Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:24:16 GMT

۱.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مرند آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۲۹۳۵۴

۱.۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مرند آزادسازی شد

علی صیادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی،  امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرند در ادامه اقدامات بازدارنده خود از ساخت و سازهای غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفان تغییرکاربری غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این شهرستان در مرجع قضایی طرح شکایت کرده که با پیگیری‌های لازم و همکاری مسوولان شهرستانی احکام قضایی آنها صادر و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ ها جرم تلقی می‌شود و قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته، لازم است قبل از اقدام به هرگونه تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.

صیادی با اشاره به اینکه پس از پیگیری های لازم و صدور حکم قطعی، متخلفین به جزای نقدی و قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز محکوم شدند، اظهار کرد: در این زمینه پنچ فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرهای کشکسرای و یامچی با حضور نمایندگان، دادستانی، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در چارچوب دستور قضایی دادگاه مرند برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی  انجام شد، اضافه کرد: گشت های نظارتی این مدیریت بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی به صورت مستمر و جدی در تمام ایام سال حتی روزهای تعطیل نظارت دارند و شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات در این زمینه با سامانه ۱۳۱ تماس گرفته و محل تغییر کاربری را گزارش کنند.  

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مرند قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مرند قلع و قمع آذربایجان شرقی مرند قلع و قمع کاربری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بررسی میزان تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و بررسی نحوه اجرای احکام دادگاه موضوع قلع و قمع بنا و اعاده وضعیت اراضی کشاورزی به حالت سابق در دستور کار این بازدید قرار داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی مهریز گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده و از مهمترین رسالت‌های آن حفظ اراضی کشاورزی در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی در روستا‌ها است.

محسنی الحسینی اظهار داشت: با توجه به تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سعی خواهیم کرد هر گونه سوء استفاده از اراضی واگذاری را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از همشهریان محترم نیز خواهشمندیم هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی را به شماره ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز