Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده مطرح قمی بابیان این‌که تعرض هواپیماهای آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، گفت: وزارت امور خارجه نباید در برابر این جنایت کوتاهی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود آرزومندی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به تعرض اخیر جنگنده‌هایی آمریکایی به حریم پروازی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رفتار هواپیماهای جنگنده در قبال پرواز 1152 هواپیمایی ماهان و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری آن‌هم در خاک کشور ثالث نقض آشکار امنیت هوانوردی و تخلف از اصل آزادی پرواز هواپیماهای غیرنظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعرض به هواپیمای مسافری یک اقدام تروریستی است و چطور ممکن است هواپیمای مسافربری که طبق پروتکل‌های هوانوردی در مسیر تجاری خود در حال پرواز است از سوی جنگنده‌های یک کشور دیگر مورد تعرض و تهدید قرار بگیرد؟

آرزومندی تأکید کرد: مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیماهای مسافربری ایرانی، به‌خاطرترس و وحشت آمریکا از موقعیت و دست برتر جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین پیروزی ایران در جبهه مقاومت است.

وی تأکید کرد: به اذعان کارشناسان، تحلیلگران، برخی مقامات و همچنین اندیشکده‌های خارجی، سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شکست‌خورده و علاوه بر این تحریم‌ها نتیجه نداده و ایران وارد تعاملات تجاری و اقتصادی با ونزوئلا، چین، عراق و برخی کشورها شده و علاوه بر این بر انتقام راهبردی و اقدام متقابل و خون‌خواهی شهید سلیمانی تأکید می‌کند، که همین موضوع آمریکا را عصبانی‌تر کرده است.

این تهیه‌کننده مطرح کشورمان افزود: ازاین‌رو آمریکایی‌ها در ادامه اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه خود علیه ملت ایران، این بار از طریق جنگنده‌های خود برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی مزاحمت ایجاد کرد تا با ایجاد رعب و وحشت، جمهوری اسلامی را به تعدیل سیاست‌های راهبردی خود مجبور کنند؛ درحالی‌که تهدید هواپیمای مسافربری ایران، سند درماندگی آمریکاست نه اقدامی برای فشار بر ایران!
وی بیان داشت: دلیل این کار هم پیروزی‌های بزرگ محور مقاومت با محوریت ایران در سوریه و عراق بود؛‌ زیرا این سیاست آمریکا است؛‌ وقتی زورت به نظامیان کشوری نرسید، مردم عادی را بترسان!

آرزومندی تأکید کرد: آنچه در این ماجرا انتظار می‌رود این است که مقامات کشورمان ضمن اقدامات دیپلماتیک و تعقیب حقوقی، تعرض جنگنده‌های آمریکایی را بی‌پاسخ نگذارند و در ادامه «انتقام راهبردی» اقدام متقابل نه علیه مسافران عادی، بلکه علیه نظامیان  تروریست آمریکایی را در دستور کار قرار دهند و این نشانه اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است که با پیشرفت‌هایش، با جوانان برومندش، با سلیمانی‌ها، همدانی‌ها، زین‌الدین‌ها، کاظمی‌هایش خواب را از چشمان مستکبران جهان ربوده و تحت امر ولی امر مسلمین جهان، رهبر فرزانه و بی‌بدیلش جمله هیهات من الذله را چون خاری در چشم زورگویان و مستکبران جهان می‌کند..

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: هواپیمای مسافربری ایران جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد