Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: برداشت خرما از نخلیات این جزیره که از نیمه تیرماه شروع شده است تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت. - اخبار استانها -

مالک یزدان پناه در گفت  وگو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: سال گذشته از مجموع 400 هکتار درختان بارور و غیر بارور جزیره قشم، حدود 500 تُن خرما برداشت شد و خوشبختانه به دلیل بارش‌های خوب سال گذشته انتظار بود میزان برداشت امسال با 20 درصد افزایش همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه بیشتر محصول خرمای تولیدی قشم صرف خودمصرفی، خیرات و توزیع در روستاهای محل تولید می‌شود، از خلاص، حنیزی، برحی، موصلی، هلیلی، استعمران، و آلمهتری به عنوان عمده‌ترین ارقام کشت شده نخل در قشم نام برد.

گزارش ویدئویی| "بخشنامه‌های ساعتی" تجارت جزیره قشم را به کما برد / کالاهایی که ‌در گمرک ‌دپو شده‌اند"امنیت پایدار" عامل رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در قشمسازمان منطقه آزاد قشم مخالف دپوی کالای بازرگانان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم با اشاره به اینکه بسیاری از نخل‌های جزیره به صورت دیم کشت شده‌اند، افزود: این درختان نخل به دلیل خشکسالی بیش از دو دهه گذشته ثمرده نبوده و به همین دلیل از چند سال پیش تاکنون سیاست جایگزینی نهال‌های اصلاح شده در نخیلات را در این جزیره آغاز کرده‌ایم.
وی از برگزاری دوره‌های آموزش کوددهی، سم پاشی و هرس کردن بهنگام نخیلات به عنوان دیگر اقدامات انجام شده نام برد و افزود: با توجه به پیر و فرسوده بودن بیشتر نخلستان‌های قشم، طی سه سال گذشته شش هزار اصله نهال کشت بافت بین باغداران قشمی توزیع شد که تا چند سال آینده به مرحله ثمر دهی می‌رسند.
یزدان پناه گفت: مهیا کردن فضایی برای معرفی و فروش خرمای تولید شده و ایجاد زمینه‌های آموزش و اشتغال صنایع دستی مرتبط با درخت نخل همانند سبد، سب، جارو، طناب، جالیوانی، گلدان، دمپایی، پروند و موارد دیگر در قالب صندوق‌های خُرد زنان روستایی از سوی این مدیریت در درست اقدام است.  
این مقام مسئول هدف از برگزاری این کلاس‌ها و صندوق‌های خرد زنان روستایی را تقویت درآمد خانواده‌ها و همچنین تامین معیشت آنها درکنار فعالیت‌های کشاورزی عنوان کرد تا با این سیاست روند احیاء و ترمیم نخلستان‌ها و فعالیت‌های کشاورزی در منطقه همچنان حفظ شود.
انتهای پیام/7558/ی

R7558/P/S6,1433/CT1 بیشتر بخوانید... گزارش ویدئویی‌| میناب ‌‌بهشت صنایع دستی‌ ایران / وقتی برگ سخت خرما در دست زن مینابی موم می‌شود ۱۶۵ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می‌شود مراقب وضع تعرفه‌های ناگهانی در صادرات خرما باشیم؛ پیش‌بینی افت برداشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش ویدئویی‌| میناب ‌‌بهشت صنایع دستی‌ ایران / وقتی برگ سخت خرما در دست زن مینابی موم می‌شود ۱۶۵ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می‌شود مراقب وضع تعرفه‌های ناگهانی در صادرات خرما باشیم؛ پیش‌بینی افت برداشت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ‌ابتلای ۳۵۰ نفر از اهالی روستایی در گرگان به ویروسی ناشناخته / آیا مردم به ‌کرونا مبتلا شده‌اند؟ + فیلم ۲ فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۵ آیت الله خاتمی: اجلاس خبرگان رهبری به تاریخ دیگری موکول شد‌ ۶ شهر خودرو برای آسیایی شدن محکوم به پیروزی برابر استقلال است ۷ تداوم نسیم مواسات در خراسان‌رضوی/ تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته می‌شود‌ ۸ ۱۳ شرکت دانش‌بنیان ‌چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید محصولات ضدکرونا فعالیت می‌کنند مهمترین اخبار استانها فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند انهدام شبکه اخلالگر بازار ارز توسط وزارت اطلاعات/ تخلف یک میلیارد یورویی شبکه متخلف ارزی/ دستگیری اعضای اصلی در خراسان‌رضوی عضو مجلس خبرگان: وانمودکردن شکست ایران مقابل تحریم‌ها "بزرگ‌ترین تحریف" است/ ارتباط ایران با چین "انحصار قدرت آمریکا" را می‌شکند گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ مهمترین اخبار تسنیم ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس پیام تسلیت ظریف به ملت لبنان/ ایران آماده ارائه کمک به هر طریق لازم است بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی فرمانده مرزبانی ناجا: تیراندازی به‌سوی کوله‌بران کاملاً کذب است/ شایعات توطئه ضدانقلاب/ کوله‌بران مورد حمایت مرزبانی هستند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گزارش ویدئویی ترین اخبار کوله بران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم

چند روزی است که عطر خوش گل‌های محمدی در بیشتر نقاط استان خراسان جنوبی به مشام می‌رسد؛ عطر گل‌های خوش بویی که  از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اردیبهشت ماه که فرا می‌رسد در برخی از استان‌های کویری چون خراسان‌جنوبی عطر و بوی گل محمدی بسیاری از روستاها و باغات را فرا می‌گیرد و زنان و مردان روستایی در سحرگان وارد مزارع خود شده و صبحشان را با برداشت این گل خوشبو آغاز می‌کنند.

شاید در ذهن بسیاری از ما برداشت گل محمدی برابر با تولید گلاب آن هم به روش سنتی باشد ولی امروزه می‌توان با تولید عطر، فروش به صورت غنچه و ... از تولید گل محمدی به درآمدزایی رسید که البته نیاز به آموزش دارد.

نیاز آبی کم، قابلیت کشت نیمه دیم، سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از فواید کشت گل محمدی در خراسان جنوبی است. 

.

مهدی جعفری در این باره گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از 439 هکتار از اراضی استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 786 تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با 215 هکتار، قاین 53 هکتارو زیرکوه 50 هکتار است. 

وی افزود: 50 درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

جعفری گفت: 352 بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 254

دیگر خبرها

  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی