Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات بازار مسکن پایتخت در تیر ماه، اطلاعیه گمرک ایران در خصوص پیگیری فوری ترخیص کالا‌ها، پنج مقصد عمده صادرات و واردات ایران در بهار ۹۹ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۱۰ مرداد ماه شبستان به شرح زیر است:

تحولات بازار مسکن پایتخت در تیر ماه

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در تیرماه سال ۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۱۴ هزار و ۴۷ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با تیرماه سال قبال حدود ۱.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰، ۱۶ تا ۲۰ و بیش از ۲۰ سال ساخت افزوده شده است.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در تیرماه سال ۹۹ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۴.۹ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۸.۷ و ۸.۶ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۳.۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در تیر ماه سال ۹۹ مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۸، ۳ و ۱۵) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۶.۹ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

تحولات قیمت مسکن

در تیرماه سال ۹۹، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۰ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۱۰.۴ و ۵۶.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با ۹ میلیون ۶۳۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۵۱.۸ و ۵۸.۲ درصد افزایش نشان می‌دهند.

 

میزان مصرف برق در بخش صنایع شب گذشته به چهار هزار و ۷۱۷ مگاوات رسید

میزان مصرف برق صنایع شامگاه پنج شنبه نهم مرداد ۹۹ و در ساعت ۲۱ و ۱۳ دقیقه براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران در حالی به رقم چهار هزار و ۷۱۷ مگاوات رسید که شب قبل تر آن میزان مصرف در این ساعت به سه هزار و ۹۲۸ مگاوات رسیده بود.

روند مصرف برق در بخش صنایع  اما در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه  روز گذشته درحالی به چهار هزار و ۲۳۹ مگاوات رسید که روزپیشتر آن و درساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه  چهار هزار و ۳۲۵ مگاوات گزارش شده بود.

میزان مصرف سایر بخش‌ها نیز به این ترتیب بود که درساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه به رقم ۵۷ هزار و ۷۱۰ مگاوات درحالی رسید که روز پیش آن میزان مصرف در این بازه زمانی ۵۸ هزار و ۱۸۳ مگاوات بود.

این میزان مصرف روز گذشته سایر بخش‌ها نسبت به زمان مشابه سال گذشته که ۵۷ هزار و ۳۷۷ مصرف شده بود رشد ناچیزی را نشان می‌دهد.

درعین حال سال گذشته مصرف شب گذشته این تاریخ بررسی شده در این بخش درساعت ۲۱و ۱۳ دقیقه با کاهش روبرو شد و به رقم ۵۶ هزار و ۷۴۰ مگاوات رسید و این درحالی است که شب قبل میزان مصرف به ۵۸ هزار و ۲۲۴ مگاوات در حوالی همین ساعت رسیده بود.

پارسال و در همین بازه زمانی میزان مصرف ۵۵ هزار و ۸۶۹ مگاوات بود که باز رشد کمی را نشان می‌دهد.

 

اطلاعیه گمرک ایران در خصوص پیگیری فوری ترخیص کالا‌ها

در اطلاعیه ای از سوی مهرداد جمال ارونقی معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص  پیگیری فوری ترخیص کالا‌های موجود در بنادر و گمرکات کشور صادر شده است.

بدینوسیله به اطلاع می‌رساند: در راستای تأمین به موقع کالا‌های اساسی و ضروری و مواد اولیۀ کارخانجات تولیدی، تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده، از سوی معاون محترم اقتصادی رییس جمهور، برای اجرا به مراجع ذیربط ابلاغ شد.

نظر بر اینکه در راستای اجرای مصوبه و بعد از دریافت اطلاعات کالا‌های رسوبی، دپو شده و موجود در بنادر و گمرکات کشور؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ گمرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به پالایش و اولویت بندی کالا‌ها اقدام کرده اند، از کلیۀ صاحبان کالا اعم از حقیقی یا حقوقی درخواست می‌شود چنانچه درخواستی مبنی بر ترخیص درصدی یا کامل کالا‌های درصف تخصیص خود به گمرکات اجرایی یا گمرک ایران ارائه داده اند و لیکن تاکنون مشکل ترخیص کالا‌های ثبت سفارش شدۀ آن‌ها مرتفع نشده و نتوانسته اند نسبت به ترخیص کالا با رعایت مقررات مربوطه اقدام کنند نسبت به ارسال درخواست آنی خود با ذکر شمارۀ ثبت سفارش از طریق اتوماسیون اداری با عنوان معاون امورگمرکی گمرک ایران اقدام کرده و یا از طریق تماس تلفنی با حوزۀ معاونت فنی و امور گمرکی گمرک ایران به شمارۀ ۰۲۱۸۸۵۰۱۴۳۵، مراتب را اعلام و یا از طریق نمابر ۰۲۱۸۸۷۵۶۴۶۸ نسبت به ارسال درخواست مربوطه اقدام کنند تا مشکلات مربوطه به قید فوریت رسیدگی شود.

 

پنج مقصد عمده صادرات و واردات ایران در بهار ۹۹

ایران در سه ماهه نخست امسال رقمی معادل ۶.۴ میلیارد دلار صادرات و ۷.۶ میلیارد دلار واردات داشته که بر این اساس رقم کل تجارت در فصل بهار به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

صادرات ایران در فصل بهار ۹۹ به ۶.۴ میلیارد دلار رسید که این رقم ۴۴ درصد از صادرات ۱۱.۴ میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل کمتر است.

صادرات ایران از نظر وزنی نیز در بهار سال ۹۸ رقمی معادل ۴۰.۰ میلیون تن بود که نسبت به مدت زمان مشابه امسال این رقم به ۲۱.۹ میلیون تن بیشتر بوده است. مقایسه این دو رقم حاکی از کاهش ۴۵.۱ درصدی صادرات ایران از نظر وزنی طی فصل بهار ۹۹ است.

صادرات ایران طی این مدت به چین یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون دلار، به عراق یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار، به امارات ۹۷۰ میلیون دلار، به افغانستان ۵۰۰ میلیون دلار و به ترکیه ۲۵۰ میلیون دلار بوده است.

براین اساس چین سهمی ۲۸.۹ درصدی از کل صادرات ایران طی سه ماهه نخست امسال داشته و به ترتیب سهم کشورهای عراق، امارات، افغانستان و ترکیه از کل صادرات ایران برابر با ۲۳.۴ درصد، ۱۵.۲ درصد، ۷.۸ درصد و ۳.۹ درصد بوده است.

همچنین ایران طی این مدت، واردات ایران ۷.۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به واردات ۱۰.۴ میلیارد دلاری مدت مشابه سال قبل ۲۶.۸ درصد کاهش داشته است.

با این حال از نظر وزنی واردات ایران طی این مدت رقمی معادل ۸.۹ میلیون تن بوده که تنها ۰.۸ درصد از مدت زمان مشابه سال قبل کمتر است. ایران در سه ماهه نخست سال ۹۸ رقمی معادل ۹.۰ میلیون تن کالا وارد کرده بود.

 

تأیید نهایی داده‌های سامانه املاک و اسکان کشور بر اساس خوداظهاری مالکان انجام می‌شود

«محمود محمودزاده»  شب گذشته (پنجشنبه 9 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تأیید نهایی داده‌های سامانه املاک و اسکان کشور بر اساس خوداظهاری مالکان انجام می‌شود یعنی وزارت راه و شهرسازی کار شناسایی خانه‌های خالی را انجام و اطلاعات آن را به صورت پیامک به مالکان این خانه‌ها ارسال می‌کند که اگر مالک اظهار کند واحد مسکونی مستأجر دارد باید مدارک آن را ارائه کند، اما اگر مدارک ارائه نکند یا تأیید کند خانه، خالی است؛ آن واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود.

 

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: هشت میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و اطلاعات آن‌ها آنالیز شده است و به زودی پیامک آن برای مالکان ارسال می‌شود.

 

محمودزاده گفت: با توجه به اینکه سالانه باید ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تولید می‌شد، اما بخش خصوصی در سال‌های اخیر فقط حدود ۳۰۰ هزار واحد در سال ساخته است، بیش از دو میلیون واحد مسکونی خالی می‌تواند چهار سال کمبود تولید مسکن را جبران کند./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار مسکونی معامله شده ۴ میلیارد دلار مشابه سال قبل ایران در خصوص صادرات ایران واردات ایران مگاوات رسید میلیون دلار واحد مسکونی چهار هزار رقمی معادل گمرک ایران تیرماه سال میزان مصرف ماه سال ۹۹ میلیون تن شهر تهران ایران طی بهار ۹۹ ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق

ایسنا/کردستان مدیرکل گمرک باشماق مریوان، گفت: ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵درصد رشد داشته است.

فرید حق‌پناه، امروز شنبه (۸ اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باشماق یکی از مرزهای رسمی و بین المللی کشور است که اکثر رویه های مرزی به جز ملوانی و دریایی در آن برقرار است و صادرات، ترانزیت و مسافربری هم از دیگر رویه های فعال گمرک باشماق است.

وی افزود: رویه های دیگری شامل ورود و خروج موقت خودروهای سواری، کامیون‌های باری و ورود موقت برای پردازش که این قسمت مهمترین بخش گمرک بوده از دیگر اقداماتی است که درمرزباشماق صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ باهمکاری سایر سازمان‌های متولی امرتجارت در مرز باشماق که به صورت پنجره واحد فیزیکی مستقر هستند، حدوداً یک میلیارد و ۱۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۳ میلیون دلار در مرز باشماق انجام شده است.

حق پناه تشریح کرد: از نظر وزنی تشریفات اظهاری کالا در این مرز ۳۴ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته که عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، سنگ های ساختمانی، محصولات نفتی، میوه و تره بار بوده اند.

وی اظهار کرد: مرز باشماق جزء سه مرز عمده کشور در بحث ترانزیت کالا است که سال گذشته تشریفات ۲میلیون و ۵۸۰ هزار دلار از طریق این مرز انجام شده که غالباً محمولات نفتی و وسایل برقی بوده است.

مدیر کل گمرک باشماق مریوان تصریح کرد: سال گذشته مرز باشماق بعد از مرزهای شهید رجایی بندرعباس و پرویز خان قصرشیرین، رتبه سوم ترانزیت مبدأ را به خود اختصاص داده که با توجه به آمار سال ۱۴۰۱ رشدی در حدود ۵۹ درصد داشته است.

وی افزود: بیشترین کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرز باشماق مربوط به مواد اولیه کارخانجات و واحد های تولیدی از جمله ضایعات فلزی، آلومینیومی، مسی و همچنین ضایعات کاغذ، باطری و پلاستیک است که کارهای تشریفاتی آنها که هزار تن بود، انجام پذیرفت.

حق پناه افزود: واردات مرز باشماق طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۸۰ درصد رشد داشته و از لحاظ ارزشی هم حدود ۳۵۲ میلیون دلار ارزش کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان خاطرنشان کرد: فروردین امسال هم اقدامات تشریفاتی حدوداً ۱۲۹ هزارتن کالا در مرز باشماق انجام شده و در بحث ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید