Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@00:48:40 GMT

گزارش الجزیره از توافق ایران و چین

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۱۲۳

گزارش الجزیره از توافق ایران و چین

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، توافق ایران و چین نه تنها فرصت‌های جدیدی را برای ایران و چین مهیا می‌کند بلکه برای پاکستان نیز امکانات جدیدی را به وجود می‌آورد و این در حالی است که چین و پاکستان از مهمترین رقیبان هند هستند.

به نظر می‌رسد که فشار حداکثری دولت ترامپ بر ایران موجب نزدیکی بیشتر تهران و پکن شده و این موضوع یک ضرر استراتژیک برای هند به عنوان رقیب قدیمی چین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این توافق موجب سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری چین در پروژه‌های بانکی، حمل و نقل و بخش‌های توسعه‌ای ایران شده و از طرفی تهران با تخفیف، نفت را در اختیار چین قرار می‌دهد. هند و چین هر دو از خریداران نفت ایران هستند، این موضوع یک امتیاز ویژه برای چین محسوب می‌شود. از سوی دیگر تقویت همکاری‌های تهران و پکن می‌تواند موجب حذف هند از روابط اقتصادی ایران شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران چین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، با گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز تمام عیار رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ویرانی‌ مناطق مختلف آن در کنار شهادت، مجروحیت و آوارگی هزاران نفر از ساکنان آن، این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف اعلامی، همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد.

بیشتر بخوانید: طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز نوشت که در سایه تدارک برای عملیات زمینی در رفح «بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوبی‌ترین منطقه نوار غزه (رفح) یا توافق تبادل گروگان‌ها با حماس، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد».

بر اساس این گزارش طی این مدت تصمیمی نهایی درباره جنگ غزه گرفته خواهد شد.

این در حالی است که وزیر خارجه رژیم اسرائیل یسرائیل کاتس پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس، «می‌توان حمله به شهر رفح را به تاخیر انداخت».

بامداد روز شنبه (۲۷ آوریل) حماس اعلام کرد که پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را درباره طرح این جنبش درباره تبادل اسرا و آتش‌بس که به میانجیگران مصری و قطری در ۱۳ آوریل ارائه کرده بود، دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

در حالی که برخی مقامات ارشد صهیونیست اعلام می‌کنند که تل‌آویو در هچ توافقی امتیازدهی نخواهد کرد و از تحقق اهداف اصلی جنگ یعنی نابودی حماس و بازگرداندن اسرا کوتاه نخواهد آمد، برخی دیگر از این مقامات درباره هرگونه حمله زمینی به رفح و افتادن مجدد در دام کمین‌های مقاومت هشدار می‌دهند و نابودی حماس را غیرممکن توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228963 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • فوری: توافق رانگنیک با بایرن مونیخ
  • بدقولی دوباره پرسپولیس به گل‌محمدی
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • تغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفح
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • کارگر ستون اقتصاد و امنیت در جامعه است
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟