Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:03:12 GMT

ریس جمهور پنج طرح صنعتی و معدنی را افتتاح می کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۷۶۳

ریس جمهور پنج طرح صنعتی و معدنی را افتتاح می کند

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح پنج طرح صنعتی و معدنی یا سرمایه گذاری ۵هزار و۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: وزارت صمت برای دستیابی به جهش تولید چهار مسیر استفاده از ظرفیت های خالی برای تولید، اتمام طرح های نیمه تمام، راه اندازی واحدهای غیرفعال و دستیابی به فناوری های نوین را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افزایش ۳۹درصدی تولید آلومینیوم،۴۲درصدی تلویزیون،۱۰درصدی فولاد و ۴۴درصدی ماشین لباسشویی یا استفاده از ظرفیت خالی تولید انجام شده است.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه ۱۳هزار طرح با پیشرفت بالای شصت درصد داریم، گفت: فردا پنج طرح بزرگ صنعتی معدنی با حضور رییس جمهور افتتاح می شود. طرح فولاد در استان خوزستان، واحد تولید کربنات سدیم و دو سیلو گندم در استان فارس و واحد تولید ام دی اف در استان مازندران با سرمایه گذاری ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود که برای ۱۷۰۰نفر اشتعال مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند.

مدرس خیابانی با اشاره به تعطیلی ۹هزارو۵۰۰ واحد تولیدی در کشور خاطرنشان کرد: برنامه ما احیای ۱۵۰۰ واحد در سال کاری است که در چهار ماه ابتدایی سال،۳۸۰واحد تعطیل سرپا شده اند.همچنین به دنبال احیای بیش از هزار معدن هستیم که امسال ۱۴۰معدن احیا شده اند.۴ هزار و۵۰۰ معدن تعطیل داریم که البته برخی معادن به صورت فصلی تعطیل هستند. برای سرعت دادن به راه اندازی معادن، بخش عمده ای از اختیار شورای معادن را به شورای معادن استان ها واگذار کرده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت رئيس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با گروه صنعتی زرنام
  • از گشایش مجتمع آزمایشگاهی ـ تحقیقاتی تا انعقاد قرارداد با یک گروه صنعتی
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری