Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:25:59 GMT

شناسایی بیش از ۶۴۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۲۲۵۱

شناسایی بیش از ۶۴۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ۶۱۱۸ رقبه استان سند دار شده اند.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت وگو با ایسنا افزود: تاکنون ۶۱۱۸ رقبه استان سند دار شده که از این ۳۲۹رقبه انتفاعی،  ۵۰۵۰ رقبه منفعتی،  ۱۳۲ رقبه غیرمتصرفی و ۵۹۸ رقبه اشتراک والتولیه  هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰هزار و ۲۵۱ رقبه در آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد رقبه ۳۳هزار و ۲۲۳ رقبه متصرفی و ۵۷۱۳ رقبه غیر متصرفی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جوانبخت یاد آورشد: شهرهای ارومیه، خوی، سلماس و مهاباد در سند دار کردن رقبه ها پیشرو بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه در آذربایجان غربی ۶۴۸۸ موقوفه شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد موقات ،۱۸۵۳ موقوفه متصرفی و ۴۶۳۵  غیر متصرفه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی درخصوص کارهای عمرانی شاخص که توسط امور اوقاف استان در سال گذشته انجام گرفته نیز گفت: احیا و بازسازی موقوفه لطیفه غفار زاده خوی به مساحت ۹۸۷مترمربع زیربنا شامل ۴واحد تجاری و اداری، احیا و بازسازی موقوفه پاشاخان خوی بامساحت ۷۸۲زیربناشامل سه واحد مسکونی و ۲دو واحدتجاری، بازسازی کامل حمام بیستون سردشت بامساحت ۳۶۰ مترمربع و احداث مجتمع تجاری بقعه شیخ نوایی خوی به مساحت ۱۲۰۰مترمربع ازجمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: درسال جهش تولید نیز اوقاف چند پروژه عمرانی شاخص ازجمله سرمایه گذاری درعرصه کشاورزی واحداث باغ گردو و راه اندازی سایت انرژی خورشیدی درتمام امام زادگان و بقعه های متبرکه استان عملیاتی می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در برنامه صف اول شبکه سراسری خبر به تشریح اقدامات دولت در بخشهای مختلف و روند اجرای طرح های نجات دریاچه ارومیه خواهد پرداخت.

این برنامه ساعت  ۱۹:۳۰ امشب دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پخش خواهد شد.

  

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار؛پیگیری تخریب پل روستایی در چالدران
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • آذربایجان‌غربی در شناسایی بازماندگان از تحصیل موفق عمل کرده است
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • امدادرسانی به متاثرین از آبگرفتی در خوی
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته