Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:49:52 GMT

زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در تبریز گسترش یابد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۰۷۳۳

زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در تبریز گسترش یابد

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دوچرخه به عنوان نمود حمل و نقل پاک با ده‌ها مزیت برای زندگی و مدیریت شهری، باید متن اصلی فعالیت ماه‌های آتی شهرداری تبریز باشد.

سعید نیکوخصلت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش حمل و نقل از طریق خودرو و توجه به شهر هوشمند اولویت اصلی شورای شهر بوده و مدیریت با رویکرد محلی و حمل و نقل عمومی و پاک باید هدف سیاست‌های مدیریت شهری امروزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مزایای استفاده از دوچرخه بیان کرد: در دنیای مدرنیته، بهره‌گیری از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل پاک، مزایایی همچون سلامتی جامعه، بهبود گذران اوقات فراغت، کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا نیز عاید شهر و شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این موارد، کاهش هزینه‌های زندگی، کاهش مصرف بنزین، حفظ ارز، ترافیک روان، جذب سرمایه‌گذار در شهر پاک، سلامتی و شادابی جامعه، کاهش هزینه‌های درمانی، طول عمر آسفالت شهری و رعایت فاصله اجتماعی مربوط به عصر جدید، ماحصل مزایای جانبی استفاده از دوچرخه به عنوان نمود حمل و نقل پاک نقشی اساسی در توسعه پایدار شهری دارد.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به عملکرد معاونت عمرانی شهرداری تبریز در بحث دوچرخه‌سواری، خاطرنشان کرد: اخبار خوبی از پروژه‌های معاونت عمرانی در بحث دوچرخه‌سواری به‌دست آوردیم که شامل مسیر جدید دوچرخه در پارک‌های ائل گولی، ائل باغی و عباس‌میرزا است که طرح مطالعاتی آن‌ها انجام شده و در آستانه عملیاتی شدن هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن مسیر سه‌راهی اهر- آرپا دره‌سی تا باغمیشه، چایکنار تا پارک بزرگ به طول ۲۵ کیلومتر و داخل پارک بزرگ از پروژه‌های کلان در حوزه احداث زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری است که امیدواریم به زودی تحقق یابد.

وی با اشاره به تصمیمات جزیره‌ای در بحث احداث زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در سالیان گذشته نیز گفت: تصمیمات ما در بحث دوچرخه‌سواری جزیره‌ای بوده و چون طرح جامعی در این زمینه شکل نگرفته است، کارائی لازم را نداشته‌ایم.

نیکوخصلت افزود: به دنبال، طرح جامع و وحدت رویه در مناطق دهگانه شهرداری برای احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری هستیم.

وی با اشاره به ضرورت تغییر عادت‌های مدیریت‌شهری بیان کرد: باید همچون شهرهای توسعه‌یافته دنیا به دنبال تغییر رفتار و ذائقه مردم و همچنین مدیریت شهری از سمت سنتی به سوی مدرنیته باشیم.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: اگر قرار است حمل و نقلی در شهر باشد، باید حمل و نقل پاک همچون وسایل نقلیه برقی، پیاده‌راه و دوچرخه باشد.

وی با تاکید بر لزوم آماده شدن طرح جامع از سوی مدیریت ترافیک و توجه به مطالبات و نظرات تخصصی تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه، گفت: فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد و مطالبات شهروندان شایسته قدردانی است و تلاش داریم در جلسات آتی خود به بررسی نکته نظرات فنی متخصصین امر توجه کنیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان اظهار کرد: بایستی مطالبه‌ای عمومی از سوی شهروندان و از مجاری قانونی برای اختصاص یارانه خرید دوچرخه و احداث زیرساخت‌های شهری از دولت شکل بگیرد که موضوع استفاده از دوچرخه و در کل حمل و نقل پاک، در برنامه کاری دولت باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دوچرخه سواری حمل و نقل پاک مديريت شهري شهرداری تبریز دوچرخه سواری حمل و نقل پاک مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه پیامبر اعظم (ص) دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که بنا به دلایلی، اهتمام به اجرای روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

مهرداد بذرپاش روز جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن افزایش می‌یابد، اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد رشد داشته است و نزدیک ۱۵ میلیون تن بار در شبکه ترانزینی طی این مدت جا به جا شده است. 

وی به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایرانراه اشاره کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش ادامه داد: حضور مدیران بر سر پروژه‌ها الزامی است چراکه حضور آن‌ها بر سر پروژه‌ها، به عنوان بازدارنده عمل می‌کند.

وی افزود: قول می‌دهم درخواست‌های رام‌های راه‌آهن استان را به شبکه ریلی اضافه کنیم و هر چه زیرساخت‌ها از لحاظ ریلی افزایش یابد، توفیقات فراوانی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد