Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:31:43 GMT

معناسازی ورزشی سطح استرس را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۶۰۸۵

معناسازی ورزشی سطح استرس را کاهش می‌دهد

«مجدالدین مستعان» ‌ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سووالات زیادی از طرف ورزشکاران در دوران بحران کرونا مطرح می‌شود. این سوالات به خاطر تمرین نکردن، بهم ریختن برنامه و ابهام در آینده ورزشی به وجود آمده است. فراموش نکنیم زمانی که ابهام ایجاد می‌شود و زمانی که برای یک بحران پایانی وجود ندارد اضطراب شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اضطراب استرس بعد از حادثه نامیده می‌شود و کرونا را ‌می‌شود یک حادثه نام گذاشت.  

او با اشاره به تاثیر منفی این استرس بر روی رفتار و توان ورزشکاران افزود:‌ اینکه ورزشکاران هنوز زمان پایان کرونا را نمی‌دانند و از برگزاری تورنمنت و رقابت‌های ملی و جهانی بی‌خبرند به خودی خود یک استرس ایجاد می‌کند که در نهایت به اُفت بدنی و تغییر رفتار و خُلق تبدیل می‌شود.

مستعان در ادامه عنوان کرد: سووالی که مطرح می‌شود این است که ورزشکار چگونه باید با دوران پسا کرونا و وارد شدن در فعالیت ورزشی کنار بیاید؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت که نخستین شرط حضور موفق یک ورزشکار در دوران پسا کرونا معناسازی است زیرا نه تنها ایران، بلکه سایر کشورهای جهان بر روی این بیماری به طور کامل کنترل ندارند و کرونا در ۶ ماه گذشته فراگیر شده است. لذا ورزشکار باید فلسفه ورزش را معنی‌سازی کند و بازگردد به زمانی که این رشته را شروع کرده است. در بحران‌ها معنی‌سازی موجب کاهش سطح اضطراب خواهد شد.

 وی ادامه داد: معنی‌سازی و هدف‌گذاری تنها مربوط به برنامه تمرینی یا ورزشی نیست، بلکه در ابعاد مختلف عاطفی،  جسمی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد. اگر فرد هر کدام از این ابعاد و تقویت آنان را به بعد از پایان ویروس کرونا انتقال دهد، بدون شک دچار اضطراب و استرس خواهد شد.   

مستعان در پایان تصریح کرد: ورزشکاران در جامعه برای قشرهای زیادی الگو هستند اگر آنان بتوانند از آزمون پساکرونا سربلند خارج شوند بدون شک می‌توانند در جامعه الگوبخش باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کمیته ملی المپیک مجدالدین مستعان انجمن روان شناسی ایران پروندهٔ خبری رقابت های ورزشی در روزهای کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کمیته ملی المپیک انجمن روان شناسی ایران ویروس کرونا کمیته ملی المپیک انجمن روان شناسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 

برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز باید چند کار تأثیر گذار روی سلامت جسمی و روانی تان را انجام دهید. به طور کلی شما باید تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی، برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و کنترل استرس و اضطرابتان را در دست بگیرید.

۱. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، مغزهای خشک، ماهی، مرغ و محصولات کامل‌مغذی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است.

۲. ورزش منظم: ورزش و فعالیت بدنی منظم به افزایش انرژی و تقویت قدرت بدنی کمک می‌کند.

۳. خواب کافی: خواب به موقع و کافی حدود ۷-۹ ساعت در شب برای بازسازی بدن و افزایش انرژی ضروری است.

۴. آب کافی: مصرف آب به میزان کافی برای حفظ هیدراسیون بدن و افزایش انرژی بسیار مهم است.

۵. کاهش استرس: استرس و نگرانی‌های زیاد می‌توانند باعث کاهش انرژی شما شوند. به دنبال روش‌های کاهش استرس و آرامش پیدا کنید.

۶. استفاده از روش‌های تنظیم احساسات: تمرین‌های تنفس، مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را تنظیم کرده و انرژی بیشتری داشته باشید.

۷. برنامه روزانه: برنامه‌ریزی منظم روزانه و تعیین اهداف قابل دست‌یابی می‌تواند به شما احساس موفقیت و انگیزه بدهد که در نتیجه انرژی شما را افزایش دهد.

کد خبر 750766

دیگر خبرها

  • هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • راهکارهای کاهش استرس
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟