Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون ووشو که در طول سالهای گذشته همواره یکی از کم حاشیه‌ترین‌های ورزش کشور بوده و با کسب عناوین معتبر جهانی و آسیایی افتخارات پرشماری برای ورزش ایران کسب کرده، چند روزی است که بواسطه انتشار اخبار دوپینگ ملی‌پوشان این رشته درگیر حواشی متعددی شده است.

بر همین اساس روابط عمومی فدراسیون ووشو با انتشار بیانیه‌ای به این اخبار واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:

هیچکدام از این محرومیت‌ها و بازپس‌گیری مدال‌ها باعث نمی‌شود که مقام‌های کسب شده کشورمان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تغییر کند.

فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران به جهت شفاف ‎سازی و تنویر افکار عمومی در راستای موضوع دوپینگ دو تن از ورزشکاران این رشته در جام ‎جهانی ساندا ۲۰۱۸ چین، توضیحاتی را به این شرح اعلام می‌دارد:

۱- فدراسیون ووشو احکام محرومیت‎ دو ورزشکار را به محض ابلاغِ فدراسیون جهانی دریافت و اعمال کرده است.

۲- حذف دو مدال یاد شده باعث کاهش رتبه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ نشده است و جمهوری اسلامی ایران کماکان به صورت مشترک با کشور چین به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرده است.

۳- احکام محرومیت اعلام شده از حدود یک سال پیش در سایت رسمی فدراسیون جهانی ووشو در دسترس عموم بوده است.

۴- عنوان «قهرمانی تاریخی» مربوط به مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ و پس از آن در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ بوده است. سال ۲۰۱۷ مصادف با نخستین قهرمانی جهان کشورمان شد و در این رویداد، نمونه دوپینگ هیچ کدامیک از ورزشکار ایران نیز مثبت اعلام نشده است.

۵- یک نمونه از تست ورزشکاران ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ مثبت اعلام و در مرحله بررسی نهایی جهت صدور رأی است. با وجود اینکه هنوز این مورد به تأیید نهایی کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی نرسیده است؛ حتی در صورت تأیید، باز هم قهرمانی ایران به خطر نخواهد افتاد و کشورمان با ۷ مدال طلا بالاتر از چین قهرمان جهان خواهد بود.

۶- گفتنی است؛ هیچکدام از این محرومیت‌ها و بازپس‌گیری مدال‌ها باعث نمی‌شود که مقام‌های کسب شده کشورمان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تغییر کند.

۷- بنا بر قوانین بین‌المللی و WADA و همچنین رویه موجود در فدراسیون جهانی ووشو، اعلام و مدیریت نتایج تست‌های دوپینگ بر عهده فدراسیون ملی نمی‌باشد.

در پایان از عموم فعالان رسانه‌ای انتظار می‌رود با توجه به رسالت و اخلاق حرفه‌ای خود، پیش از انتشار یا بازنشر ادعاهای مطرح شده علیه یکی از موفق ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران، صحت آنها را نیز سنجیده و از دامن زدن به حواشی و اطلاعات نادرست پرهیز کنند.

کد خبر 4988393

منبع: مهر

کلیدواژه: ووشو دوپینگ تیم ملی ووشو لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا مهدی طارمی تیم فوتبال نساجی مازندران تیم فوتبال سپاهان اصفهان باشگاه پرسپولیس والیبال تیم ملی فوتسال ایران یحیی گل محمدی فوتسال وزارت ورزش و جوانان فرهاد مجیدی فدراسیون جهانی فدراسیون ووشو قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ اردیبهشت‌ماه؛ مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی

ووشوکاران سراسر کشور از ۲۲ اردیبهشت ماه در مشهد جهت پوشیدن پیراهن تیم ملی با یکدیگر پیکار خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان گرامیداشت 18 هزار شهید والامقام استان خراسان رضوی 22 لغایت 24 اردیبهشت ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

نفرات برتر این پیکارها جهت اعزام به پیکارهای ووشو قهرمانی آسیا (ماکائو 2024) به اردوی تیم ملی ووشو جهت برگزاری انتخابی درون اردویی دعوت خواهند شد.

همچنین کادرهای فنی تیم‌های ملی تالو و ساندا از نزدیک این پیکارها را نظاره خواهند کرد.

در این مسابقات بیش از 400 شرکت کننده از 31 استان و منطقه آزاد حضور به هم خواهند رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ اردیبهشت‌ماه؛ مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی
  • حلیم بن قادر: ایران در سپک تاکرای جهان رکوردشکنی می‌کند
  • واکنش سخنگوی کشتی آمریکا به دوپینگ بروکس و بازگشت تیلور
  • واكنش رييس فدراسيون به قهر شهربانو منصوريان
  • واکنش معاون پارلمانی رییس جمهور به بودجه والیبال ودرخواست کاپیتان
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • مکان و زمان قرعه کشی جام جهانی 2024 مشخص شد
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها