Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@08:08:29 GMT

توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به همت بچه مسجدی ها

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۱۴۵۸

توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به همت بچه مسجدی ها

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب به مناسبت عید غدیر، توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در سطح سه شهرستان در جنوب کرمان در راستای اطعام نیازمندان در روز غدیر بود.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب به مناسبت عید غدیر، توزیع ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در سطح سه شهرستان در جنوب کرمان در راستای اطعام نیازمندان در روز غدیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: به همین منظور با کمک طلاب حوزه علمیه و گروه جهادی کانون شهید باکری اقلام مورد نیاز برای پخت این تعداد پرس غذا تهیه شده و در اختیار گروه های جهادی در شهرستان های قلعه گنج و فاریاب قرار داده شد.

وی بیان کرد: البته در شهرستان رودبار جنوب و بخش زهکلوت، یکهزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم توسط بچه های گروه جهادی کانون و طلاب حوزه علیمه پخت شده و پس از بسته بندی در بین نیازمندان توزیع شد و همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ پرس غذای دیگر نیز توسط گروه های جهادی شهرستان های فاریاب و قلعه گنج پخت و توزیع شد.

حجت الاسلام خاوری اظهار کرد: برای پخت ۵ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم مبلغ ۱۶ میلیون تومان هزینه شد و خدا را شکر با کمک طلاب حوزه علمیه و بچه مسجدی های کانون، توانستیم این مبلغ را با جمع آوری کمک های مومنانه خیرین و مردم تامین کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب تاکید کرد: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت های حسنه در این روز که در روایات بسیاری در مورد آن نقل شده، سنت حسنه اطعام افراد نیازمند می باشد.

وی ابراز کرد: در روایت است که امام صادق علیه السلام در مورد ثواب اطعام در روز غدیر فرمود؛غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین علیهم السلام) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس علیه السلام و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

حجت الاسلام خاوری عنوان کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم طرح اطعام غدیر را علاوه بر اجرا در سطح شهر رودبار جنوب و بخش زهکلوت در شهرستان های قلعه گنج و فاریاب نیز اجرا کنیم زیرا در شرایط فعلی که کرونا معیشت مردم را دچار مشکل کرده بهترین راه برای کمک به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا کمک مومنانه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب یادآور شد: در کنار کمک های مومنانه به محرومین و نیازمندان، در دهه ولایت و امامت بیش از یکهزار بسته فرهنگی تبلیغی غدیر در بین خانواده ها و کودکان مناطق محروم رودبار جنوب توزیع شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این کاروان شادی به منظور ایجاد روحیه شادی و نشاط معنوی در بین مردم مناطق محروم و در راستای تبلیغ غدیر راه اندازی شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

حجت الاسلام خاوری در خاتمه بیان کرد: آذین بندی مسجد و محله و دعوت از گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت از دیگر برنامه های فرهنگی تبلیغی غدیر بود که به خوبی اجرا شدند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: اطعام غدیر اطعام نیازمندان توزیع غذای گرم دهه ولایت و بصیرت عید غدیر غدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب حجت الاسلام عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نمایشگاه عکس وعده صادق با بیش از ۲۰ اثر هنری برگزیده از هنرمندان شهرستان کوهدشت در نگارخانه میرملاس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید علاقمندان گرفته است.
 در جشنواره فرهنگی و هنری وعده صادق در بخش تجسمی برگزار شد که بیش از ۴۰ اثر به این جشنواه ارسال شد و۲۰ اثر به مرحله نمایشگاهی راه یافت.
این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت  آماده بازدید علافمندان است.
در حاشیه ی این نمایشگاه از صاحبان آثار برگزیده جشنواره فرهنگی هنری وعده صادق تجلیل شد.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار