Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@13:29:53 GMT

عراق سفیر ترکیه را احضار می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۷۹۸۹

عراق سفیر ترکیه را احضار می کند

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از ایرنا: 
در حمله پهپادی ترکیه به منطقه «سیدکان» از توابع استان اربیل واقع در اقلیم کردستان عراق، دو افسر گارد مرزی و یک سرباز نیروهای مسلح عراق کشته شدند.
وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: عراق ضمن اعلام مخالفت قاطع با تجاوز ترکیه به خاک خود، تجاوز این کشور به  منطقه سیدکان از توابع استان اربیل در اقلیم کردستان عراق را که با هواپیمای بدون سرنشین انجام و باعث کشته  شدن دو افسر و یک سرباز نیروهای مسلح شد، محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیانیه می فزاید: عراق این اقدام را نقض حاکمیت خود و آن را عملی تجاوز کارانه و مغایر با قوانین بین الملل به عنوان تنظییم کننده روابط میان کشورها و اصل حسن همجواری می داند.
بغداد همچنین اعلام  کرد که تکرار این گونه اقدامات و پاسخگو نبودن در برابر خواسته های عراق مبنی بر توقف قانون شکنی ها و خروج نیروهای ترکیه ای از داخل مرزهای بین المللی عراق، زمینه ای برای تجدید نظر در میزان همکاری میان کشورها در زمینه های مختلف است.
وزارت امور خارجه عراق همچنین با اعلام لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به عراق را که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، گفت که در این رابطه سفیر ترکیه  را نیز احضار و یادداشت شدید اللحنی را به وی تسلیم خواهد کرد.
منابع عراقی اعلام کردند که یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه نشست مرزبانان عراقی و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در منطقه «برادوست» از توابع  «سیدکان» در شمال استان اربیل بمباران کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند