Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: ۹۳ اخطاریه زیست محیطی طی تیرماه امسال به واحدهای آلاینده صادر شد.

به گزارش روابط‌عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا روز پنجشنبه اظهار داشت: طی تیر امسال ۶۰ مورد گشت و پایش زیست محیطی، بررسی ۱۱۴ مورد خوداظهاری و ۱۸ مورد نمونه‌برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی استان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پلمب بخش آلاینده یک واحد به دلیل بی‌توجه به اخطارهای زیست محیطی و بررسی ۳۷ مورد شکایت و تشکیل ۶ پرونده حقوقی در مراجع قضایی از جمله دیگر اقدامات انجام شده این اداره طی تیرماه امسال بوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره تخلیه نخاله‌های ساختمانی، بیان کرد: از آنجایی که روزانه حجم بسیار زیادی نخاله ساختمانی و پسماند عمرانی به منظور بازیافت به محل گود آبعلی انتقال داده و تخلیه می‌شود، جداسازی و تفکیک اصولی آنها برای استفاده مجدد در چرخه مصرف ضروری است.

وی ادامه داد: به دلیل تولید گرد و غبار بیش از حد ناشی از فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه و بازیافت نخاله‌های ساختمانی، باید ابزار و تجهیزات مناسب برای کنترل آلودگی هوا در این واحدها به کار گرفته شود.

«برنا» با بیان اینکه ماموران اجرایی این اداره در تیرماه امسال ضمن کشف و رهاسازی یک حلقه مار افعی موفق به شناسایی شکارچیان متخلف و جلوگیری از شکار غیرمجاز در مناطق البرز مرکزی و همچنین کشف سه قبضه اسلحه شکاری شدند، بیان کرد: پایش مناطق تحت مدیریت و همچنین بازدید مستمر از مراکز نگهداری حیات وحش و باغ وحشهای تهران در دستور کار این اداره قرار دارد.

پلمب یک کارگاه غیرمجاز و آلاینده آبکاری در پاکدشت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از پلمب یک کارگاه آلاینده و غیرمجاز آبکاری فلزات در این شهرستان خبر داد.

محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر بیان کرد: طی هفته جاری از فعالیت یک واحد آبکاری غیرمجاز که بدون اتخاذ هرگونه اقدامات رافع آلودگی در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان محیط زیست را آلوده می‌کرد، جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: با وجود صدور اخطاریه‌ها و اعطای مهلت مناسب جهت جمع‌آوری و پاکسازی محل، فعالیت غیراصولی و آلاینده این کارگاه ادامه داشته است؛ به نحوی که با تخلیه و هدایت مستقیم پساب صنعتی خام به محیط زیست، زمینه آلودگی شدید منابع آب و خاک را فراهم کرده بود.

سعیدپور اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره روز گذشته نسبت به پلمب بخش‌های آلاینده این واحد اقدام کردند و متصدی کارگاه پس از ارائه تعهد ملزم به جمع‌آوری واحد شد.

به گزارش ایرنا و بر اساس انتشار سیاهه سال ۱۳۹۶ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، سهم آلودگی منابع ثابت مانند صنایع آلاینده در آلودگی هوای پایتخت ۳۹.۲ درصد گزارش شده که با تمام نظارت و پایش‌هایی که صورت می‌گیرد، همچنان این موضوع معضلی ادامه‌دار قلمداد می‌شود.

سهم آلایندگی صنایع ۱۷.۸ درصد، پایشگاه ۴.۴ درصد، نیروگاه ۱۲.۱ درصد، پایانه‌های اتوبوس ۲.۳ درصد، خانگی و تجاری ۲.۳ درصد، راه‌آهن و فرودگاه ۰.۴ درصد گزارش شده است که بخش قابل توجهی از آلودگی هوای تهران را یدک می‌کشد.

صنایع آلاینده و کارخانه‌های مختلف بیشتر در غرب استان تهران قرار گرفته است و آلایندگی آنها به سایر نقاط استان سرازیر می‌شود و تردد را برای شهروندان در هوای ناسالم دشوار می‌کند.

راهکارهای آلودگی هوای تهران در کوتاه مدت می‌تواند به مدیریت وضعیت آلودگی بپردازد و با ارائه طرحی جامع، کمکی به سلامت شهروندان و بهبود کیفیت هوای تهران کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست زیست محیطی هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۵ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در ظرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست