Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه توافقنامه تعیین حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان در مدیترانه شرقی را فاقد اعتبار دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان تُرک» با اشاره به نقض توافقنامه از سوی یونان در مدیترانه شرقی گفت: یونان تا به امروز با تکیه بر اتحادیه اروپا اقدامات مختلفی را در این منطقه انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمان می‌کنم اروپایی‌ها اکنون چهره واقعی فعالیت‌های لابی‌گری این کشور علیه ترکیه را آشکارا دیده‌اند.

کالین در مورد توافقنامه تعیین حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان در مدیترانه شرقی گفت: ترکیه حدود ۲.۵ ماه مذاکراتی را با یونان انجام داد. در برلین نیز گفت‌وگوهایی در این زمینه صورت گرفت و به نتایج مثبتی دست یافتیم.

وی در این باره افزود: وزارت امور خارجه ما حتی بر سر متن بیانیه مشترکی راجع به این موضوع موافقت کرده بود. ولی یک روز قبل از اعلام ما، یونان گفت که چنین توافقی را با مصر انجام داده است.

کالین با اشاره به اینکه در این خصوص با همتای یونانی خود گفت‌وگوهایی داشته است، افزود: بعد از اعلام این توافقنامه٬ دستورالعملی از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری کشورمان دریافت کردیم مبنی بر اینکه "شما مذاکرات را متوقف کنید. به آلمانی‌ها و یونانی‌ها نیز اطلاع دهید. ما نمی‌توانیم این مذاکرات را ادامه دهیم".

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد: توافقنامه تعیین حوزه صلاحیت دریایی بین مصر و یونان برای آنکارا فاقد اعتبار است، زیرا این اقدامی در راستای حذف ترکیه از شرق مدیترانه است. آنها می‌خواهند ما به خلیج آنتالیا بسنده کنیم. پذیرش این توافقنامه از سوی ما ممکن نیست.

وی افزود: در مدیترانه شرقی دو موضوع اصلی؛ حوزه صلاحیت دریایی ترکیه و حقوق و منافع ترک‌های قبرس مد نظر ما است. اینها همگی بخشی از مدیترانه شرقی هستند. با این وجود ما اگرچه همچنان طرفدار حل این مسائل از طریق مذاکره و گفت‌وگو هستیم اما از سوی یونان با نقض توافقنامه و سلب اعتماد مواجه می‌شویم.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه اظهار کرد: این طرف یونانی است که توافقنامه شرق دریای مدیترانه را نقض و اعتماد متقابل را متزلزل کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابراهیم کالین دریای مدیترانه مصر يونان یونان در مدیترانه شرقی ریاست جمهوری ترکیه مصر و یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر؛ جزیره تماماً ایرانی بوموسی یکی از جزایر سه گانه خلیج‌فارس است که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعاهایی واهی دارد بر همین اساس دولت تلاش دارد تا با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل و نقلی این جزیره حضور گردشگران و رفت و آمد به این جزیره را تسهیل کند.

قطعاً اولین پیش‌نیاز برای تحقق این هدف احداث اسکله است که سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6097417

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ