Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@03:07:15 GMT

مرزهای ایلام به مرزبانی هوشمند مجهز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۰۲۲۶

مرزهای ایلام به مرزبانی هوشمند مجهز می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ کیاست سپهری روز دوشنبه ۲۰ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: هدف از ایجاد مرزداری هوشمند کاهش استفاده از نیروی انسانی در مرزها و کنترل این مناطق به صورت غیرمستقیم و از راه دور است که برای تمام مرزهای کشور در دستور کار فرماندهی ناجا و مرزبانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد مرزبانی هوشمند میزان استفاده از نیروی انسانی کاهش می‌یابد و همچنین سرعت، دقت، صحت و تسهیل در ارتباطات تجاری و مسافری در پایانه‌های مرزی افزایش پیدا می‌کند.

سپهری در مورد اقدامات عمرانی مرزبانی استان تاکید کرد: امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به مرزبانی استان ایلام اختصاص یافته که این مبلغ برای پروژه‌های راه‌سازی، ساخت ابنیه و مقرهای مرزبانی، کنترل و انسداد مرز هزینه می‌شود.

به گفته وی، در قالب این اعتبارات تا پایان مهر ماه ۶ پاسگاه نوار مرزی فاقد برق به سیستم برق‌رسانی سراسری متصل می‌شود.

فرمانده مرزبانی ایلام با بیان اینکه نوار مرزی استان ایلام به وسعت ۴۳۰ کیلومتر یکی از امن‌ترین مرزهای کشور است یادآور شد: برای ایجاد ثبات و امنیت پایدار در طول نوار مرزی، مراوده‌های متعددی با مسئولان عراقی صورت گرفته است و همکاری نزدیک و حتی گشت مشترک با مرزبانان عراق انجام می‌شود.

سپهری اضافه کرد: تجار از اقصی نقاط کشور تبادلات تجاری خود را با طرف عراقی با آرامش و امنیت کامل انجام می‌دهند و اوج امنیت مرزهای استان را می‌توان در ایام اربعین و ازدحام جمعیت میلیونی زائران و همچنین تردد مسافران و زائران عتبات عالیات در طول سال مشاهده کرد.

وی در مورد کشفیات قاچاق توسط مرزبانی استان ایلام هم گفت: نقاط کور مرزی محل تردد قاچاقچیان برای تبادل کالای قاچاق شناسایی شده و در سال ۹۹ تاکنون ۱۷ مورد کشف احشام شامل۱۷۰۰ راس توسط مرزبانی استان انجام شده است.

سپهری افزود: امسال ۲ محموله باارزش در پایانه مرزی مهران به ارزش ۲۵ میلیارد ریال توسط مرزبانی کشف و ضبط شد که این اقلام قاچاق فاقد مجوز تردد شامل مواد خوراکی، دارویی و خودرویی بود.

فرمانده مرزبانی استان ایلام در خصوص حراست از زیستگاه کولگ هم توضیح داد: این زیستگاه توسط مرزبانان و محیطبانان برای جلوگیری از شکار وحوش حفاظت و حراست می‌شود و مرزبانی همان‌گونه که در مبارزه با قاچاق کالا با جدیت برخورد می‌کند، با شکارچیان نیز مصصم و بدون مماشات مقابله می‌کند و از ابتدای مهر سال ۹۸ تاکنون ۷ مورد شکار غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

سرهنگ سپهری در مورد مناطق آلوده به مین هم گفت: در برخی نواحی مرزی همچنان مین‌های به جای مانده از جنگ تحمیلی وجود دارد که این نواحی به عنوان مناطق قرمز شناسایی و علامت‌گذاری شده‌اند و تردد در این نقاط ممنوع است. برخی نقاط نیز مناطق زرد هستند که کشاورزان و دامداران با هماهنگی و اطلاع مرزبانی اجازه تردد در این نواحی را دارند.

وی از مردم خواست هنگام تردد از طول نوار مرزی به طور جدی به این علائم توجه کنند تا با خطر جانی ناشی از انفجار مین‌های عمل نکرده باقی‌مانده از جنگ تحمیلی مواجه نشوند.

استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک بیشترین و طولانی‌ترین مرز با عراق را در میان استان‌های مرزی کشور دارد.

کد خبر 539005 برچسب‌ها مرزباني استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرزباني استان ایلام مرزبانی استان استان ایلام نوار مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد

                                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عبدالصاحب نادری در حاشیه بازدید از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه باتوجه‌ به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.   وی در ادامه با اشاره به اینکه باتوجه به حجم بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی مختصر در برخی معابر شهری هستیم، عنوان کرد: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از تردد‌های غیرضروری در محور‌های درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • تردد ۶ هزار کامیون خارجی از  مرز نوردوز
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی 
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد