Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش فارس، کارگران شرکت هپکو اراک امروز در واکنش به نبود برنامه برای تولید و همچنین در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای خرداد و تیر ماه سال جاری، بخشی از مطالبات سال‌های ۹۵ و ۹۶، بی‌کفایتی مدیران عامل و تصمیمات شبانه دولت در مورد مالکیت این شرکت در مقابل این شرکت تجمع کردند. 

کارگران هپکو امروز در حالی تجمع اعتراضی برگزار کردند که برخواسته خود مبنی بر عزل و برکناری مدیران عامل فعلی( جمشید غلامی و ابوالفضل روغنی گلپایگانی)، انتخاب مدیران متخصص و فنی با سلامت اداری و قضائی و گرفتن سفارش کار و راه‌اندازی خطوط تولید و پرداخت حقوق و مطالبات سال‌های گذشته پافشاری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غول صنعت ایران طی چند سال اخیر به دلیل واگذاری غلط به بخش خصوصی، تغییرات سهامداری و همچنین تغییرات پی در پی مدیریتی نتوانسته است خطوط تولید را راه‌اندازی و به امر تولید بپردازد.
کارگران این شرکت در این سال‌ها به دلیل نبود سفارش کار و تعطیلی خطوط تولید در دریافت حقوق و مزایای خود دچار مشکل شدند که گاها مسوولان با پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت، نسبت به پرداخت حقوق آنان اقدام کردند.

 

 شرکت هپکو از مهر ماه سال گذشته به دلیل عدم اهلیت سهامدار دوم(اسداله احمدپور)، از وی خلع ید و به دولت بازگشت.
دولت پس از در اختیار گرفتن بیش از 60 از سهام شرکت هپکو، سه درصد آن را به بهانه سرمایه در گردش بفروش رساند و مبلغ حاصل از فروش سهام را به خزانه واریز کرد، همچنین  2 درصد دیگر را به دلایلی که هنوز مشخص نیست به شرکت هیدرواطلس سهامدار دوم شرکت هپکو واگذار کرد.

دولت در جلسه 23 تیرماه هیات وزیران مصوب کرد 55 درصد سهام این شرکت بابت رد ۳۲ هزار میلیارد تومان از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی به هلدینگ شستا واگذار شود.

این واگذاری به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با استناد به بند «و» تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۹۹ کل کشور مورد تصویب قرار گرفت.
شرکت هپکو در حالی قرار است به تامین اجتماعی واگذار شود که بر اساس مصوبه دولت این سازمان باید تا پایان سال جاری 17 درصد سهام را در مالکیت خود نگه داشته و مابقی را به فروش برساندکه این مصوبه که تاکنون نیز از محقق شدن آن خبری نیست، موجی از نگرانی را بابت آینده نامعلوم این ابرصنعت در بین کارگران ایجاد کرده است.
 کارگران شرکت  هپکو که نخواستند نامی از آنها برده شود، در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس از دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و قضایی خواستند به حمایت از حقوق بیت‌المال دلایل کاهش 60 درصدی سهام به 55 درصد را بررسی کنند.
این کارگران همچنین بر ضرورت راه‌اندازی خطوط تولید و جذب نیروهای جوان برای شرکت با توجه به بازنشستگی تعدادی از کارگران تاکید کردند.
این کارگران پرداخت حقوق از محل تسهیلات بانکی را مُسکنی دانستند که تنها هپکو را بیش از پیش بدهکارتر می‌کند و تنها راهکار را راه‌اندازی خطوط تولید اعلام کردند.
کارگران هپکو همچنین با اشاره با بی‌کفایتی مدیران عامل این شرکت خواهان برکناری آنان و تعیین و انتخاب مدیران فنی و متخصص شدند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید می کند که امسال تکمیل پایانه‌های مترو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قراردارد و در این رابطه می گوید: «در زمینه توسعه پایانه‌ها و پارکینگ‌های قطارهای شبکه مترو پایتخت، در سال جاری قصد داریم عملیات اجرایی پایانه دولت آباد در خط ۶، پایانه آزادگان در خط ۳ و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ را به صورت ویژه پیگیری کرده و پیشرفت‌های فیزیکی مورد نظر در مورد این ۳ پایانه را حاصل نماییم. نقش انکارناپذیر پایانه ها در روند تعمیر و نگهداری واگن ها از یک طرف و تاثیر پایانه ها در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از سوی دیگر، اجرای پررنگ و جدی این ماموریت شرکت مترو در ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به مسافران میلیونی شبکه موجود را ضروری تر از همیشه ساخته است.»

درستی ادامه داد: «ناگفته پرواضح است که در برهه‌هایی از طول دوره فعالیت شرکت مترو، گسترش طول شبکه و تعداد ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار داشته و در حقیقت بحث کلیدی ایجاد پایانه‌ها در ابتدا و انتهای هر خط، در سایه قرار گرفته است.»

درستی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های توسعه ای خطوط هفتگانه، ادامه داد : «نکته مهم دیگر در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند. با این تفاسیر می توان گفت، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت مترو درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، گفت: «اجرایی شدن برنامه‌های امسال شرکت مترو تهران، مستلزم تامین به موقع منابع مالی لازم است و آنچه مدنظر متولیان امر در حوزه مدیریت شهری است، با تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز محقق می شود. امروز که فرآیند تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو به خط پایان نزدیک شده است، موظف هستیم سایر بخش های شبکه موجود را نیز تکمیل کنیم تا با رفع نواقص و اتمام کارهای باقی مانده، از امکانات سخت افزاری ایجاد شده، بهترین بهره برداری را احصا کنیم. در واقع توسعه متوازن تمام شقوق یک شبکه ریلی زیرزمینی، آن چیزی است که باید جدی گرفته شود تا کارایی و بهره وری داشته های امروز، در حد اعلای آن به منصه ظهور برسد.»

کد خبر 847495 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد