Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:52:18 GMT

خطر ورشکستگی جامعه پزشکی و افت کیفیت درمان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۱۳۴

خطر ورشکستگی جامعه پزشکی و افت کیفیت درمان

ایسنا/اصفهان قائم‌ مقام و معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به تعیین تعرفه‌های پزشکی در آذر ماه سال گذشته، گفت: تورم و افزایش هزینه‌ها با تعرفه تعیین شده همخوانی ندارد و خطر ورشکستگی و افت کیفیت درمان را زیاد می‌کند که دود آن به چشم مردم می‌رود.

محسن مصلحی، امروز (دوشنبه- ۲۰مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مرداد سال گذشته تاکنون اتفاقات تلخی در حوزه سلامت افتاده و برخی از همکاران جامعه پزشکی را به دلایل مختلف از دست داده‌ایم که شیوع کرونا و حادثه کلینیک سینای اطهر از جمله اتفاقات اخیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا، گفت: طبیعی است سازمان نظام پزشکی طبق قانون و وظایفی که به عهده دارد نقطه نظراتی دارد که به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌کند، اما این موضوع به معنای جدال و انفعال سازمان نظام پزشکی نیست.

به گزارش ایسنا، قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان، افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا و یا طرح تحول سلامت توقع این بود که نقطه نظرات صاحب نظران و پزشکان بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، همان‌طور که در دنیا نظرات پزشکان اهمیت بیشتری دارد و در سیاست‌گذاری‌ها محکم‌تر، بدون تناقض و هماهنگ باید عمل شود. این‌ها مواردی است که سازمان نظام پزشکی نسبت به آن گلایه دارد و تاکنون بیانیه‌های مختلفی داده‌ایم و درخواستمان این بوده که هم سیاست‌گذاری‌ها کارشناسانه‌تر باشد، هم محکم‌تر اجرا شود و هم از تناقضاتی که باعث سردرگمی مردم می‌شود جلوگیری شود.

وی در خصوص استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت، نیز گفت: استفاده از فناوری اطلاعات در دنیا بیشتر شده و در کشور ما هم باید بیشتر شود، همان‌طور که کشورهای هنگ‌کنگ، چین و کره جنوبی توانستند از فناوری اطلاعات استفاده و فاصله‌گذاری هوشمند را اجرا کنند.

مصلحی با تصریح بر اینکه ما زیرساخت فاصله‌گذاری هوشمند را نداشتیم، گفت: ضمن اینکه سیاست‌گذاری برای قرنطینه و بازگشایی‌ها خیلی مبتنی بر نظر کارشناسی نبود و عوارض آن را هم دیدیم، اما امیدوارم بتوانیم جبران کمبودها را کنیم. 

وی با بیان اینکه برخی کشورهای پیشرفته با غربالگری، تست و ردیابی قوی فاصله‌گذاری هوشمند به نقطه صفر در کرونا رسیده‌اند، افزود: ما و ‌نه هیچ‌کسی توانایی این را ندارد که بیمار کرونا را در بدو ورود به  بیمارستان‌ها تشخیص دهد، بنابراین به‌طور کلی فرض می‌کنیم هر بیماری ممکن است کرونا داشته باشد و علائم بالینی و وضعیت بیمار را ارزیابی می‌کنیم.

قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان از کووید۱۹ به عنوان بیماری نوپدید یاد کرد و افزود: تیم درمان همیشه در کنار هم موفق است، اما موضوع نگران کننده رفتار خشن و پدیده ضرب و شتم کادر درمان در برخی بیمارستان‌ها است که به شکل عجیبی اتفاق می‌افتد و مشکل ریشه‌ای و کلیدی است که باید حل شود.

مصلحی در پاسخ به سؤال دیگر ایسنا درباره تعرفه‌های پزشکی سال ۹۹، گفت: معمولاً آذر ماه هر سال پیشنهاد نظام پزشکی به بیمه اعلام می‌شود، البته از چند سال قبل تعرفه گذاری را از جامعه پزشکی گرفتند که اتفاقاً وضعیت بدتر شد.

وی با یادآوری اینکه در آن زمان کرونا مطرح نبود و تعرفه‌ای در نظر گرفته شد که منطقی بود، اظهار کرد: متأسفانه با وجود تورم در حوزه‌های مختلف، ۵ تا ۱۰ درصد افزایش تعرفه‌های پزشکی اتفاق افتاد که عملاً ادامه فعالیت پزشکان را با مشکل مواجه کرده و کیفیت و کمیت فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد که عملاً دود آن به چشم مردم می‌رود.

مصلحی با تأکید بر اینکه تعرفه‌های پزشکی همخوانی با تورم ندارد و کرونا نیز مزید بر علت شده، تصریح کرد: امیدواریم این تعرفه‌ها بازنگری شود، در غیر این صورت خطر ورشکستگی و افت کیفیت درمان را زیاد می‌کند، چون با وضعیت اقتصادی موجود ادامه فعالیت پزشکان توجیه اقتصادی ندارد و یک فعالیت ضرر دِه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جامعه پزشکی تعرفه پزشكي استانی اجتماعی سازمان نظام پزشکی تعرفه های پزشکی تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی