Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران امروز، سرگئی لاوروف امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با هایکو ماس، همتای آلمانی خود، گفت:

«ما پیشنهادهایی را ارائه کردیم که می‌تواند به ازسرگیری همکاری‌ها بین اعضای معامله هسته‌ای با ایران (برجام) کمک کند.

از موضوعاتی که روسیه و آلمان بطور فعالانه با همدیگر همکاری می‌کنند، می‌توانم به وضعیت پیرامون برجام برای حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران اشاره کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مورد ایده‌هایی وجود دارد که شرکای اروپایی ما پیشنهاد می‌کنند. روسیه هم به نوبه خود پیشنهادهایی را مطرح کرد که به عقیده ما به ازسرگیری همکاری همه اعضای برجام کمک می‌کند.

هنوز شانس برای حفظ برجام وجود دارد و نه تنها روسیه بلکه چین نیز در این زمینه فعال است و اعضای اروپایی برجام نیز برای حفظ این توافق تلاش می‌کنند.»

پیشتر وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو با تمام توان برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران که رییس‌جمهوری کنونی آمریکا به دنبال نابود کردن آن بوده، تلاش می‌کند.

گفتنی است در پی سفر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران، به روسیه که در آن به گفته ظریف، وی حامل پیام مهمی بوده است؛ پوتین تماسی با ترامپ داشت که تحلیلگران سیاسی برآورد می‌کنند در جهت کاهش تنش میان ایران و آمریکا و حتی دریافت قول مساعدی برای باز شدن راه فروش بخشی از نفت ایران بوده باشد.

از سوی دیگر، آنطور که یک رسانه لبنانی هفته گذشته گزارش داده بود، در میان کشورهای اروپایی، آلمان‌ها به‌شکل جدی‌تری برای رساندن ایران و آمریکا به یک معامله هرچند موقت، تلاش می‌کنند که از این منظر هم، اظهارات لاوروف و تاکید ویژه وی بر نقش روسیه و آلمان برای احیای برجام واجد اهمیت می‌نماید.

پربیننده ترین ترامپ: ظرف چهار هفته با ایران توافق می‌کنم ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد سودآورترین شرکت‌های جهان کدامند؟/ احتمال تنزل جایگاه آرامکو به دنبال کاهش قیمت نفت خوب و بد انتخاب بایدن در نوامبر/ دموکرات‌ها از کاخ سفید چه می‌خواهند؟ رویترز : قطعنامه ضد ایرانی امروز شکست خورد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلمان ایران و آمریکا سرگئی لاوروف برجام هایکو ماس قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران