Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بخش سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت، از تمدید مهلت ارسال مقالات سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت تا 15 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی جشنواره تئاتر مقاومت، جهانشیر یار‌احمدی دبیر هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت گفت: آخرین مهلت دریافت چکیده مقالات پژوهشی طبق فراخوان دهم مردادماه ۹۹ بوده و بنا به درخواست های مکرر اساتید و پژوهشگران و اصحاب قلم تا 15 مرداد ماه تمدید شد تا پژوهشگران فرصت مناسبی برای نگارش مقالات خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین از همۀ پژوهشگران و اصحاب قلم و اندیشه دعوت می‌کنم تا چکیده مقالات خود را نهایتا تا پایان وقت اداری 15 مردادماه ۹۹ از طریق سامانۀ هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت ثبت و ارسال کنند.

یاراحمدی در مورد اهمیت پژوهش در حوزۀ تئاتر مقاومت گفت: پژوهش به‌طور کلی در همۀ هنرها ارزش و اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما به‌گمانم در تئاتر مقاومت به دلایل متعدد این اهمیت خاص‌تر است؛ چرا که پژوهشگران می‌توانند با پژوهش‌های کاربردی خود، مسیر رو به جلوی این‌گونۀ تئاتری را روشن کنند.

وی در ادامه افزود: پژوهش می‌تواند با آسیب‌شناسیِ مسیر تجربه شده در دوره‌های گذشته، ما را برای قدم گذاشتن در مسیر نو آگاه کند؛ همان‌گونه که توانایی افزودن ظرفیت‌های مهمی به حوزۀ عملی تئاتر را دارد که نقطۀ عطف این ظرفیت‌ها می‌تواند اقتباس از آثار مکتوب (خاطرات، داستان‌ها، رمان‌ها و...) برای نمایشنامه‌نویسی باشد.

یاراحمدی دربارۀ پژوهشگران این عرصه نیز گفت: حوزۀ پژوهش، علاقه‌مندان خاص‌تری نسبت به سایر حوزه‌های عملی در تئاتر دارد که قطعا محدودتر هستند. اما امیدوارم در این فرصت ایجاد شده در روزگار اکنون که همۀ ما از کار اجرایی مانده‌ایم،   روی امور مهمی همچون مطالعه و پژوهش مکث کنیم تا بتوانیم کارهای پرمغزتری برای تئاتر کشور ارائه دهیم.

امیدوارم نسلی جدید به حوزۀ پژوهش‌های تئاتری ورود پیدا کنند و در آینده هر گروه تئاتری حداقل یک پژوهشگر را همواره در کنار خود داشته باشد.

هفتمین سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت با محورهای بررسی گسترۀ مقاومت در ادبیات نمایشی ایران، مطالعات مستندنگاری تئاتر مقاومت در ایران، رابطۀ نهاد تئاتر و انقلاب و تاثیر این دو بر هم، مطالعات بینارشته‌ای ادبیات مقاومت، مطالعۀ مفهوم مقاومت در ادبیات نمایشی جهان، بررسی تطبیقی ادبیات نمایشی ایران و جهان با تمرکز بر مضمون مقاومت، تاثیر جشنواره‌های تئاتری بر جریان‌سازی تئاتر مقاومت، گسترۀ توجه جشنواره‌ها به موضوع و مفهوم تئاتر مقاومت، ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و اهداف جشنواره، آسیب‌شناسی تئاتر مقاومت و بررسی راهکارهای گسترۀ فرهنگ‌سازی مفهوم مقاومت با نهاد تئاتر، پاییز سال جاری و همزمان با هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت برگزار خواهد شد.

هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مقاومت تئاتر مقاومت هنرهای نمایشی سمینار تئاتر مقاومت سمینار پژوهشی تئاتر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری سوم دفترچه راهنما در ۸ اردیبهشت منتشر شده است.

اصلاحات سری چهام دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ در ۱۰ اردیبهشت با اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است داوطلبان بتوانند تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات سری چهارم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092298

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی