Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سرگیری پرواز تهران ـ مادرید ـ تهران از اول سپتامبر، مساجد کمک های مردمی و نذورات در ماه محرم را ساماندهی کنند، بازگشت آرامش به لبنان با تشکیل حکومت وفاق ملی، نگرانی برای آینده سیاسی لبنان وجود ندارد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، از سرگیری پرواز تهران ـ مادرید ـ تهران از اول سپتامبر، مساجد کمک های مردمی و نذورات در ماه محرم را ساماندهی کنند،  بازگشت آرامش به لبنان با تشکیل حکومت وفاق ملی، نگرانی برای آینده سیاسی لبنان وجود ندارد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۱ مردادماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سرگیری پرواز تهران ـ مادرید ـ تهران از اول سپتامبر

«حسن نوریان»، رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امورخارجه در توییتر نوشت: با رایزنی‌های سفارت کشورمان در مادرید وهماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری ، مجوز پروازهای عادی و هفتگی ایران ایر در مسیر تهران ـ مادرید ـ تهران از سوی مقامات هوانوردی اسپانیا صادر گردید و قرار است از ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۲۰، پروازهای عادی این شرکت برقرار گردد.

 

مساجد کمک های مردمی و نذورات در ماه محرم را ساماندهی کنند

حجت الاسلام «محمد تقی نقدعلی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد سامانه کمک های مومنانه در ماه محرم از طریق پایگاه های مسجد گفت: یقینا مساجد، حسینیه ها و تکایا به عنوان مهد شور حسینی می توانند حرکتی عظیم را در رأس سامانه کمک های مومنانه در ماه محرم داشته باشند.

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجالس خطابه و منبرها و مراسم عزاداری که در این مجالس تشکیل می شود، می توانند فرصت خوبی برای شناسایی افراد بی بضاعت و یا حتی کسانی که در بحران کرونا آسیب دیده اند، باشد.  متولیان امر در مساجد اعم از ائمه جماعات، کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و بسیج باید این کمک ها را دریافت و در راستای ساماندهی درست آنها گام بردارند. جامعه هدف را باید شناسایی  و کمک ها  به دست آنها برسانند.

 

وی با بیان اینکه مساجد از ظرفیت بالایی در جامعه برخوردار هستند، گفت: مساجد همواره پایگاه همفکری و کمک و حمایت از مومنان بوده است. در این شرایط نیز که کشور با بحران کرونا مواجه است، باید این نقش را به خوبی ایفا کند.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماه محرم و صفر سفره اکرام و انعام حسینی گسترده است. در این شرایط باید این سفره به سمت کمک و دستگیری از مستمندان ساماندهی داده شود. مقام معظم رهبری در این راستا تاکید بسیاری داشتند و باید همه ارکان جامعه در این راستا عمل کنند.

 

اقدام کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در اجرای طرح سه شنبه های تکریم قابل تقدیر است

حجت الاسلام «سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدام کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اجرای سه شنبه های تکریم از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، آزادگان عزیز ما هستند و حق حیات بر گردن ما دارند. این عزیزان هستی خودشان را برای این نظام و ملت ایران دادند. وقتی طرف پاره تن خودش را راهی جبهه و جنگ کرده است تا نظام و مملکت باقی بماند و یا از نوامیس مملکت دفاع کرده است، قطعا باید همواره مورد تکریم قرار گیرد.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان و آزادگان حق بزرگی بر گردن ما دارند. در طول دوران جنگ و بعد از آن از طرف مساجد و یا پایگاه های بسیج بحث تکریم خانواده های شهدا انجام می شد اما چند سالی بود فراموش شده بود. خوشبختانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اقدامی نسبت به احیای این فرهنگ اقدام کردند و این جای تقدیر و تشکر دارد.

 

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره در برنامه هایشان بحث تکریم از خانواده شهدا را دارند، گفت: کار کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در احیای این فرهنگ کار ارزشمندی است و دلداری ای به خانواده شهداست که ما شما را فراموش نکرده ایم.

 

وی تاکید کرد: خانواده شهدا و فرزندان آنان و همچنین جانبازان، آزادگان و ایثارگان بودند که باعث اقتدار این نظام شدند و در حال حاضر باید از آنها درخور شأن شان تقدیر و قدردانی شود.

 

اوضاع سیاسی لبنان با استعفای دولت به مرحله جدیدی وارد شده است

«ایمن حطیط» شب گذشته (دوشنبه 20 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: به نظر می رسد اوضاع سیاسی لبنان با استعفای دولت به مرحله جدیدی وارد شده است. رئیس جمهور استعفای نخست وزیر لبنان آقای حسن دیاب را قبول کرد امیدواریم عملیات تشکیل دولت، به سرعت پیش برود اما بر اساس نشانه ها و مسائلی که وجود دارد به نظر نمی رسد که دولت جدید و تشکیل آن ساده باشد و به نظر نمی رسد که افق هایی برای راه حل این مسئله در بین جریان های سیاسی لبنان برای تشکیل دولت آینده وجود داشته باشد.

 

کارشناس امور راهبردی اضافه کرد: به ویژه اینکه برخی ها از طرف ها و جریان های سیاسی و به ویژه کسانی که به دستورات آمریکا عمل می کنند و این اوضاع را برای خود فرصتی می بینند تا اینکه علیه اکثریت اقدام کنند و یا دولتی برای خود تشکیل دهند و انتخابات زود هنگام پارلمانی را برگزار کنند اما از نظر طرف هایی که دولت حسن دیاب را حمایت می کردند و می کنند ضرورت دارد و مصلحت ایجاب می کند که انتخابات زود هنگام پارلمانی برگزار نشود.

 

وی ادامه داد: بنابراین جنجال هایی بین این سه گزینه وجود دارد از جمله اینکه دولتی جایگزین دولت حسن دیاب شود و یا اینکه دولت وحدت ملی تشکیل شود که همه در آن مشارکت داشته باشند که این مسئله ساده ای نیست و یا اینکه دولتی انتقالی برای یک دوره محدود و مشخص تشکیل شود تا پس از آن انتخابات پارلمانی برگزار شود.

 

بازگشت آرامش به لبنان با تشکیل حکومت وفاق ملی

«سید هادی سیدافقهی» شب گذشته (دوشنبه 20 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: «حسن دیاب» نخست وزیر لبنان می دانست که با مشکلات عدیده، سنگین و بسیار پیچیده روبرو خواهد بود.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه یک سیستم بسیار آلوده در ابعاد مختلف، مافیای قدرت، مافیای مالی و اقتصادی، فساد اداری و مالی در لبنان وجود دارد، ادامه داد: اصولا سازه حاکمیت در لبنان بسیار شکننده است و بحث طایفه گرایی و سهم گرایی وجود دارد.

 

سیدافقهی اضافه کرد: زمانی که استعمار فرانسه می خواست از لبنان خارج شود چنین میراث ننگین را در لبنان باقی گذاشت و آمریکایی ها هم همین میراث ننگین و سهم خواهی را در عراق، ایجاد و نهادینه کردند که هر کدام از رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس باید از طایفه های متفاوت باشند.

 

وی ادامه داد: استعمار، استکبار جهانی و صهیونیست و در کنار آن ها کشورهای مرتجع فشار و اراده دارند تا لبنان هرگز روی آرامش را نبیند به ویژه پس از انقلاب اسلامی و شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان که خاری در چشم صهیونیست هاست.

 

سیدافقهی با اشاره به اینکه در موضوع بندر بیروت هم مافیای زیادی وجود دارد، افزود: در دوره نخست وزیری آقای «حسن دیاب» کرونا هم آمد و درآمدهای گردشگری و گردش مالی را در این کشور کاهش داد.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: لبنان پل سه قاره اروپا، آفریقا و آسیاست و بندر بیروت پل بسيار مهم ، حیاتی و راهبردی بود و با 270 بندر در جهان در تعامل بود و سالی به سه هزار و 100 کشتی خدمات دهی می کرد و انبار گندم و بسیاری از مایحتاج مردم در این بندر بود. در کنار مسئله کرونا، تحریم ها هم کمر مردم لبنان را شکست.

 

نگرانی برای آینده سیاسی لبنان وجود ندارد

«سیدرضا صدرالحسینی» با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما درباره علت استعفای نخست وزیر لبنان افزود: نقش فشار خارجی به ویژه حضور رئیس جمهور فرانسه در ارتباط با استعفای تعدادی از وزراء و آقای «حسن دیاب» می تواند ارتباط مستقیمی داشته باشد.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: واقعیت این است که مجموعه نظام سلطه و غربی ها علاقمند هستند یک لیبی دیگر در یکی از ژئوپولیتیک ترین نقاط غرب آسیا یعنی در منطقه لبنان ایجاد کنند.

 

صدرالحسینی افزود: این موضوع مربوط به موضوع امروز و دیروز و انفجار اخیر لبنان نیست بلکه موضوعی است که از یک سال پیش مجموعه مثلث عبری، عربی و غربی به این نتیجه رسیدند.

 

وی ادامه داد: از نظر غرب، آمريکا و رژيم صهيونيستي خط مقدم جبهه مقاومت یعنی لبنان نباید آرامش داشته باشد و آن ها در یک طرح کاملا منسجم برای بی قدرت سازی و خلاء قدرت و ایجاد آشوب و لیبی سازی درمنطقه در حال کار هستند اما مقاومت های متعددی در حوزه مردمی در طول یک سال گذشته انجام شد .

 

او با اشاره به اینکه سفر مکرون بدون اجازه آمریکایی ها انجام نشد, اضافه کرد: همه قضایایی که در طول یک هفته گذشته مشاهده می کنید که با فشردگی خاص و حضور مکرون همراه است نشان می دهد فرانسوی ها در پی بازگشت استعمار فرانسه به لبنان هستند تا فضایی را فراهم کنند و از این خلاء قدرت, ماهی دلخواه خود را بگیرند./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی اخبار کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور هنری مساجد کشور خانواده شهدا سیاسی لبنان ماه محرم لبنان وجود نخست وزیر غرب آسیا حسن دیاب کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت باشکوه رئال به جام/ خوسلو، مرد اول برنابئو

رئال مادرید با برتری ۲ بر یک برابر بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و حریف بوروسیادورتموند در فینال ومبلی شد.

به گزارش ایسنا، در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید در خانه به دیدار بایرن مونیخ رفت و توانست با نتیجه ۲ بر یک به برتری برسد و به دیدار نهایی راه یابد.

شاگردان کارلو آنچلوتی در نیمه نخست بارها به سمت دروازه حریف حمله کردند ولی درخشش مانوئل نویر باعث ناکامی رئالی ها شد. مهمترین صحنه شوت وینیسیوس بود که با برخورد به نوک دستان نویر و دیرک دروازه راه به جایی نبرد و رودریگو نیز نتوانست از توپ برگشتی استفاده کند.

همچنین مصدومیت سرژ گنبری باعث شد تا  آلفونسو دیویس کانادایی در همان نیمه نخست به جای او به زمین بازی بیاید. با شروع نیمه دوم بایرن کمی بهتر عمل کرد و در نهایت  آلفونسو دیویس با شوتی زیبا در دقیقه ۶۸ دروازه لونین را باز کرد.

در ادامه رئال مادرید خیلی زود به گل تساوی رسید ولی این گل به دلیل برخورد ناچو با کیمیش مردود اعلام شد. توماس توخل که بازی را تمام شده می دانست نیرهای دفاعی را وارد زمین کرد و ستاره هایی همچون هری کین، جمال موسیالا و لروی سانه را بیرون کشید.

در ادامه موتور رئال روشن شد. شوت وینیسیوس با دفع ناقص و ضعیف نویر همراه شد تا خوسلو با زیرکی دروازه بایرن را باز کندو  رئال در دقیقه ۸۸ به بازی برگردد. این بازیکن در ادامه پاس مندی را در دهانه دروازه در دقیقه ۹۰ به گل دوم تیمش تبدیل کرد تا رئال مادرید با یک بازگشت باشکوه، به فینال لیگ قهرمانان راه یابد.

به این ترتیب رئال مادرید هفته رویایی خودش را بعد از قهرمانی در لالیگا تثبیت کرد وحریف بوروسیادورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا شد.

پیش از این بازی نیز بوروسیادورتموند با برتری برابر پاری سن ژرمن به دیدار نهایی صعود کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت باشکوه رئال به جام/ خوسلو، مرد اول برنابئو
  • بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی
  • پرواز بالن جاسوسی رژیم صهیونیستی در بخش غربی مرز با لبنان+فیلم
  • بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • پرواز‌های فرودگاه ایلام لغو شد
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد