Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری چهارشنبه شب در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده آذربایجان‌غربی با محوریت حوزه سلامت افزود: سطح زیرکشت مزارع با فاضلاب در شهرهای مختلف استان بیانگر بی توجهی نهادهای متولی نسبت به برخورد و پیشگیری از این معضل بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز است، اضافه کرد: روند فعلی گویای این است که دستگاه های متولی به وظایف خود عمل نکرده اند و دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان متولی سلامت علیه نهادهایی که در این خصوص قصوری داشته اند، شکایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: کمیته ویژه‌ای متشکل از سازمان‌های حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و جهادکشاورزی در سریع‌ترین زمان ممکن باید نسبت به بررسی و حل این معضل اقدام و نتایج آن را در جلسه آتی کارگروه بیان کنند.

شهریاری تصریح کرد: فرمانداران نیز موظف هستند تا با این معضل با جدیت برخورد کنند.

وی با اشاره به گزارش سازمان غذا و داروی استان در خصوص عوارض بهداشتی جمع آوری سیب زیردرختی گفت: با توجه به مشکلات بهداشتی که این نوع جمع آوری درپی دارد، ضروری است تا کمیته ویژه ای به مدیریت معاونت اقتصادی استانداری نسبت به ساماندهی مراکز جمع آوری اقدام کند.

در این جلسه، فعالیت غیرقانونی برخی عطاری ها در نسخه پیچی های دارویی نیز مطرح و دستورات لازم برای برخورد با آنها صادر شد.

آذربایجان غربی از جمله استان های با بیشترین میزان محصولات کشاورزی است که بیش از ۶ میلیون تن محصول در این استان تولید می شود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آب و فاضلاب محمدمهدی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آب و فاضلاب محمدمهدی شهریاری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آب و فاضلاب محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع گندم دهستان مرگور ارومیه گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار علیه علف‌های هرز سمپاشی انجام شده است.

علی دیانتی افزود: گندم کاران باتوجه به شرایط آب و هوایی روز‌های آتی و احتمال شکل گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، هشدار به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند.

وی با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری‌های برگی غلات هشدار داد.

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن توصیه به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری تاکید کرد: با توجه به وزش باد و بارندگی روز‌های آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری‌های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماری‌ها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

دیانتی اضافه کرد: کنترل علف‌های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف‌های هرز به کشاورزان آموزش و توصیه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز