Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمند با بیان اینکه کانون تعلیم و تربیت در دو حوزه آموزش و پرورش مبتنی بر تربیت اسلامی فعالیت می کند، گفت: ۲۷۰ نفر از خادمیاران سراسر استان عضو کانون خادمیاران تعلیم و تربیت هستند و در راستای اهداف آموزشی دانش ‌آموزان مناطق محروم گام برمی دارند.

«غلامحسین دانشمند» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: کانون تعلیم و تربیت در دو حوزه آموزش و پرورش مبتنی بر تربیت اسلامی فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به مصادیق خدمت این کانون گفت: مشاوره های تحصیلی، تربیتی، شغلی و خانواده، آموزش در دوره های ابتدایی، دبیرستان، فعالیت در حوزه تربیتی دختران و پسران و فعالیت های گروهی و فردی از مصادیق خدمت این کانون است.

 

وی با بیان اینکه در راستای این مصادیق رابطانی توسط کانون تعیین شده اند که متناسب با تخصص و مصادیق خدمتی خادمیاری فعالیت می کنند، افزود: مشاوران این کانون به صورت تخصصی پاسخگوی مراجعان به صورت حضوری و غیرحضوری هستند.

 

دانشمند بیان داشت: از جایی که فعالیت خادمیاران تعلیم و تربیت و دانش آموزان باید در بستر مناسبی برگزار شود جلسه ای با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند برگزار شد؛ در همین راستا پایگاه هایی در مناطق محروم شهرستان جهت برگزاری کلاس‌های کنکور، تقویتی دوره های اول و دوم متوسطه و فعالیت خادمیاران در دوره ابتدایی برگزار شد.

 

مسئول کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: با همکاری کانون های محلی آستان قدس بستری برای فعالیت خادمیاران این کانون با دانش آموزان، زمینه‌های لازم فراهم شدکه هر خادمیار حداقل با چهار نفر از دانش آموزان تشکیل گروه با محوریت تربیت و آموزش داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه 270 نفر از خادمیاران فرهنگی عضو کانون تعلیم و تربیت هستند، بیان کرد: از جمله اهداف و برنامه‌های کانون‌های محلی در اوقات فراغت، استفاده از امکانات کانون های محلی؛ فعالیت های تربیت بدنی، فرهنگی، هنری، قرآن و تفسیر نهج البلاغه بوده است.

 

دانشمند با اشاره به اینکه برای فعالسازی کانون‌های محلی دو روش در نظر گرفته شده است، افزود: مشاورانی به عنوان نماینده کانون تعلیم و تربیت در مساجد با هدف نیازسنجی از دانش آموزان و خانواده های آنها با اعضای کانون های محلی تعامل برقرار کرده و پس از ثبت نام، فعالیت مشاوره ای و تخصصی خود را انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برای استفاده فراگیران و دانش آموزان؛ خادمیاران تعلیم و تربیت از پیام رسان های داخلی برای تعامل و پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان استفاده کردند.

 

مسئول کانون تعلیم و تربیت دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: آنچه برای ما مهم است فهم بیشتر محتوای برنامه درسی و بحث خود ارزیابی فراگیران از طریق رسانه با مربی است.

 

وی ادامه داد: شناسایی استعداد و توانایی درونی فراگیران با استفاده از ظرفیت خادمیاران تعلیم و تربیت نیز از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است.

 

دانشمند اضافه کرد: بسیاری از نابهنجاری ها در حوزه رفتار، اخلاق و منش فراگیران نیز به عنوان یک امر ضروری برای ما مورد اهتمام است که در این رابطه مشاوران متخصص جهت شناسایی و کاهش و حذف این اختلالات و نابهنجاری ها، مشاوره هایی به فراگیران ارائه می دهند.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند خراسان جنوبی کانون تعلیم و تربیت کانون های محلی خراسان جنوبی دانش آموزان آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۴۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماز جمعه این هفته در تکاب به امامت حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان در مصلی بقیة الله الاعظم (عج ) برگزار و اقامه شد.

حجت الاسلام کوهی گفت : تربیت دانش آموزان نمونه و تعلیم و تربیت اصولی در مدارس رسالت خطیر معلمین تلاشگر در سنگر تعلیم و تربیت است.

امام جمعه تکاب گفت : معلمین متعهد و انقلابی سنگر داران واقعی خط اول مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب هستند و آموزه های آنان برای دانش آموزان در زندگی اجتماعی آنان بروز و نمود عینی خواهد داشت.

وی گفت : کارگران زحمت کش گردانندگان چرخ تولید کشور هستند و حمایت از این قشر زحمت کش افزایش تولید و جهش تولید را در پی خواهد داشت.

امام جمعه تکاب گفت : اجرای طرح نور و هدایت بی حجابی و بی بند و باری بسوی عفت و عطوفت کار با ارزشی است و از اقدام نیروی انتظامی در تقویت حجاب و رعایت حجب و حیا در جامعه قدر دانی می کنیم.

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت