Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسارت آمریکا از کلاهبرداریهای مربوط به ویروس کرونا و دزدی هویت از زمان شیوع این اپیدمی در مارس، به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و شکایتهای مربوط به کلاهبرداریهای کووید ۱۹ تقریبا دو برابر شده است.

به گزارش ایسنا، گزارش یک گروه مدافع حقوق مصرف کننده که بر مبنای آمار دولتی بود، رشد سریع صنعت مجرمانه را نشان داده که به روشهای مختلف از تماسهای تلفنی پیشنهاد دروغین پول کمکی تا کلاهبرداری خرید و داروهای تقلبی به کلاهبرداری از شهروندانی پرداخته اند که از شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی به وحشت افتاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالتهای کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک، تگزاس و پنسیلوانیا که پرجمعیت ایالتها در میان ۵۰ ایالت آمریکا هستند در پنج رتبه نخست بیشترین موارد کلاهبرداریهای مربوط به ویروس کرونا قرار گرفتند.

این پنج ایالت به اتفاق حدود یک سوم از بیش از ۱۵۰ هزار مورد کلاهبرداری مربوط به کووید ۱۹ که از اواسط مارس تاکنون به کمیسیون تجارت فدرال گزارش شده است را تشکیل می دهند.

طبق گزارش این کمیسیون، کلاهبرداریهای مذکور مجموعا ۹۷.۵ میلیون دلار به قربانیان زیان وارد کرده اند.

حتی ایالتهای نسبتا کوچک آمریکا هم در ماههای اخیر شاهد افزایش موارد کلاهبرداری مربوط به بیماری کووید ۱۹ بوده اند.

بر اساس گزارش رویترز، این گزارش توسط گروه غیرانتقاعی سوشیال کت فیش منتشر شده که به مصرف کنندگان برای اجتناب از افتادن به دام کلاهبرداریهای اینترنتی کمک می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلاهبرداري اينترنتي کرونا در جهان آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !