Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@16:26:40 GMT

روایتی از شهادت یک روحانی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۷۲۱۱

روایتی از شهادت یک روحانی +عکس

با توجه به ارائه عملکردی مثبت توسط محمد تقی در دستگاه قضایی، در همان سال، به تهران فرا خوانده شد و سمت دادستانی کل سپاه پاسداران به وی پیشنهاد شد. او آن را نپذیرفت؛ اما...

به گزارش شریان نیوز،محمدتقی توکلی در سال ۱۳۳۵ در گلپایگان متولد شد. او پس از طی تحصیلات ابتدایی و سال اول دبیرستان، در سال ۱۳۴۸برای تحصیلات دینی راهی قم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به برخورداری از هوش و نبوغ بالا، در مدت کوتاهی دروس سطح حوزه را به پایان رساند و موفق به حضور در دروس خارج فقه و اصول مراجع عظام شد. در طول تحصیلات حوزوی بارها مورد تشویق اساتید و علما قرار گرفت و از آن جمله با کسب رتبه اول در امتحانات دروس سطح حوزه تا پایان کفایه الاصول در میان کل طلاب حوزه علمیه قم، مفتخر به دریافت جایزه از دستان آیت الله العظمی گلپایگانی(ره) شد.

 


محمدتقی ضمن شرکت فعال در مبارزات انقلابی علیه رژیم طاغوت، در تهاجم مأمورین شاه به مدرسه فیضیه در خرداد ۱۳۵۴  دستگیر شده و به زندان اوین منتقل و پس ازمدتها شکنجه و آزار، به سربازخانه اعزام شد اما پس از مدت  کوتاهی از سربازخانه  گریخت  و از آن  زمان تا  هنگام  پیروزی  انقلاب  اسلامی  همواره  تحت  تعقیب بود.

 

پس از این ماجرا، مجبور شد محل سکونت خود را از فیضیه به مدرسه حجتیه تغییر داده و  به صورت  مخفیانه  و با اسم مستعار در دروس حوزه علمیه  و مبارزات شرکت کند.  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عضویت ستاد حفاظت از حضرت امام خمینی(ره) درآمد و مدتی نیز در اسلحه خانه آن ستاد در قم مشغول به خدمت بود. در ضمن دروس حوزوی، تحصیلات کلاسیک خود را به صورت متفرقه ادامه داد و موفق به اخذ دیپلم شد. در سال ۱۳۵۹ در آزمون مدرسه عالی قضایی  (دانشگاه فعلی قم) شرکت کرد و رتبه اول را در میان حدود ۲۰۰۰ شرکت کننده در آزمون بدست آورد.
با توجه به مسئولیتهای متعدد و حضور در جبهه ها، موفق به حضور در بیشتر کلاسها نشد،اما امتحان های دوره را با نمرات بسیار عالی پشت سر گذاشت و این دوره را با موفقیت به اتمام رساند.

با آغاز جنگ تحمیلی، به دفعات جبهه رفت و در ابتدا به عنوان مسئول عقیدتی سیاسی هوانیروز  مشغول به فعالیت شد و در درگیریهای کردستان با دکتر شهید چمران و شهید صیاد شیرازی همکاری داشت.

در  سال۱۳۶۰ بر اساس دعوت دادستان کل وقت سپاه پاسداران، پس از طی دوره آموزش قضایی، ابتدا به عنوان سرپرست دادسرای انقلاب اسلامی منطقه ۹ (فارس،بوشهر وکهگیلویه) مشغول به کار شد. با توجه به ارائه عملکردی مثبت، در همان سال، به تهران فرا خوانده شد و سمت دادستانی کل سپاه پاسداران به وی پیشنهادشد. ولی محمدتقی  آن را نپذیرفت؛ اما به سمت قائم مقامی دادستان کل  سپاه، منصوب  شد.

 در اوایل اردیبهشت سال ۱۳۶۱، برای شرکت در عملیاتهای فتح المبین و بیت المقدس مجددا عازم جبهه های جنگ شد. ولی  این بار او فقط برای تبلیغ و یا انجام وظایف دادستانی به منطقه نیامده بود؛ بلکه می خواست  به همراه سایر  رزمندگان در عملیات شرکت کند.

محمدتقی در مرحله دوم عملیات ظفرمند  بیت المقدس، درست چند روز مانده به آزادی خرمشهر در پاسگاه کوت سواری جاویدالاثر شد و به یاران شهیدش پیوست.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات سپاه ناحیه تربت‌حیدریه اظهار کرد: انسان‌های بزرگ با مجاهدت و استقامتی که دارند موانع رشد و تکامل را برمی‌دارند و هیچ گاه این موانع آنها را متوقف نمی‌کند و در جهت اهداف بلند و ارزش‌های اسلامی قدم بر می‌دادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: بر همین اساس شهید مطهری عمر خود را در مبارزه با انحرافات و رژیم طاغوت سپری کرد.

وی به ویژگی‌های شهید مطهری اشاره کرد و افزود: اخلاص شهید مطهری باعث ماندگاری این شهید عزیز شد و همه عمر خود را در راه خدا صرف و در کنار غیرت دینی در برابر جریانات انحرافی نیز حساس بود و به هر وسیله‌ای که می‌توانست در برابر انحرافات ایستادگی می‌کرد.

چهکندی نژاد تاکید کرد: امروز که دانشجویان و اساتید بیش از ۲۰۰ دانشگاه در اروپا و آمریکا علیه جنایات رژیم جعلی صهیونیستی به پا خواستند، متأسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان که اهداف استبدادی و استکباری دارند در مقابل این خیزش ایستادند.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: امروز بر دست دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا و اروپا دستبند می‌زنند و افرادی که به دنبال آزادی بیان هستند مهر سکوت بر لبان خود دوختند.

وی از برگزاری ۱۵ برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه خبر داد و افزود: تمام برنامه‌ها اعم از نشست‌های بصیرتی و سیاسی و یادواره شهدا با رویکرد جهاد تبیین و آثار شهید مطهری در سطح حوزه‌ها و جایگاه‌های بسیج با مشارکت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کد خبر 6091306

دیگر خبرها

  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟