Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون درمان وزارت‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایلام در جغرافیای آلودگی به کرونا ویروس از استان‌های در وضعیت قرمز است و تنها راه آن الزام شهروندان به رعایت پروتکل‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قاسم جان بابایی که به جهت بررسی وضعیت زیرساخت‌های درمانی، بهداشتی به ایلام سفر گرده است در دیدارعصر امروز با حجت الاسلام الله نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام روند افزایش کرونا ویروس را در ایلام ناخوشایند دانست و اظهار داشت: وضعیت ابتلا به کرونا ویروس در ایلام نگران کننده است و برای غلبه بر این وضعیت ایجاد حساسیت و تقویت این احساس جهت حفظ و رعایت توصیه‌های بهداشتی و درمانی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه قدس گیلان: زیرساخت‌های بهداشت و درمان شایسته مردم استان نیستتمامی پرونده‌های بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی رسیدگی شدند18نفر از پرسنل بهداشت و درمان پلدختر به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایلام در جغرافیای آلودگی به کرونا ویروس از استان‌های در وضعیت قرمز است و تنها راه آن الزام شهروندان به رعایت پروتکل‌ها است.

وی با تاکید به اینکه افزایش روند ابتلا به کرونا ویروس در ایلام رو به بحران است یادآورشد: استان ایلام به لحاظ زیر ساخت‌های بهداشت و درمان نسبت به سایر استان‌ها در فقر مفرط است و تنها می‌توان مدعی آن شد با پیشگیری می‌شود از فاجعه انسانی در آن جلوگیری کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام را که تنها مرکز بستری بیماران کرونایی است را مورد بازدید قرار داد و ضمن دیدار با کادر درمانی این بیمارستان گفت: اقدام گادر درمانی و بهداشتی این بیمارستان مشابه حضور رزمندگان در نقطه لجمن در دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/180/ ع

R7718/P1494/S6,52/CT11 بیشتر بخوانید... فرمانده سپاه قدس گیلان: زیرساخت‌های بهداشت و درمان شایسته مردم استان نیست تمامی پرونده‌های بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی رسیدگی شدند ۱۸نفر از پرسنل بهداشت و درمان پلدختر به کرونا مبتلا شدند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فرمانده سپاه قدس گیلان: زیرساخت‌های بهداشت و درمان شایسته مردم استان نیست تمامی پرونده‌های بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی رسیدگی شدند ۱۸نفر از پرسنل بهداشت و درمان پلدختر به کرونا مبتلا شدند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات جدید از قرارداد ۲۵ ساله‌ / ‌چین در ایران‌ سرمایه‌گذاری ‌می‌کند / تخریب قرارداد ‌با سوءنیت ‌‌است ۲ اختصاصی| توضیحات سخنگوی وزارت بهداشت درباره برگزاری مراسم‌های ماه محرم ۳ پهلوگیری ‌۲۸۷ ‌‌شناور بالای یک هزار تن در بنادر غرب هرمزگان / تخلیه و بارگیری ۲ هزار و ۶۹۲ "TEU‌" کانتینر‌ ۴ مجتمع "پتروشیمی مسجدسلیمان" شهریور ماه با فرمان رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود ۵ اختصاصی| نشست کمیسیون آموزش برای تعویق کنکور به نتیجه نرسید / تعیین تکلیف در جلسه فردا ۶ مشهد در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد / ۲۰ درصد ‌بیماران بستری ‌غیر‌بومی‌اند /‌ هموطنان ‌به مشهد سفر نکنند ۷ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مطالبات کارگران "هفت‌تپه" / در گفت‌وگوی نمایندگان مجلس با کارگران در شوش چه گذشت؟ ۸ گزارش|قطع راه ارتباطی ۶۰۰۰ نفر در "کاجو" ادامه دارد / افزایش روستاهای مسدود به ۳۵ روستا ‌تا امروز مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از مطالبات کارگران "هفت‌تپه" / در گفت‌وگوی نمایندگان مجلس با کارگران در شوش چه گذشت؟ اختصاصی| نشست کمیسیون آموزش برای تعویق کنکور به نتیجه نرسید / تعیین تکلیف در جلسه فردا ‌جزئیات جدید از قتل موبد زرتشتی در کرمان/ قاتل ‌خودکشی کرد‌ / ‌همدستانش دستگیر شدند‌ گزارش| تولدبازی مسئولان روی خاکستر مشکلات مردم / استاندار مرکزی با مسببان برخورد قاطع کند مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی سپاه: امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را دریافت کردند / هدفگذاری رزمایش انهدام اسکورت های ماکت ناو بود سرکنسول ایران در شانگهای: برنامه همکاری، نقطه عطف روابط استراتژیک ایران و چین است روحانی: حرکت در مسیر رونق و جهش اقتصادی کشور می‌بایست مبتنی بر واقعیت‌ها باشد وزیر علوم: تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور فردا مشخص می‌شود کرونا در اروپا| از لیست قرمز بلژیک تا هشدارها درباره شیوع مجدد در آلمان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان کرونا ویروس وضعیت قرمز استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۳۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

کیفیت هوای اصفهان امروز (‌سه‌شنبه) بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف اعلام شد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای در ایستگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوای متعلق به شهرداری اصفهان و دو ایستگاه سنجش اداره کل محیط‌زیست استان امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ شاخص کیفیت هوا با عدد ۱۳۹ در شرایط ناسالم (نارنجی) بوده و آلاینده غالب ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بار آلایندگی سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه زینبیه با شاخص ۱۷۵ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد، افزود: ایستگاه‌های خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۶۹، کاوه با شاخص ۱۶۸، فرشادی با شاخص ۱۶۷، ولدان با شاخص ۱۶۰ و کردآباد با شاخص ۱۵۵ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) ثبت شده است.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان ادامه داد: ایستگاه‌های پارک زمزم با شاخص ۱۴۵، رهنان با شاخص ۱۳۶ و انقلاب با شاخص ۱۲۵ ناسالم (نارنجی)، فیض با شاخص ۹۹ و میرزاطاهر با شاخص ۸۰ سالم (زرد)، سپاهان‌شهر با شاخص ۳۵ پاک (سبز) است.

وی با اشاره به عوارض بهداشتی و اقدامات احتیاطی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیمارهای قلبی یا ریوی سالمندان از عوارض بهداشتی این آلاینده‌ها است، از این‌رو افراد حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۱۳۹ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد، ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۸۰ و خرازی با شاخص ۱۵۶ در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) ثبت شدند.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر، کاشان، سجزی، قهجاورستان، مبارکه و شاهین‌شهر است که موقعیت زرین‌شهر با شاخص ۱۴۸، قهجاورستان با شاخص ۱۱۵ و کاشان با شاخص ۱۰۵ ناسالم (نارنجی)، خمینی‌شهر با شاخص ۷۹، نجف‌آباد با شاخص ۷۳، سجزی با شاخص ۹۵، مبارکه با شاخص ۶۵ و شاهین‌شهر با شاخص ۵۷ سالم (زرد) ثبت شدند، ایستگاه‌های پروین، استانداری اصفهان، رودکی، خواجو، باغ‌غدیر و شهر دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است. این شاخص به‌طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منواکسید کربن ( CO) ، اُزن (O۳)، دی‌اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی‌اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه‌گیری و روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منواکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.‌

کد خبر 749292

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت