Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:11:52 GMT

علت و درمان سردی پا‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۸۱۵۱

علت و درمان سردی پا‌ها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردی پا‌ها و بی‌حس شدن در فصل سرد سال طبیعی است، اما احساس این عارضه در روز‌های گرم می‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد. این احساس سردی گاهی حتی با پوشاندن پا‌ها هم رفع‌شدنی نیست. زنان، چون تراکم کلی چربی و عضلات‌شان کمتر ازمردان است، جریان خون در دست و پای آن‌ها هم کمتر است و سردی پا در آن‌ها شایع‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به برخی از دلایل سردی پا‌ها و درمان‌های خانگی آن می‌پردازیم:

دلایل این سردی بی‌موقع چه می‌تواند باشد؟
کم‌کاری تیروئید
تیروئید در اصل ترموستات بدن است و با کم‌کار بودنش بیشتر فعالیت‌های بدن آرام انجام می‌شوند و فرد با علایمی مانند خستگی، یبوست، افزایش وزن و احساس سردی در دست و پا‌ها روبه رو می‌شود. کم‌کاری تیروئید در زنان و افراد بالای ۴۰ سال بسیار رایج است.
استرس یا اضطراب بالا
فرد با هربار اضطراب، بدنش آدرنالین تولید می‌کند. آدرنالین باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود و در نتیجه جریان خون در تمام بدن کاهش می‌یابد. با کم شدن جریان خون در قسمت‌های انتهایی بدن، دمای بدن به‌تدریج پایین آمده و احتمالا به سردی دست‌ها و پا‌ها منجر می‌شود.
اختلال در گردش خون
فردی که گردش خون ضعیفی دارد اغلب در رساندن خون کافی به قسمت‌های پایین بدن دچار اشکال می‌شود. در نتیجه در پا‌ها و دست‌ها احساس سردی می‌کند. گردش خون ضعیف می‌تواند ناشی از نشستن طولانی پشت میز هم باشد.
کم‌خونی
زمانی کم‌خونی در بدن رخ می‌دهد که میزان گلبول قرمز سالم در خون برای رساندن اکسیژن به تمام نقاط بدن کاهش یابد. معمول‌ترین نشانه کم‌خونی
احساس خستگی و ضعف بدن در کنار علایمی همچون سردی پا‌ها و دست‌ها، احساس گیجی تنگی نفس، سردرد و رنگ‌پریدگی است.
لاغری بیش از حد
با وزن کم و کمبود چربی، بدن توانایی از بین بردن دمای سرد بدن را ندارد. کاهش میزان مصرف غذا باعث توقف کالری‌سوزی در متابولیسم بدن می‌شود درنتیجه بدن در تامین حرارت ناتوان می‌شود.
کم آبی بدن
آب به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. اگر شما به اندازه کافی آب بنوشید، آب گرما را به آرامی آزاد و دمای بدن را تنظیم می‌کند.
راه‌های درمانی طبیعی سردی پا‌ها
زنان در فاصله سنی ۱۹ تا ۵۰ سال روزانه به ۱۸ میلی‌گرم آهن نیاز دارند. توصیه می‌شود برای جبران و تامین آهن بدن از غذا‌های غنی از آهن مانند خرما، سیب، عدس، گوشت قرمز، اسفناج بادام و زردآلوی خشک استفاده کنید. درصورت لزوم با توصیه پزشک می‌توانید مکمل‌های آهن هم مصرف کنید.

ماساژ پا با روغن‌های گرم‌شده زیتون، نارگیل یا کنجد به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باعث تحریک و افزایش جریان خون می‌شود. پس از ماساژ با جوراب پنبه‌ای نرم، پا را بپوشانید. کار ماساژ را می‌توانید هر شب قبل از خواب انجام دهید.

پا‌ها را حمام آب گرم دهید. قبل از خواب لگنی را با آب گرم پر کرده و پا‌های خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید.
از مرطوب‌کننده روزانه پا که باعث تغذیه و بهبود آن می‌شود استفاده کنید.

ورزش و نرمش پاها، گردش خون را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

زمان مراجعه به پزشک
درصورتی‌که به‌طور مداوم با سردی پا‌ها مواجه بودید، برای تشخیص دقیق‌تر حتما با پزشک مشورت کنید. به‌خصوص اگر سردی پا‌ها با نشانه‌های دیگری همچون خستگی، تغییرات وزنی، تب، درد مفاصل، زخم‌های روی انگشت یا پا و تغییرات پوستی مثل آکنه‌ها، پوسته پوسته‌شدن یا ضخیم شدن پوست همراه باشد.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی های پزشکی سردی پاها سردی پا ها جریان خون گردش خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم

سرمربی آبی اناری‌ها از نمایش شاگردانش در دیدار برابر والنسیا راضی و خوشحال است. او گفت اگر وقت احساس کند که از حمایت لازم برخودار نیست تیم را ترک می‌کند.

به گزارش ایسنا، بارسلونا در آخرین بازی از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا با نتیجه ۴ بر ۲ والنسیا را شکست داد.

ستاره این  بازی روبرت لواندوفسکی بود که توانست سه گل به ثمر برساند.

به نوشته آس، ژاوی در نشست خبری بعد از بازی گفت: من خوشحال و راضی هستم. اشتباه باعث شد تا با نتیجه دو بر یک عقب بیفتیم اما ناامید نشدیم و به بازی برگشتیم. باوجود آن که اشتباهات فردی داشتیم اما به نظرم نظم تیمی خوب و در کارهای هجومی  راضی کننده بودیم. باید از این نمایش و پیروزی خوشحال باشیم. به کمی آرامش بیش‌تر نیاز داشتیم با این حال من از نتیجه و عملکرد بازیکنان راضی و خوشحال هستم.

او ادامه داد: فرمین لوپز بسیار خوب بود. او در فضاها بازیکن بسیار کارآمدی است و می‌تواند کمک زیادی به تیم کند. البته به نظرم باید فرصت‌های بیش‌تری را در این بازی خلق می‌کرد هر چند که توانست گلزنی کند.

سرمربی آبی اناری‌ها درباره درخشش روبرت لواندوفسکی هم گفت: به نظرم شکست در ال کلاسیکو باعث شد تا وضعیت تیم تغییر کند. لواندوفسکی هم بهتر شده است و آمار گلزنی او به خوبی چنین چیزی را نشان می‌دهد؛ البته او می‌توانست بهتر از این هم ظاهر شود.

او درباره دلیل تغییر نظرش برای ماندن در بارسلونا گفت: من واقعا می‌خواستم بروم اما وضعیت تغییر کرد. من احساس کردم که از حمایت باشگاه و مدیر ورزشی برخوردار هستم و به همین خاطر تصمیم به ماندن گرفتم. احساس کردم که باید بمانم. اگر این احساس به من دست می‌داد که از حمایت لازم برخوردار نیستم قطعا تیم را ترک می‌کردم. اگر هم در آینده چنین احساسی داشته باشم قطعا می‌روم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • پیام ترسناک هالند: آماده حمله هستم!
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • کونته کاری می‌کند که در زمین پرواز کنید
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید