Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش عراق در واکنش ب حمله پهپادی ترکیه به شمال این کشور، آنکارا را تهدید کرد و هشدار داد که در برابر ریخته شدن خون عراقی‌ها ساکت نخواهد نشست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای گفت: ما حمله پهپادی ترکیه به تعدادی از نیروهایمان را محکوم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجاوز به کشته شدن رئیس تیپ دوم در منطقه اول در فرماندهی گارد مرزی و رئیس گردان سوم و  زخمی شدن رئیس گردان اول و افسر اطلاعات و دو تن از همراهانشان منجر شد. نیروهای ما در عملیات شناسایی در منطقه سیدکان در چهار کیلومتری نوار مرزی با ترکیه بودند.

وی گفت: به منظور حفظ حسن همجواری و روابط میان دو کشور نیروهای ترکیه باید درباره این جنایت توضیح داده و عاملان باید مجازات شوند. ما قبلا هم نسبت به ادامه تجاوزات ترکیه به خاک عراق هشدار داده بودیم. خون عراقی‌ها گرانبهاست و ما در برابر ریخته شدن خونشان سهل‌انگاری نکرده و ساکت نمی‌نشینیم.

در همین راستا تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز گفت: با مسئولان اقلیم کردستان درباره تجاوز ترکیه که به کشته شدن دو افسر گارد مرزی منجر شد ارتباط و گفتگو داریم.

وی افزود: جزئیات دیگری وجود دارد که برای بررسی دلایل این حمله و هدف قرار گرفتن نظامیان عراقی با اقلیم کردستان درباره آن صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارتش عراق تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ