Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رحیمی ضمن هشدار به شهروندان گفت: هر شخصی که تحت عنوان مامور و یا پلیس به شما مراجعه کرد و یا از شما خواست تا اقدامی انجام دهید حتما باید در ابتدا کارت شناسایی خود را نشان دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ یکی از پدیده‌هایی که این روزها منجر به آزار و اذیت مردم در سطح شهر شده است، گسترش پدیده مامورنماها و پلیس های قلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوه‌ای از فریب که مجرمین به واسطه آن از مردم اخاذی می‌کنند و یا از اعتماد آن‌ها سواستفاده کرده و اثرات مخرب زیادی بر آن‌ها تحمیل می کنند. جرمی که با اقداماتی ساده همچون درخواست برای ارائه مدرک شناسایی، می تواند تا حدودی از وقوع آن پیشگیری کند. 

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، در این خصوص گفت: برخورد با افرادی که تحت عنوان مامور این روزها در سطح شهر اقدام به اخاذی از مردم می کنند به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و با آن ها برخورد قاطعانه می شود.

او افزود: این افراد سوژه‌های خود را بیشتر از میان دخترها و پسرهای حاضر در پارک انتخاب می‌کردند و خود را با لباس شخصی به این افراد، مامور معرفی می‌کردند و سپس لوازم آن‌ها را تحت عنوان اینکه باید به کلانتری مراجعه کنید، مصادره جعلی می‌کردند. 

این مقام ارشد انتظامی ضمن هشدار به شهروندان گفت: هر شخصی که تحت عنوان مامور و یا پلیس به شما مراجعه کرد و یا از شما خواست اقدامی انجام دهید حتما باید در ابتدا کارت شناسایی خود را نشان دهد و خود را معرفی کند. ما ماموران خود را به این امر موظف کرده‌ایم. بنابراین هر شخصی که به درب منزل و یا مغازه نیز مراجعه کرد حتما باید از او کارت شناسایی مطالبه کنید.

سردار رحیمی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان نگران نباشند و از مامورین و عوامل انتظامی بخواهند مدرک شناسایی ارائه دهند. متاسفانه در سال جاری نزدیک به 60 مورد کشف شده که به مردم و اموال آن‌ها تحت عنوان مامور قلابی ضربه وارد شده است.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص سوءاستفاده از لباس پلیس برای آدم ربایی در مواردی نیز اذعان کرد: در روزهای اخیر 3 نفر دستگیر شدند که تحت عنوان مامور یک شخص را مورد ربایش قرار می دهند و به یکی از شهرهای شمالی کشور منتقل می کنند و 150 میلیون تومان از حساب او برداشت و در حال انتقال شاکی متمول خود به مکان دیگری بودند که در طول مسیر فرد ربایش شده از دست آدم ربایان فرار می‌کند و با مراجعه به پلیس، آدم ربایان تحت پوشش مامور شناسایی می شوند.

انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس مامورنما سردار رحیمی کارت شناسایی آگاهی تحت عنوان مامور کارت شناسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌گروگانگیری در شیراز

کاووس حبیبی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی گزارش یک فقره آدم ربایی در چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در یکی از محلات شهرستان شیراز، به علت حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از ماموران پلیس آگاهی جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان ۳ خودرو ناشناس (۸ نفر) در یکی از محلات شهرستان شیراز اقدام به ربایش مردی ۵۶ ساله که در یک کافه نشسته بوده می‌کنند و سریعا از محل متواری می‌شوند.

حبیبی بیان کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و آدم ربایان را شناسایی و متهمان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند فرد ربوده شده را در یکی از محلات شیراز رها می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه علت و انگیزه آدم‌ربایی اختلافات حساب بوده است، گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده تحقیقات برای دستگیری متهمان با جدیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • آدم ربایی در شیراز
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • ‌گروگانگیری در شیراز
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو