Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:نیاز است که نمایندگان و مجلس دیپلماسی پارلمانی را در پیش گرفته و با هماهنگی با وزارت خارجه با چینی ها به گفت و گو و اطمینان های لازم را به سرمایه گذاران خارجی بدهیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، فریدون عباسی امروز در پایان سفر یک روزه خود به منطقه آزاد اروند اظهار کرد: ما در مرکز مواردی را می شنویم و یا به اطلاع ما می رسانند که برای درک واقعی این موضوعات نیاز است که شخصا از آن موارد و یا پروژه بازدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به بازدید از سد سلولی در پایین دست بهمن شیر، گفت: عدم کار بر روی این سد علارغم ضرورت این موضوع و تأثیری که بر اقتصاد کشور و جهش تولید داشته، به فراموشی سپرده شده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس افزود: قطعاً عدم تخصیص بودجه در به وجود آمدن این مشکل تأثیرگذار بوده چرا که در بحث فنی طراحی و انتخاب محل پروژه به درستی صورت گرفته است و با استفاده از تخصص داخلی کشور مشکلی در خصوص فنی نداریم.

عباسی با اشاره به ارزش این سد برای آبادان و منطقه بیان کرد: اتفاقی که افتاده به دلیل بردن آب به مناطق مرکزی و ایجاد سد در بالا دست و بردن آب به آن جا است و این امر موجب عقب افتادگی و عدم توسعه متوازن در منطقه آبادان شده است.

او با تاکید بر اینکه باید اجازه داده شود تا این نعمت خدادادی در این منطقه جاری باشد، اضافه کرد: بخشی از درآمدهای کشور باید به این منطقه اختصاص یابد و مردم فهیم ایران متوجه این موضوع هستند.

رییس کمیسیون انرژی افزود: این آب می توانند میلیون ها نخل را که بخشی از آن ها در جنگ تحمیلی و بخش دیگر به دلیل پیشرفت آب شور از بین رفته را سیر آب کنند و به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

عباسی گفت: در بازدید امروز صحبت هایی با مدیران اجرایی و نمایندگان آبادان داشته ایم و این امر ما را به یک وحدت نظر رسانده و سرعت انتقال موضوعات به مسوولین مربوطه را افزایش خواهد داد.

رییس کمیسیون انرژی در خصوص فاز دوم پالایشگاه آبادان اظهار کرد: امروز صبح در بازدید از پالایشگاه شاهد پیشرفت مناسب در فاز دو بودیم و پیمانکار این طرح تا کنون به تعهدات خود عمل کرده است.

او گفت: نیاز است که نمایندگان و مجلس دیپلماسی پارلمانی را در پیش گرفته و با هماهنگی با وزارت خارجه با چینی ها به گفت و گو و اطمینان های لازم را به سرمایه گذاران خارجی بدهیم.

عباسی تاکید کرد: موضوع امنیت در سرمایه گذاری بسیار مهم است و دستگاه های امنیتی باید تلاش کنند این امنیت خاطر را برای سرمایه گذار ایجاد کنند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در پایان اضافه کرد: تاکید ما بر اشتغال زایی و استفاده از نیروهای بومی در پروژه ها است تا مشکل بیکاری در این منطقه کاهش یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مناطق آزاد وزارت امور خارجه وزارت نفت منطقه آزاد اروند پالایشگاه آبادان امنیت سرمایه گذاری کمیسیون انرژی مجلس دیپلماسی پارلمانی رییس کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه در یک فضای صمیمی و دوستانه با هدف گفتگو و تبادل نظر پیرامون مهمترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی بویژه در تصویر سازی واقعگرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسایل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت آیت الله رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنش‌گری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سوالات حاضران پاسخ گفت.

کد خبر 6091501 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح