Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@01:05:03 GMT

تغییرات احتمالی در پیاده‌روی اربعین امسال

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۵۵۹

تغییرات احتمالی در پیاده‌روی اربعین امسال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، در نشست شورای معاونان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که در شرایط پیش ‌رو احتمالا امسال مراسم اربعین همانند پیاده‌روی‌های گذشته برگزار نخواهد شد، افزود: «با این نگاه، برنامه‌ها در حوزهای فرهنگی، آموزشی، تبلیغات و تعامل دستگاه‌ها در داخل و بین‌الملل، طراحی شده و با همکاری دستگاه‌های مختلف درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او با اشاره به اینکه سناریوهای مختلف در ارتباط با مراسم اربعین حسینی با توجه به شیوع ویروس کرونا برای این ستاد ارسال شده است، گفت: «بیش از دو هزار پیام برای استفاده در فضای مجازی و رسانه‌ای در موسم اربعین در حال آماده شدن است.»

احمدی به انواع پیام‌های تولیدشده متناسب با فضای اربعین امسال اشاره کرد و همکاری در تولیدات رادیوهای اربعین، معارف، فرهنگ، جوان و نمایش، همچنین تولیدات نمایشی، روایتگری، برگزاری انواع مسابقات و کتابخوانی و توجه به کودکان ونوجوانان را از جمله فعالیت‌هایی عنوان کرد که کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در دستور کار دارد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هماهنگی‌های صورت‌گرفته با عتبه حسینی برای پشتیبانی و پوشش برنامه‌های این کمیته در موسم اربعین حسینی را یادآور شد و با اشاره به پخش زیارت اربعین، دعای کمیل و سخنرانی به زبان‌های مختلف از رسانه‌ها و برگزاری محافل قرآنی در فضای مجازی، گفت: «تلاش داریم امسال قرائت زیارت اربعین را به خانه‌ها ببریم.»

بعدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم استفاده از فضای رسانه‌ای و مجازی در ایام اربعین برای انتقال رنگ و بوی این مراسم معنوی تاکید کرد و تلاش برای عملی شدن طرح «هر خانه یک حسینیه» را خواستار شد.

او گفت: «در مراسم اربعین امسال نباید نقش سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در بازشدن مسیر پیاده‌روی اربعین و ایجاد حس برادری میان مسلمانان دو کشور فراموش شود.»

نواب، خواستار ارائه آموزش‌هایی براساس نیاز مخاطب شد و بر لزوم توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی در ماه‌های محرم و صفر در شرایطی که مردم درگیر ویروس کرونا هستند، تاکید کرد.

عراق و ستاد اربعین در ایران هنوز رسما درباره برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین اظهارنظر نکرده‌اند. هم‌اکنون مرزهای عراق و ایران بسته است و شهرهای زیارتی عراق در قرنطینه به سر می‌برند و از پذیرش زائر در نجف و کربلا خودداری می‌شود. این محدودیت تا سیزدهم ماه محرم ادامه دارد.

۵۷۵۷

کد خبر 1420887

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق پیاده روی اربعین اربعین ویروس کرونا پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار که تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت امسال نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکرده باشند از دریافت خدمات دولتی محروم می‌شوند.

امیررضا رجبی افزود: ضرورت قانونی برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در راستای تسهیل فضای کسب و کار با هدف ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر و امکان فرصت‌های جدید است.

وی گفت: حذف امضا‌های طلایی و مقابله با عوامل اقتصاد پنهان با الکترونیکی شدن مجوز‌های کسب و کار از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه ملی صدور مجوز‌ها و تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا است و به طور حتم فضای کسب و کار کشور از حذف مقررات زائد تاثیرات مثبتی به خود خواهد دید.

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد