Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محبوب فر عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران و کارشناس اپیدمیولوژی بیماری‌های واگیر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر ویروس کرونا با جهش عفونی‌تر شده و قدرت انتقال بالاتری دارد. این ویروس در مسیر جهش خود قابلیت‌های جدیدی را به دست آورده است که در برخی موارد موجب ناشنوایی افراد بروز سکته‌های مغزی و قلبی هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: در حال حاضر فوت مبتلایان به کرونا به علت این است که ویروس وارد سیستم قلبی- عروقی و مغز و اعصاب آن‌ها شده است. 

محبوب فر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مکان‌های انتشار ویروس کرونا جایگاه‌های سوخت است. به همین دلیل به افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد به پمپ بنزین‌ها ورود نکنند.

او در ادامه افزود: مردم باید یک ترس آگاهانه نسبت به کرونا ویروس داشته باشند که بتوانند تغییری در راه و رسم زندگی با وجود شرایط فعلی داشته باشند. این تغییر در درجه نخست متوجه افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات حساس دارند.

محبوب فربیان کرد: تا جایی که امکان دارد سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال در منازل خود به سر ببرند و در مکان پر تردد مانند پمپ بنزین‌ها که منبع خوبی برای انتقال ویروس کرونا است، کمتر ورود کنند. در پمپ بنزین‌ها حتما باید تمام پروتکل‌های بهداشتی به خصوص ماسک زدن رعایت شود.

او گفت: افراد حین ورود به جایگاه‌های سوخت حتما باید ماسک سه لایه پزشکی یا فیلتردار استفاده کنند و از خودرو‌های خود پیاده نشوند. همچنین در صورت پیاده شدن از خودرو از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کنند و پس از انجام کار دستکش‌ها داخل سطل زباله انداخته شود.

محبوب فر تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید و از مکان‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها به هیچ عنوان استفاده نکنید. رعایت فاصله اجتماعی بدون زدن ماسک و دستکش تاثیری نخواهد داشت. کارکنانی که در جایگاه‌های سوخت به مدت چند ساعت مشغول به کار هستند باید تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را به طور دقیق رعایت کرده و تا جایی که امکان دارد هزینه سوخت به صورت  الکترونیکی پرداخت شود.

او در پایان افزود: دستکش‌های متصدی‌های جایگاه سوخت باید هر ۴ ساعت یکبار تعویض شود. همچنین اگر هنگام فعالیت در تماس با افراد دیگر دستکش و ماسک آن‌ها آلوده شد همان لحظه باید آن را تعویض کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: جایگاه های سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی