Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@04:32:40 GMT

ساخت دستگاه کاهش آلاینده سوختی به دست نخبه مشهدی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۳۶۷

ساخت دستگاه کاهش آلاینده سوختی به دست نخبه مشهدی

یک جوان نخبه بسیجی در مشهد موفق به ثبت اختراع دستگاه کاهش آلاینده مصرف سوخت شد.

به گزارش قدس آنلاین، این دستگاه دو منظوره است و توسط چندین دانشگاه معتبر ایران مورد تایید قرار گرفته و قرار است امسال استاندارد هم دریافت کند.
محمد رضا صفری؛ مخترع این دستگاه گفت: فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستم و از سال ۹۱ با یک ایده ذهنی وارد دانشگاه شدم و همین مسیر را ادامه دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در سال ۹۳ پس از استماع فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش آلاینده‌ها، انگیزه من و دوستانم دو برابر شد و یک تیم تخصصی ۶ نفره تشکیل شد که خیلی قوی روی این موضوع تمرکز کنند و کار خوبی صورت بگیرد. در سال ۹۵ اولین اختراعم را در ایران ثبت کردم و در حال حاضر به عنوان هسته‌های برتر در حال کار هستم.
این نخبه بسیجی مشهد ادامه داد: اواخر سال ۹۶ از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به نمایشگاه بین‌المللی برای ارائه طرح دعوت شدیم و پس از آن در جاهای مختلف ارائه طرح داشتیم و بعد از آن از طرف دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان طرح برتر شناخته شدیم. در حال حاضر جایگاه خاصی داریم و در مجموعه پارک علم و فن آوری مختص شرکت‌های فن آور استقرار داریم.

صفری بیان کرد: در حال رایزنی با سازمان استاندارد و در حال گرفتن استاندارد دستگاه هستیم. در داخل مرکز رشد و پردیس انرژی عضویت گرفتیم و مراتب دانش بنیان شدن را طی می‌کنیم.
او به افتخارات شرکت در ثبت دو اختراع داخلی و یک اختراع بین الملل اشاره و تصریح کرد: برای اختراع بین المللی تاکنون حدود ۸ هزار و ۴۰۰ دلار هزینه شده است.
این مخترع جوان تاکید کرد: محصولاتی که شرکت ارائه می‌دهد بخشی در حوزه داخل و بخشی در تامین تجهیزات صنایع سنگین است.
صفری در خصوص کارکرد دستگاه اظهار کرد: یک قطعه واسط در مسیر سوخت خودرو قرار می‌گیرد و یکسری واکنشگر داخل این تجهیز داریم که واکنش خوبی نسبت به سوخت ایجاد می‌کند و سبب بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • تجمع دانشگاهیان مشهدی در محکومیت جنایات آمریکا
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت