Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مامک یحیی‌پور رئیس‌گروه هنر‌های تجسمی کانون پرورش فکری کشور در نخستین جلسه مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان  گفت: عکاسی اهمیت خاصی در رشد تفکر و نگاه خلاقانه‌ی نوجوانان دارد و با تکنولوژی هم‌راه و در جذب نوجوانان مؤثر است و می‌تواند پیش‌زمینه‌ی مناسبی برای رشته‌های دیگر هنری ازجمله پویانمایی و فیلم‌سازی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در حال حاضر انجمن عکاسی در ۲۰ استان شروع به فعالیت کرده و شاهد رشد کمّی و کیفی قابل توجهی در این رشته هستیم، افزود: هدف از تشکیل انجمن عکاسی در کانون پرورش فکری کشف و پرورش و معرفی استعداد‌های اعضا در زمینه عکاسی است.

رئیس‌گروه هنر‌های تجسمی کانون پرورش فکری کشور گفت: برنامه‌ریزی به‌منظور آموزش و توانمندسازی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری، پرورش نگاه خلاق و جستجوگر در اعضا، توسعه و ترویج عکاسی و کاربرد آن در زندگی، ایجاد فضای امن برای تبادل تجربه و اطلاعات، ایجاد بانک اطلاعاتی از عکاسی و عکاسان کانون از دیگر اهداف کانون در توسعه عکاسی است.

یحیی پور با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعاتی از اعضا و مربیان علاقه‌مند به عکاسی و تدوین شیوه‌نامه عکاسی ویژه نوجوانان از دیگر اهداف انجمن عکاسی کانون پرورش فکری است، ابراز داشت: تأمین منابع مطالعاتی، طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مهارتی در این انجمن پیگیری می‌شود.

او افزود: طراحی و برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری اردو‌های مهارتی، تهیه آرشیوی از عکس‌های ارزشمند، برگزاری نمایشگاه‌های هنری حقیقی و مجازی از آثار خلق شده اعضا، برگزاری رویداد‌های عکاسی، زمینه‌سازی برای نمایش آثار تولید شده توسط اعضای انجمن با استفاده از ظرفیت‌های کانونی و برون‌کانونی از دیگر برنامه‌های انجمن عکاسی است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن عکاسی مراکز فرهنگی هنری نمایشگاه هنری کانون پرورش فکری انجمن عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: یگانه آذری و ایلیا خسروی دو عضو نوجوانِ داستان نویس استان به باشگاه ملی قاف راه یافتند.
واحد افزود: یگانه آذری عضو مرکز بن با مربیگری فاطمه آذری و ایلیا خسروی عضو مرکز فارسان با مربیگری معصومه گودرزی، پس از انجام فرآیند داوری، مصاحبه و گزینش تخصصی توسط کارشناسان ستادی و اساتید مطرح داستان نویسی کشور به باشگاه استعدا‌های برتر ادبی کشور (قاف) دعوت شدند.
وی گفت: این اعضا به مدت ۳سال در یک طرح آموزشی زیر نظر بهترین اساتید ادبیات کشور به عنوان استاد راهنما آموزش‌های لازم را خواهند دید.
برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی با رویکرد نقد و بررسی آثار اعضا، ارائه‌ی منابع و سیر مطالعاتی به ایشان، دیدار با شاعران و نویسندگان نام آشنا و مطرح به ویژه در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این باشگاه به شمار می‌رود.
اردوی باشگاه قاف (بخش داستان نویسی) با حضور راه یافتگان نهایی به زودی در بهار ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟