدار صنعت ماشین یا به عبارتی نماینده انحصاری یک شرکت اتریشی در ایران منعقد شد در نهایت این بالابر آماده و در اختیار شهرداری نوشهر قرار گرفت.

شهردار نوشهر گفت: این دستگاه قابلیت پوشش اطفای حریق تا ارتفاع ۳۲ متری از ساختمان های بلندمرتبه را دارد،ضمن اینکه با استفاده از این بالابر علاوه بر نجات مصدومان طبقات بالادست، با استفاده از سیستم آب پاشی اتوماتیک این دستگاه آتش سوزی در ساختمانهای بلند مرتبه را می توان خاموش کرد.

به گفته این مقام مسئول، دبی خروجی آب این سیستم ۲ هزار لیتر در هر دقیقه است و یکی از کاربردهای این دستگاه مه پاشی در نقاط مختلف آتش سوزی است که به راحتی می توان آنها را خاموش کرد.

امانی ابراز امیدواری کرد با استفاده از این دستگاه در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه نظیر آتش سوزی در ساختمان های بلندمرتبه از این پس شاهد کاهش میزان خسارت های مالی و جانی در این شهر گردشگرپذیر غرب مازندران باشیم.

هم اکنون ایستگاه آتش نشانی شهرداری نوشهر از یک بالابر هیدرولیگ، پنج خودروی اطفای حریق و یک دستگاه خودرو برای امداد جاده ای برخوردار است.

از جمعیت ۱۳۰ هزار نفری شهر گردشگرپذیر نوشهر واقع در غرب مازندران دستکم ۵۰ هزار نفر در شهر سکونت دارند.

برچسب‌ها آتش‌نشانی نوشهر مازندران اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی نوشهر مازندران اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آتش نشانی نوشهر مازندران اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند از نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب‌های این چند روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، مرتضی بخشی اظهار کرد: بیش از ۷۲ ساعت است که نیروهای این سازمان در آماده‌باش کامل قرار داشته و در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و … توسط این سازمان انجام شده است، افزود: بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب‌های این چند روز توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره ۱۲۵ سازمان تماس بگیرند.

کد خبر 748040

دیگر خبرها

  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • پمپ هیدرولیک
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی