Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خیریه‌ای با عنوان خیریه‌ شهید حریرچیان افتتاح کرد و به همین جهت با اعضای این خیریه‌ تشکیلاتی به گفتگو نشستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خیریه‌ای تحت عنوان خیریه‌ شهید حریرچیان افتتاح کرد ‌و به همین جهت با اعضای این خیریه‌ تشکیلاتی به گفتگو نشستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدا زادمهر با اشاره به اینکه فضای تشکل‌های دانشجویی نیازمند خیریه و سازماندهی کردن امور خیر است، گفت: تا کنون شاهد این بودیم که در فضای دانشگاهی یا خارج از آن معمولا خیریه‌هایی که تاسیس می‌شدند و فعالیت می‌کردند وابسته به جناح خاصی بودند و معمولا از سمت و سوی خاصی برای فعالیت هایشان حمایت می‌شدند.

وی ادامه داد: ضرورت حضور یک خیریه دانشجویی که بدون جناح بندی سیاسی صرفا جهت انجام امور خیر فعالیت کند، احساس می‌شد. به همین دلیل جامعه اسلامی دانشجویان که سابقا دوشهید نیز داشته است اقدام به تاسیس یک خیریه دانشجویی به نام شهید جامعه اسلامی، شهید حریرچیان کرده است.

زادمهر گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان انجام فعالیت‌های خیریه‌ای به صورت حضوری و فیزیکی وجود ندارد به همین سبب سایتی با همین عنوان تاسیس شد که کلیه فعالیت‌های خیریه‌ای من جمله بورسیه، کمک به ازدواج جوانان و ... از همین طریق انجام می‌گیرد. ما شناسایی خود را به صورت گسترده توسط دفاتر ۸۰گانه مان در سراسر کشور آغاز می‌کنیم و باتوجه به تعاملاتی که در کمیته امداد داریم در کمک به این‌ها از کمیته امداد کمک می‌گیریم.  
زادمهر گفت: یک بخش دیگر از کار خیریه دانشجویی ما بحث ازدواج است که تمام فرایند‌های مشاوره ازدواج برای دانشجویان به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین در بحث جهیزیه نیز دانشجویانی که بضاعت مالی ندارند سنجیده می‌شوند و در حد بضاعت مجموعه به ان‌ها کمک می‌شود.

تقی زاده معاون تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی در ادامه توضیح داد: یکی ازشاخه‌های دانشجویی فعالیت‌های اجتماعی است که ما تلاش کردیم تا بیشتر به ظهور و بروز ان بپردازیم و ایجاد هیئت، گروه‌های جهادی و خیریه همه این‌ها در جهت تاثیر گذاری در فضای دانشجویی است. هدف ما این است که همه دفاتر در این حوزه با توجه به رغبت خودشان فعال باشند و برکات این فعالیت‌ها همیشه در کار تشکیلاتی تاثیر به سزایی خواهد داشت و از اهداف ما این است که دانشجویان با قاطبه‌ی جامعه دیدار داشته باشند و مشکلات را ببینید و این دغدغه‌ها را در اولویت خود قراردهند و برای حل ان تلاش کنند.   نصیری از ادوار جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه صحبت‌های تقی زاده گفت: اصلی‌ترین مباحث مدنظر در این خیریه کمک و پیگیری ازدواج آسان است و اینکه یک خیریه دانشجویی این موضوع را سرلوحه خود قرارداده است نشان دهنده کمبود‌های شدید دراین باره در کشور است.

متین منتظمی از ادوار جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که اعضای اتحادیه انجام دادند و اهداف عالیه دارد،همین تاسیس خیریه بوده است که قطعا برای دانشجویان مثمر ثمر است. یکی از کار‌هایی که ما باید به ان توجه داشته باشیم کار برای امام زمان است و این نکته‌ای است که برای امر خیر لازم است با استعانت از حضرت ولیعصر باشد.

وی گفت: بعضا به اسم خیریه و ائمه اطهار کار‌های خیر در دانشگاه‌ها با پشت پرده سیاسی انجام می‌شود که متاسفانه نه خواسته دانشجویان است و نه مددجویان و همین امر موجب شده است که یک خیریه دانشجویی با این عنوان شکل بگیرد.


زادمهر تصریح کرد: در ارتباط با مرکز ما آیین نامه مفصلی نوشتیم که تایید شده، با توجه به اینکه مجوز آن از کمیته امداد گرفته شده است و اعضای هیات مدیره ۵ عضو دارد که دو نفر از ادوار اتحادیه جامعه اسلامی هستند.

وی ادامه داد: دو عضو دیگر از اعضای شورای مرکزی اتحادیه هستند که فعالیت می‌کنند در خصوص مباحث مالی، گردش مالی آن هیچ ارتباطی به اتحادیه ندارد و قرار نیست که درآمد این مرکز صرف اتحادیه شود و برعکس؛ و هرسه ماه یک بار گردش مالی این مرکز نیکوکاری گزارش داده می‌شود و مردم می‌توانند بر روی سایت ببینند. مرکز ذیل اتحادیه است سیار بودن خود را خواهد داشت و سال به سال تغییرات در آن صورت می‌گیرد و ارتباط آن با دانشگاه حفظ می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جامعه اسلامی دانشجویان خیریه دانشجویی رونمایی جامعه اسلامی دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی یک خیریه دانشجویی فعالیت ها خیریه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟