Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام گفت: به گواه مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور، نرخ بیکاری استان از بالای ۱۷ درصد در سال ۹۱ و قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۱.۶ درصد در پایان دولت یازدهم و امروز در سه ماهه بهار ۹۹ به ۶.۵ درصد کاهش یافته و ایلام در این زمینه جزء ۳ استان موفق کشور معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آیت قیصربیگی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد دیدارها و رایزنی‌های گسترده نماینده عالی دولت در استان در پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردمی در نوع خود جالب توجه است و در ۳۴ ماه گذشته با بیش از ۶۰۰  نفر از مسئولان ارشد کشوری و لشکری دیدار و گفتگو داشته است که مطمئنا برای بخشی از افکار عمومی در استان این سوال پیش می‌آید که نتیجه این دیدارها چه بوده است؟ که در این مصاحبه به این سوال پاسخ داده خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام با تاکید بر اینکه در آن بارها و بارها توسط نماینده عالی دولت بر ایجاد سرمایه گذاری و شکستن سد بروکراسی تاکید شده است، تصریح کرد: این تاکیدات فقط در حد حرف و شعار باقی نمانده بلکه با ایجاد سازوکارهای مشخص و طی بخشنامه‌های مختلف به ادارات در جهت ایجاد تسهیل در راه سرمایه‌گذاری عملیاتی شده است.

قیصربیگی تصریح کرد: ایجاد طرح های بی‌نام، احیاء ظرفیت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی، دیدار و دعوت از سرمایه گذاران شرکت های بزرگ، دعوت از هیئت ها و تیم ارشد اقتصادی کشور به استان، دیپلماسی فعال با بنیادها و نهادهای قدرتمند در جهت ایجاد سرمایه گذاری در استان، تشکیل ستاد و قرارگاه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی باعث شد تا با رفع موانع بر سر راه سرمایه گذاری، ایلام در بهار ۹۸ به عنوان امن ترین استان کشور برای سرمایه گذاری در کشور معرفی شود.

وی گفت: به دنبال این فضای امن و مطلوب برای کسب و کار شاهد رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان بودیم به طوری که بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس ایلام در سال ۹۸ به عنوان یکی از استان برتر و موفق کشور در این زمینه معرفی شد.

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام تصریح کرد: در وضعیتی که کشور با شدیدترین انواع تحریم‌های ظالمانه و جو سنگین کرونا و به تبع آن شرایط سخت مالی مواجه است حجم بالای دیدارها و رایزنی ها منجر به سرمایه گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی ظرف ۳۲ ماه شد.

قیصربیگی تصریح کرد: خروجی این حجم عظیم سرمایه گذاری که تقریبا با ۱۰۰ برابر بودجه عمرانی استان برابری می کند ،  سبب آماده‌ شدن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه برای افتتاح و یا شروع به کار شد.

وی گفت: در این راستا ظرف یکی دو ماه گذشته شاهد افتتاح و شروع به کار قریب ۱۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه مهم در استان توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو در حوزه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی بوده ایم و در اواخر ماه جاری نیز در حوزه انرژی شاهد افتتاح فاز دوم پتروشیمی ایلام با ابرپروژه الفین سیزدهم به عنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور با حضور رئیس جمهور خواهیم بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام ادامه داد: مجموعه این تلاش‌ها و اقدامات که عملکرد نظام و همه مسئولان استان محسوب می‌شود منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان شد و به گواه مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور، نرخ بیکاری استان از بالای ۱۷ درصد در سال ۹۱ و قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۱.۶ درصد در پایان دولت یازدهم و امروز در سه ماهه بهار ۹۹ به ۶.۵ درصد کاهش یافته و ایلام در این زمینه جزء ۳ استان موفق کشور معرفی شده است.

قیصربیگی با بیان اینکه این بدان معنا نیست که بیکاری در استان ریشه‌کن شده است، تصریح کرد: هنوز آمار بیکاری استان به ویژه در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار بالا است اما از آنجا که نحوه محاسبه نرخ بیکاری برای همه کشور یکسان است می‌توان چنین ادعا کرد که استان ایلام به نسبت دیگر استان های کشور در این زمینه فعالیت‌های قابل قبول‌تری برای ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری انجام داده است.

وی ادامه داد: در سالی که به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده است شاهد احیای ۱۰۰ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید و کسب رتبه سوم عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشورهستیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام  گفت:  در این زمینه موفقیت‌های ارزشمندی دیگری نیز در حوزه تقسیمات کشوری مانند ایجاد بخش دشت عباس، تبدیل بخش هلیلان به شهرستان، ایجاد چند شهر مرکز بخش و اخیرا تصویب شهرستان شدن بخش چوار در کمسیون سیاسی و دفاعی دولت و همچنین در حوزه مرزی کسب مجوز گذر مرزی چیلات و بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله ایجاد شده است.

قیصربیگی ادامه داد: رایزنی‌های گسترده استاندار ایلام و دیگر مسئولان استان پایه‌ریز کارهای بزرگی چون اتصال استان به شبکه ریلی کشور، ایجاد دو آزاد راه حمیل، مهران، کربلا و پل زال، چیلات، نجف اشرف، تحول در حوزه آب و خاک و کشاورزی، فراهم شدن مقدمات ایجاد پتروشیمی مهران، دره شهر و هلیلان و دیگر پروژه های مهم حوزه نفت و گاز و پتروشیمی از جمله کسب مجوز ایجاد دو شهرک تخصصی صنایع پایین دستی یکی در جنب پتروشیمی دهلران تحت حمایت دولت و دیگری با مشارکت هلدینگ ایرانیان و بخش خصوصی بنام پارک ملی پروپیلن اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تنها در شهرک تخصصی صنایع پایین دستی که با مشارکت‌ هلدینگ ایرانیان و بخش خصوصی انجام می شود حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری ایلام  گفت: امیدواریم با کمک و مساعدت دولت در به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان و تداوم همراهی و همدلی مردم و مسئولان در استان شاهد ایجاد هم افزایی بیشتر در نتایج خوب این فعل و انفعالات مثبت باشیم چرا که مردمان دیار آلامتو از دیرباز چشم به افق روشنی بخش توسعه در سرزمین طلوع آفتاب دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام سرمایه گذاری نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۱۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تکمیل تقاطع بلوار شهید کبیری و محله شهر قائم به منظور کاهش ترافیک ایجاد شده در این منطقه و بهبود عبور و مرور ساکنین و دانش آموزان خبر داد.

عباس حلوایی زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار داشت: بلوار شهید کبیری در ادامه محور ترافیکی میانی شهر، از محله شهر قائم عبور می‌کند و در این سال‌ها عبور از این محله موجب یک گسست اجتماعی در این محله شده بود.

وی با اشاره به ایجاد به هم ریختگی ترافیکی در این محور افزود: به دلیل وجود ترددهای محلی و ادغام آن با ترافیک شهری، ایجاد محور موجب ایجاد مشکلاتی برای عبور و مرور نمازگزاران و دانش آموزان شده بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: به منظور حل این مشکل یک زیرگذر به طول ۷۵۰ طراحی شده است تا ترددها در تقاطع محور شهید کبیری و محله شهر قائم به صورت زیرگذر تسهیل شود.

حلوایی زاده با اشاره به اینکه این تقاطع به صورت ترانشه باز احداث شده و تنها در محله شهر قائم مسقف خواهد بود گفت: طول محور مسقف حدود ۱۰۰ متر تعیین شده است.

وی با اشاره به برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی این پروژه خاطرنشان کرد: به منظور انجام کار، یک مناقصه دو مرحله‌ای برگزار شده تا پیش از پایان اردیبهشت برنده مناقصه مشخص شود و کلنگ زنی اتفاق بیفتد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به دغدغه شهرداری قم برای کاهش مسیر عقد قرارداد و مقدمات اجرای یک پروژه عمرانی گفت: هر چه این فرایندها بیشتر تسهیل شود، پروژه‌ها با زمان و هزینه کمتر احداث خواهند شد.

کد خبر 750368

دیگر خبرها

  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی