Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@00:06:57 GMT

روسیه ظرف چند هفته واکسن کووید-۱۹ را آزمایش می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۳۰۹

روسیه ظرف چند هفته واکسن کووید-۱۹ را آزمایش می‌کند

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش کرد، روسیه به دنبال آزمایش واکسن کووید-۱۹ ظرف چند هفته آتی است، اگرچه این کشور هنوز زمان دقیقی را برای انجام این آزمایش اعلام نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، مقام‌های روسی گفته‌اند که امیدوارند اجازه انجام آزمایش برای واکسن ساخته شده توسط موسسه گامالیا مستقر در مسکو را در تاریخ ۱۰ اوت یا زودتر به دست بیاورند و هر زمان که اجازه استفاده عمومی از این واکسن داده شود، بهیاران و خط مقدم سلامت نخستین افرادی هستند که آن را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری سی.ان.ان به این مساله اشاره کرد که نمی‌تواند صحت ایمن بودن یا تاثیر پذیری این واکسن را بدون داده‌های منتشر شده درباره آزمایش آن اعلام کند.

روسیه گفته که قصد دارد تا داده‌های مربوط به آزمایش را اوایل اوت منتشر کند؛ اگرچه منتقدان پیش بینی می‌کنند که این کشور برای حفظ جایگاهش در برابر دیگر قدرت‌های جهانی عجله زیادی برای تولید واکسن دارد.

اما مقام‌های روسی از سرعت تولید واکسن دفاع کرده و علت را افزایش و رشد شیوع ویروس در کشور می‌دانند.

واکسن روسی هنوز نیازمند اتمام فاز دوم آزمایش است که به گفته مقام‌های مسکو این مساله تا سوم اوت تکمیل می‌شود. سومین مرحله، در همان زمان و با واکسینه کردن خط مقدم نیروهای بهداشت و درمان انجام می‌شود.

وزارت دفاع روسیه گفته که سربازان روسی به صورت داوطلبانه در آزمایش‌ها بر روی انسان، واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها