Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:18:29 GMT

ضرورت حفظ کرامت انسانی در امور خیر/ موسسه خاطی پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۳۴۸۴۶

ضرورت حفظ کرامت انسانی در امور خیر/ موسسه خاطی پلمب شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، مهدی حسین نژادی: توزیع نامناسب و دور از شأن بسته‌های حمایتی بین مددجویان و توان خواهان بهزیستی توسط یکی از مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان گیلان در شهرستان آستارا، سبب جریحه دار شدن عواطف مردم سراسر کشور شد.

حرکت فوق و نحوه تحویل بدون برنامه و نادرست مرغ‌های منجمد نذری که به جرأت می‌توان گفت از روی عدم آموزش چگونگی برخورد با مردم و مددجویان فعال در آن مؤسسه خیریه بوده، موجب ناراحتی مردم سراسر کشور، استان گیلان و شهرستان مرزی بندر آستارا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه بلافاصله موضوع در کمیسیون نظارت اداره کل بهزیستی استان گیلان بررسی و مقرر گردید فعالیت مرکز فوق به دلیل تخلف، رعایت نکردن حفظ کرامت انسانی مددجویان و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آید. هم اکنون نیز پروانه فعالیت این مجتمع غیر دولتی به حالت تعلیق درآمده و مکان فوق پلمب است.

بهزیستی استان گیلان نیز در این رابطه و در اطلاعیه‌ای حفظ کرامت انسانی مددجویان و توان خواهان را جزو اصول اساسی و غیر قابل گذشت دانسته و تاکید کرده است با خاطیان در این زمینه در هر سطحی به شدت برخورد خواهد کرد.

ضرورت حفظ کرامت انسانی از سوی مؤسسات خیریه

سرپرست فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه باید کرامت نیازمندان را حفظ کنند، اظهار کرد: مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری فعال در شهرستان مرزی بندر آستارا همواره در کمک به نیازمندان پیشگام بوده و هستند اما باید در ارائه خدمت به جامعه هدف خود، کرامت و حرمت آنها را نیز قطعاً حفظ کنند.

رضا جمشیدی، افزود: فیلمی از توزیع مرغ منجمد از سوی یک مرکز نیکوکاری به نیازمندان و در فضایی شلوغ، در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و در این خصوص به مدیر آن مرکز در رابطه با شیوه نادرست پخش مرغ نذری تذکر قاطع داده شده است.

وی با بیان اینکه نیت خیرخواهانه فعالان این مرکز نیکوکاری بر کسی پوشیده نیست، اما نذورات خیران باید با حفظ شأن و منزلت نیازمندان توزیع شود، تصریح کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و هر کسی باید این را بداند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم از جایگاه بالایی برخوردار هستند و هر گونه توهین به شخصیت و شأن مردم و مددجویان قابل بخشش نیست.

سرپرست فرمانداری آستارا، ادامه داد: تبیین حقوق شهروندی موجب حفظ شأن و منزلت مردم و مسئولان می‌شود.

امیدواریم که مؤسسات خیریه ابتکاری جدید را برای حفظ کرامت و شأن و محرومان جامعه برنامه ریزی کنند و همان طوری که در اجرای رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری شاهد بودیم، کرامت و آبروی محرومان و نیازمندان در اولویت بود و کمک‌ها یا درب منزل آنان، یا مبالغ به حسابشان واریز و یا در قالب کارت هدیه به صورت آبرومندانه خدمت این عزیزان تقدیم می‌شد.

فرهنگ انفاق، موضوعی است که محدود به زمان نیست و این عمل خیرخواهانه تا زمانی که در جامعه هیچ فقر و بی عدالتی باقی نماند باید ادامه یابد اما نحوه صحیح این حرکت خداپسندانه بسیار مهم است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 4988931

منبع: مهر

کلیدواژه: آستارا رضا جمشیدی بهزیستی گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین عید سعید قربان گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه ازدواج ماه محرم بیرجند مجلس شورای اسلامی حفظ کرامت انسانی مؤسسات خیریه استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی