Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا و لهستان مذاکرات خود را درباره یک توافق همکاری در حوزه دفاعی به پایان رساندند. بر اساس این توافق حدود ۱۰۰۰ نفر به نظامیان آمریکایی حاضر در لهستان به صورت دوره‌ای اضافه خواهند شد. ۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در حال حاضر در لهستان حضور دارند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حضور این نظامیان به شکل دائمی نخواهد بود بنابراین خانواده این نظامیان آن‌ها را همراهی نخواهند کرد. حضور خانواده‌ها نیاز به تهیه زیرساخت‌های کامل‌تری به ویژه در حوزه بهداشت و آموزش دارد. ناتو در سال ۱۹۹۷ میلادی به روسیه قول داد که از تأسیس پایگاه‌های دائمی در بلوک شرق سابق پرهیز کند، ولی آمریکا مدعی است الحاق کریمه به خاک روسیه توسط مسکو و تداوم مناقشه در اوکراین، واشنگتن را از عمل به این قول معاف کرده است.

وزیر دفاع لهستان روز جمعه اعلام کرد دستکم ۱۰۰۰ نظامی جدید در لهستان مستقر خواهند شد. از سوی دیگر؛ مارک اسپر هفته گذشته از خروج ۱۲ هزار نظامی آمریکایی از آلمان خبر داده بود. او این اقدام را از نظر استراتژیک ضروری خوانده بود.

این در حالیست که دونالد ترامپ برخلاف اظهارات وزیر دفاع خود اعلام کرد در صورتی که آلمان کمک مالی به ناتو را بیشتر کند، این نیرو‌ها در آلمان باقی خواهند ماند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی پارسی خبر وزیر دفاع آمریکا ناتو پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک نظامی اسرائیلی در حمله موشکی به «کرم ابو سالم» کشته شد.

کیبوتس «کفار گلعادی» به صورت رسمی کشته شدن «تل شاویت» نظامی اسرائیلی از گردان ۹۳۱ تیپ ناحال در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابو سالم را تأیید کرد.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرده است که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه اسرائیلی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ۷ زخمی در این عملیات به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده‌اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

کد خبر 6097718

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر