Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: این نهاد سعی کرده در ایجاد جسارت انجام کارهای بزرگ با منابع محدود نقش مهمی داشته باشد و با واگذاری فعالیت به نیروهای جوان باعث شکل‌گیری فعالیت‌های خلاقانه در بخش‌های مختلف شده است.

دکتر سیدعلی نادر دهقانی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات، فناوری و فرآوری گیاهان دارویی را به‌عنوان یک قابلیت و اقدام پایه‌ای برای شکل‌گیری زنجیره‌های ارزشی و تولید دانش‌بنیان گیاهان دارویی و توسعه آن در بخش‌های روستایی جهت بهبود شرایط و وضعیت اقتصادی آن‌ها برشمرد و افزود: همچنین مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان به عنوان یک مطالبه و ضرورت، باعث کمک به زوج‌های نابارور استان و ایجاد بستر لازم برای فعالیت نیروهای علمی و دانشگاهی استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دیگر دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی در لرستان را شهرک گلخانه‌ایی کوهدشت عنوان کرد و گفت: این ظرفیت برای اقتصادی کردن فعالیت‌های کشاورزی با افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف آب و تولید مستمر در طول سال می‌تواند بسیاری از مشکلات آن شهرستان بویژه در حوزه اشتغال را مرتفع کند.

دکتر دهقانی در ادامه با اشاره به تاثیرات جهاد دانشگاهی در لرستان بیان کرد: این نهاد سعی کرده در ایجاد جسارت انجام کارهای بزرگ با منابع محدود نقش مهمی داشته باشد از طرفی با جذب اعتماد و واگذاری فعالیت به نیروهای جوان باعث شکل‌گیری فعالیت‌های خلاقانه در بخش‌های مختلف شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در رابطه با واکنش این نهاد نسبت به مسایل روز مانند جهش تولید، نگاه دانش‌بنیان، فرصت تحریم‌های ناجوانمردانه، مزیت‌های استانی و ایجاد قطب تولید و... اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سازمانی است که همه این مفاهیم را در دل خود دارد و آنچه در لرستان انجام شده براساس مزیت‌های استان شکل‌گیری قطب‌های علمی و بومی، با رویکرد علمی و با روحیه جهادی بوده که تقریبا تمام مفاهیم اشاره شده در آن وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که میزان تعامل واحد سازمانی خود در همکاری با بدنه اجرایی، صنعتی و تحقیقاتی کشور چگونه است؟ گفت: با بدنه صنعتی کشور ارتباطات بدلیل فعالیت در لرستان خیلی نیست ولی در استان بعید می‌دانم صنعت‌گر یا فعال در لرستان باشد و با جهاد دانشگاهی استان همکاری نکرده باشد و تمام سعی و تلاش ما این بوده است که این ارتباطات برای افزایش بهره‌وری طرف مقابل و منفعت بلندمدت جهاد دانشگاهی استان بویژه در تولید فناوری، کسب دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص باشد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه این نهاد انقلابی بسیاری از زیرساخت‌های لازم را در استان ایجاد کرده است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد در ادامه نیز باید روی کیفیت‌بخشی آنها، بهره‌برداری از دستاوردها و تکمیل و توسعه چرخه فعالیت‌های ایجاد شده کار کند. به‌عنوان مثال در حوزه کشاورزی گلخانه‌ها ایجاد شده‌اند، تولیدات گیاهان دارویی انجام می‌شود بنابراین در آینده باید روی فرآوری، صادرات و تبدیل آنها به محصولات با تکنولوژی بالا کار شود و خود ادامه همان زیرساختی است که ایجاد آن با مشقات فراوان انجام شده و نیاز به ایجاد زمینه‌های جدید مدنظر حداقل در ۱۰ سال آینده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی لرستان جهاد دانشگاهی لرستان دانشگاهی استان شکل گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی ناحیه یک مرکز استان، ضمن تبریک ایام و گرامیداشت روح شهید معلم و استاد الگو شهید مطهری و ۲۰ شهید دانش آموزی ناحیه یک شهر ساری و چهار شهید فرهنگی، اظهار کرد: دانش آموزان نسل‌های جدید از نظر فرهنگی فضای ذهنی، قلبی و فرهنگی شهدا را بشناسند و راهشان را ادامه دهند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: شیاطین می‌خواهند از نظر فرهنگی دنیای درون نسل جدید ما را جور دیگری بسازند و با دنیای درون شهدای ما متناقض باشد و باید در این راستا هوشیار بود و کار فرهنگی و جهادی کنیم.

وی تاکید کرد: باید دانش آموزان و نسل‌های جدید را با آن فضای فرهنگی و معنوی که خدا دوست دارد آشنا کنیم آن وقت به یک محمدحسین فهمیده و شهدای دانش‌آموزان می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: دانش‌آموزان ما باید با مسجد آشنا شوند و اهل مسجد و نماز اول وقت باشند زیرا صدای اذان را شیاطین را دور می‌کند، اما اگر صدای اذان، قرآن و نماز خبری نباشد شیطان نزدیک می‌شود.

این مسئول بیان کرد: رأس شیاطین آمریکاست و امپراطور رسانه‌ای دشمنان، مردم را دور خود جلب می‌کند و می‌خواهد الگوهای خود را نشان دهند درحالی که عاقبت گوش کردن حرف شیطان جهنم و عاقبت حرف خداوند بهشت است.

کد خبر 6092199

دیگر خبرها

  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است