Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرداخت تسهیلات برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی که از سوی مجلس تصویب شده، توسط صندوق رفاه باید به دانشگاه‌ها پرداخت شود که این مسئله با مشکلاتی روبرو است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در بررسی‌هایی که از توسعه خوابگاه‌های متاهلی و مسائل و مشکلات بر سر راه افزایش ظرفیت این خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها داشتیم به مسائل مهمی از جمله کمبود فضای فیزیکی، اختصاص نیافتن بودجه برای ساخت این خوابگاه‌ها و یا همراه نبودن مسئولین دانشگاه‌ها برای گسترش این خوابگاه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مهمترین موضوعی که بیشتر دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های بزرگ و مادر با آن دست و پنچه نرم می‌کنند موضوع کمبود بودجه است که دست خالی دانشگاه‌ها باعث شده که نتوانند طرح‌های عمرانی خود را به خصوص در زمینه خوابگاه‌ها به پیش ببرند و یا ساخت خوابگاه متاهلی را از اولویت طرح‌های خود خارج کنند. به همین دلیل است که اسکان دانشجویان متاهل کمترین دغدغه مسئولین دانشگاه‌ها است و سعی می‌کنند کمتر به این مسئله بپردازند.
دانشگاه‌ها برای اینکه بتوانند از این مسئله سرباز کنند راه حل‌هایی برای اسکان دانشجویان متاهل درخواست کننده خوابگاه متاهلی در نظر گرفته اند که از جمله آن پرداخت وام‌های ودیعه مسکن دانشجویی است که با این میزان وام‌هایی که در نظر گرفته اند نه تنها دانشجو نمی‌تواند سقفی برای خود تامین کند بلکه در صورت دریافت این وام‌ها به عنوان یک بدهکار به دانشگاه هم محسوب می‌شود. بیشتر بخوانید خوابگاه متاهلی، سرپناهی امن برای دانشجو خبر خوش دانشگاه شریف برای دانشجویان متاهل آب پاکی سازمان امور دانشجویان بر روی دست دانشگاه‌ها     در برنامه بودجه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات بانکی را به عنوان راه حلی برای تامین تسهیلات و ساخت این خوابگاه‌ها در نظر گرفته است که صندوق رفاه دانشجویان به عنوان متولی اصلی پرداخت این تسهیلات است. که در جزئیات این طرح آمده است: در تبصره ۹ ماده واحده، در بند الف به دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیات امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۸ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود با اولویت ساخت و خرید و تکمیل خوابگاه‌های متاهلین موضوع بند پ ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم توسعه استفاده و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاص خود اقدام کنند.
صندوق‌های رفاه دانشجویان مکلفند، نسبت به پیش بینی اعتبار لازم در فعالیت‌های خود به منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات با اولویت تسهیلات مربوط به احداث خوابگاه‌های متاهلین اقدام کنند.

همچنین، در بند ب این ماده آمده است: ۱۰۰ درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۸ تا سقف هزار و پانصد میلیارد ریال (۱۵۰ میلیارد تومان) به خزانه داری کل کشور واریز شود.

وجوه مذکور به صندوق‌های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های مزبور اختصاص می‌یابد تا بر اساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت‌های رفاهی دانشجویی شود. اختصاص وجوهی از محل منابع این بند به صندوق رفاه دانشجویی مربوطه دانشگاه آزاد اسلامی بلامانع است.

در بند ج این تبصره آمده است: مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

اقساط وام‌های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می‌شود. دانشجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مزبور در اولویت دریافت وام هستند.

اختصاص اعتبار ۴ هزار میلیارد ریالی به تغذیه و امور رفاهی دانشجویان از محل هدفمند کردن یارانه‌ها

کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ در تبصره ۱۴ بند الف در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، مصوب کرد تمامی دریافتی‌ها مندرج در جداول اعلام شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق جدول اعلام شده هزینه می‌شود و از محل هدفمند کردن یارانه‌ها ۴ هزار میلیارد ریال به تغذیه و امور رفاهی دانشجویان اختصاص می‌یابد.
ساخت خوابگاه متاهلی در اولویت صندوق رفاه دانشجویان معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: اولویت برنامه ریزی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی است.    وی افزود: تعدادی از این پروژه ها با مشارکت خیرین در دانشگاه ها آغاز شده و امیدواریم به درستی  و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش برود و به ظرفیت خوابگاه های متاهلی اضافه شود.

تسهیلاتی که صندوق رفاه با بررسی درخواست‌های دانشگاه‌ها آن‌ها را به بانک‌ها معرفی و بخشی از اقساط این تسهیلات را خودش در زمان بازگرداندن وام‌ها پرداخت می‌کند.       دانشگاه‌های بدهکار نمی توانند تسهیلات بگیرند اما مسئله‌ای که حتی مانع دریافت این تسهیلات می‌شود، راه پر پیچ و خمی است که برای پرداخت آن در نظر گرفته شده باعث بی خیال شدن دانشگاه‌ها برای استفاده از این تسهیلات است که از جمله شروط آن نداشتن بدهی دانشگاه‌ها به صندوق رفاه است.
در همین راستا معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در خصوص استفاده از این تسهیلات برای ساخت خوابگاه متاهلی گفت: دانشگاه امیرکبیر به دلیل بدهی ۶ میلیارد تومانی که به صندوق رفاه دارد نمی‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.  
وی افزود: سال گذشته وامی برای تعمیرات و ساخت خوابگاه جدید دریافت کردیم و باید این تسهیلات را تصفیه کنیم که بتوانیم تسهیلات جدید دریافت کنیم.   دانشگاه تهران درخواستش را پیگیری نکرد سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران نیز از مشکلات دریافت این تسهیلات گفت و تاکید کرد: دانشگاه تهران برای دریافت این تسهیلات درخواست‌های خود را به صندوق رفاه دانشجویان ارائه داده است، اما شرط و شروط‌های پرداخت این تسهیلات به گونه ایست که فعلا درخواست را پیگیری نکردیم.  
وی تصریح کرد: در این شرایط سخت اقتصادی گرفتن تسهیلات نیز زمان بر است و به همین دلیل تا زمانی که شرایط برای ساخت خوابگاه جدید مهیا نشود، تسهیلاتی دریافت نخواهیم کرد.   بازهم بررسی‌ها نشان می‌دهد که پرداخت تسهیلات به راحتی برروی کاغذ تصویب می‌شود، اما پرداخت آن مشکلات زیادی به همراه دارد که دریافت تسهیلات ساخت خوابگا متاهلی را هم شامل می‌شود که صندوق رفاه باید برای کاهش این مشکلات راه حل بهتری را در پیش روی دانشگاه‌ها قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاه متاهلی صندوق رفاه دانشجویان پرداخت تسهیلات دانشجویان متاهل صندوق رفاه دانشجویان ساخت خوابگاه متاهلی خوابگاه های متاهلی برای ساخت خوابگاه خوابگاه ها صندوق رفاه دانشگاه ها یارانه ها وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت که تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

به گزارش «انتخاب»؛ بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

راه حل فرهنگی ما در این لایحه بلند مدت و راه حل‌های اقتصادی ما راه حل‌های کمکی میان مدت هستند.

مجازات‌ها را طبقه بندی کردیم. اخرین طبقه عابر یا فردی که در فضای مجازی کشف حجاب کرده است ان هم به صورت جریمه.

برای کسی که کشف حجاب کرده بار اول یک میلیون و نیم جریمه معلق نوشته می‌شود.

اگر مجددا تصویر وی در دوربین‌ها دیده شد جریمه دوم ۳ میلیون تومان می‌شود بعلاوه یک و نیم میلیون میشود بنابراین ۴ میلیون و نیم برایش نوشته میشود که بعد از سه هفته باید پرداخت شود.

برای اینکه هویت فرد به طور کامل شناسایی شود تمام دوربین‌های فروشگاه‌ها و ادارات لینک به فراجا می‌شود.

در قانون حجاب و عفاف گفتیم تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید دوربین‌های خود را در اختیار فراجا قرار دهند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

شهرداری‌ها را موظف کردیم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

گشت ارشاد یا طرح نور الان طبق همان قانون سابق اجرا می‌شود، به محض اینکه این لایحه عفاف و حجاب اجرا شود دست پلیس خیلی باز می‌شود.

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

دیگر خبرها

  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا