Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بعید می دانم پروژه ساخت محور بجنورد به جنگل گلستان تا پایان سال به اتمام برسد.

محسن محمدی با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت سالگرد جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با ابراز گلایه از وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با نحوه اختصاص اعتبار برای اتمام این پروژه اظهارکرد: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی طی سال گذشته قرار بر این شد تا اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد و این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعتبار مصوبات سفر افزود: اعتبار مصوبات سفر ۵۶۰ میلیارد تومان بوده که از میزان رقم ۴۰۰ میلیارد تومان متعلق به پروژه ساخت جاده بجنورد به جنگل گلستان بوده است.

محمدی ادامه داد: اعداد و ارقام اختصاص یافته هیچ سنخیتی با یکدیگر نداشته و بعید می دانم با این نحوه تخصیص این پروژه به اتمام برسد.

به گفته وی در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۷۸.۵ درصد بوده است.

اصلاح قیمت از راه های ایجاد انگیزه برای پیمانکاران به منظور ساخت پل های سیل زده

وی در ادامه در ارتباط با راه های روستایی در شهرستان راز و جرگلان نیز با بیان اینکه این شهرستان از لحاظ داشتن راه های استاندارد بسیار محروم است، گفت: طی سال جاری برای بهبود وضعیت راه ها در این شهرستان اقداماتی انجام شده که یکی از آن ها کنگ زنی و ساخت جاده حسن دره و پیربز بوده است.

این مقام مسئول افزود: تاکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه غلامان به راز از دیگر طرح هایی بوده که اکنون در دست مطالعه است و با اجرای این پروژه، مسئله ساخت پروژه بیمارستان در این منطقه نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در خصوص ساخت پل های سیل زده نیز اظهارکرد: برای ساخت این پل ها، آن ها بارها به مناقصه گذاشته شده است اما پیمانکاران به علت تورم افسارگسیخته در مناقصه ها شرکت نمی کنند.

وی تاکید کرد: برای اینکه تمایل در پیمانکار و یا شرکت برای ساخت این پروژه ها ایجاد تا آن ها ساخت را بر عهده بگیرند باید اصلاح قیمت صورت گیرد.

چشم و چراغ استان مورد بی مهری مردم و بی توجهی مسئولان

محمدی در ارتباط با رودخانه اترک در خراسان شمالی نیز بیان کرد: وضعیت رودخانه اترک اسفناک است و برای حل مشکلات این رودخانه کارگروهی تشکیل شده است تا اقدامات اساسی در این ارتباط صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اترک چشم و چراغ و برند خراسان شمالی است، افزود: اما هیچ دیتا و اطلاعاتی در ارتباط با آن وجود ندارد که بتوان به ساماندهی آن پرداخت و در ابتدا باید اطلاعات لازم در خصوص این رودخانه جمع آوری شود.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه اترک مورد بی مهری مردم و بی توجهی مسئولان قرار گرفته و این رودخانه به هر چیزی شبیه است غیر از رودخانه، گفت: از سرریزشدن پساب تا برداشت های غیرمجاز و ... از مشکلات اساسی این رودخانه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اترک وجود نداشت شاید آبادانی و زیست گاهی نیز در این استان وجود نداشت و در واقع بسیاری از روستاها موجودیت خود را از این رودخانه گرفته اند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی قول مساعد داد تا با پیگیری و اقدامات انجام شده تا یک سال دیگر، رودخانه ای زیبا، پرآب، سالم و جذاب در استان داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راه روستایی محور بجنورد به جنگل گلستان رودخانه اترک خراسان شمالي خراسان شمالی راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر رامشیر به ماهشهر در حال چهارخطه شدن است که در صورت تزریق به موقع اعتبارات ۱۰ کیلومتر از مسیر تا پایان سال چهارخطه می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محورهای مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که عملیات چهارخطه شدن ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری در دست انجام است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره برداری می رسد.

بهرامی با بیان اینکه چهارخطه کردن محور رامشیر - ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای محور رامشیر _ ماهشهر با تلاش و پیگیری های انجام شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر _ ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • ساخت یک بزرگراه جدید در تهران
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند