Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در لویه جرگه مشورتی کابل اظهارداشت که روابط ما با آمریکا بنیادی است اما عمق استراتژیک هیچ کسی در منطقه نیستیم و از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم آغاز به کار لویه جرگه مشورتی برای تصمیم گیری درباره آزادی زندانیان طالبان اظهارداشت که در این لحظه مهم که نیاز به به اتخاذ تصمیم بزرگ است به مردم مرجعه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که دلایل عدم آزادی 400 زندانی طالبان را مستند سازی کردیم و با این گروه در میان گذاشتیم، آزادی این زندانیان در صلاحیت رئیس جمهور افغانستان نیست.

اشرف غنی گفت که افغانستان به صلح و ثبات پایدار نیاز دارد و در این لویه جرگه گرد هم آمده‌ایم تا بهای نهایی صلح را مورد بحث قرار دهیم.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که طالبان فهرست 5 هزار زندانی را در اختیار دولت گذاشت در حالی که تاکنون 5100 زندانی را آزاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره لویه جرگه گفت که از بیانیه امروز آمریکا درباره لویه جرگه مشورتی استقبال می‌کنم اگر چه که این بیانیه به خواست من بود. از تلاش‌های آمریکا در مسیر صلح قدردانی می‌کنم و درباره تصمیم به خروج نظامیان این کشور از افغانستان نیز احترام می‌گذارم.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که افغانستان نسبت به توافقنامه آمریکا و طالبان در قطر تعهدی ندارد و تنها برای برقراری صلح اقدام به آزادی زندانیان طالبان کرده است.

وی ادامه داد که در توافقنامه صلح قطر تنها گفته شده است که «تا» 5 هزار زندانی آزاد شوند.

آمریکا: لویه جرگه آخرین مانع مذاکرات بین‌الافغانی است/طالبان وارد مذاکره می‌شودافغانستان|آغاز لویه جرگه 3 هزار نفری برای تصمیم‌گیری درباره آزادی 400 زندانی طالبانگفتگوی اختصاصی| انجمن حقوقدانان افغانستان: لویه‌جرگه مشورتی صلح جایگاهی در قانون اساسی ندارداعتراف رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان با طالبان به ناکارآمدی لویه‌جرگهمصاحبه| دیپلمات سابق افغان: برگزاری لویه جرگه خلاف قانون اساسی افغانستان است

اشرف غنی همچنین با اشاره به دوستی با همه کشورهای منطقه و جهان اظهارداشت که روابط ما با آمریکا بنیادی است اما «افغانستان عمق استراتژیک هیچ کشوری نیست و ما دوست استراتژیک همه هستیم و این دوستی نیز در محور منافع مشترک قابل فهم و احترام متقابل بدون کم و کاست خواهد بود».

رئیس جمهور افغانستان در لویه جرگه تاکید کرد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

لویه جرگه مشورتی 3 هزار نفری درباره آزادی 400 زندانی طالبان در حالی تصمیم خواهد گرفت که برخی از کارشناسان و حقوقدانان آن را غیرقانونی می‌دانند.

از سوی دیگر، طالبان تاکید کرده است که اگر تمام 5 هزار زندانی این گروه آزاد نشود، وارد مذاکرات بین‌الافغانی نخواهد شد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... افغانستان|آغاز لویه جرگه ۳ هزار نفری برای تصمیم‌گیری درباره آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان طالبان: کابل برای تأخیر در مذاکرات بین‌الافغانی از لویه‌جرگه استفاده ابزاری می‌کند زمان برگزاری لویه‌ جرگه برای ادامه آزادی زندانیان طالبان مشخص شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افغانستان|آغاز لویه جرگه ۳ هزار نفری برای تصمیم‌گیری درباره آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان طالبان: کابل برای تأخیر در مذاکرات بین‌الافغانی از لویه‌جرگه استفاده ابزاری می‌کند زمان برگزاری لویه‌ جرگه برای ادامه آزادی زندانیان طالبان مشخص شد واژه های کاربردی مرتبط محمداشرف غنی اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۲ انفجار یک ساختمان ۸ طبقه در اسرائیل ۳ بولتون: باید از استقلال کردستان عراق و براندازی حکومت ایران حمایت کنیم ۴ لبنان|برگزاری تظاهرات در بیروت ۵ آتش‌سوزی بزرگ در قطار سریع‌السیر جده عربستان+عکس ۶ اخبار انفجار بیروت|صدور قرار بازداشت برای ۱۶ نفر از مسئولان بندر بیروت/ تحرکات پاریس برای بهره برداری سیاسی از فاجعه لبنان ۷ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۸ سفر قریب الوقوع «الکاظمی» به آمریکا برای گفت‌‌وگو درباره مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن مهمترین اخبار بین الملل ایران: کناره‌گیری هوک مسئله تعیین‌کننده نیست آژیرهای خطر در مرز فلسطین اشغالی و لبنان به صدا در آمد اخبار انفجار بیروت|صدور قرار بازداشت برای ۱۶ نفر از مسئولان بندر بیروت/ تحرکات پاریس برای بهره برداری سیاسی از فاجعه لبنان لاوروف: استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باید منتفی شود مهمترین اخبار تسنیم جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم/ ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود میانگین پرتفوی سهام عدالت ۳۰ برابر شد/طرح ارائه سهام به جاماندگان به زودی نهایی می‌شود دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است/" آخوندی" باید بازخواست شود علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس آزادی زندانیان طالبان مذاکرات بین الافغانی رئیس جمهور افغانستان لویه جرگه مشورتی زندانی طالبان آزادی زندانی انفجار بیروت لویه جرگه هزار نفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان

رئیس شورای هیئات مذهبی کاشان از آزادی شش زندانی جرائم غیرعمد در کاشان توسط هیئات مذهبی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

سیدعلی اکبر جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی هیئات مذهبی شهرستان کاشان، اظهار داشت: یکی از اقدامات خداپسندانه هیئات مذهبی شهرستان کاشان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی شهرستان کاشان در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد حضور فعالی دارند، افزود: هیئات مذهبی شهرستان کاشان از ابتدای سال تاکنون شش زندانی جرایم غیرعمد را به آغوش گرم خانواده بازگرداندند.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان با بیان اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط هیئات مذهبی این شهرستان به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود، ابراز داشت: هیئات مذهبی شهرستان کاشان علاوه بر برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی در امورات فرهنگی نیز فعالیت بسیار خوبی دارند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های پیش رو و با آغاز ماه محرم و صفر فعالیت هیئات مذهبی شهرستان کاشان دوچندان می‌شود، گفت: کاشان بیش از یک هزار هیئت رسمی و غیررسمی دارد که در زمان‌هایی مختلف اقدامات فرهنگی مذهبی انجام می‌دهند.

جلال‌زاده با بیان اینکه هیئات مذهبی شهرستان کاشان در سایر اقدامات نظیر بسته‌های حمایتی، امدادرسانی در ایام کرونا و کمک به بخش درمان تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند، تصریح کرد: هیئات مذهبی شهرستان کاشان همواره در کنار مردم بوده و در حمایت از نیازمندان تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)