Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:58:45 GMT

آخرین خبر از واکسن کرونا از زبان وزیر بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۶۲۱۰

آخرین خبر از واکسن کرونا از زبان وزیر بهداشت

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز چهارشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد درباره تولید واکسن کرونا در کشور افزود: هنوز حرف‌های زیادی درباره واکسن کرونا در جهان وجود دارد و به نتیجه قابل قبولی در این زمینه نرسیدیم. مشابه این ویروس تاکنون دیده نشده و در نتیجه تهیه این واکسن هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه این واکسن یا در جهان چه زمانی به بازار می‌آید و آیا واکسنی که به بازار می‌آید، طول مدت ایمنی آن چقدر خواهد بود مورد تردید است.

وی ادامه داد: در مجمع بین المللی سازمان جهانی بهداشت هم شرکت کرده و سبد خود را در خرید گذاشته‌ایم تا اگر جایی از جهان این واکسن را عرضه کرد، بتوانیم این واکسن را برای شهروندان خود خریداری کنیم.

نمکی بیان کرد: رسانه‌ها به مردم این را یاد بدهند که تا زمانی که واکسن موثر نیامده، موثرترین پدیده شستن دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی است.

دو صدایی درباره کرونا

وزیر بهداشت درباره دو صدایی و چند صدایی درباره کرونا اظهار کرد: دو صدایی یا چند صدایی حاصل دو رویکرد یا نگاه به مشکلات کشور است. سلامت اصلی‌ترین رکن اساسی کشور است که می‌تواند بر اقتصاد و سیاست و فرهنگ تاثیر داشته باشد. برخی ممکن است این را به گونه دیگری مشاهده کنند، اما کشوری که در تحریم به سر می‌برد و مشکلات اقتصادی دارد، عده‌ای فکر می‌کنند باید اولویت‌های دیگری را پر رنگ دید. همه تلاش خود را کردیم که این دو صدایی‌ها را به تک صدایی و مهار زودرس کرونا بدل کنیم.

موثرترین همراهان ما رسانه‌ها هستند

وزیر بهداشت درباره تعامل بیشتر با رسانه‌ها اظهار کرد: وزیر بهداشتی که از ابتدا گرفتار سیل و زلزله و آنفلوآنزا و کرونا شده و با همه مشکلات تحریم‌ها، این وزیر ممکن است در تقسیم کار و حتی مشاهده اطراف خود کسی را نبیند. بعد از خداوند بر اساس ایمانی که به اهل فرهنگ و رسانه دارم، فکر می‌کنم موثرترین همراهان ما رسانه‌ها باشند. غیر از رسانه‌های تصویری، کسانی که می‌توانند با قلم، فتنه‌ها را بخوابانند و آتش‌ها به پا کنند و در دگرگونی‌های کشور موثر هستند.

از هیچ رسانه‌ای شکایت نکردیم

نمکی در پاسخ به سوال دیگری درباره مشکلات پیش آمده برای یکی از روزنامه‌ها بیان کرد: تاکنون از هیچ رسانه‌ای شکایت نکردم و حتی قبل از من هم اگر شکایتی بوده خواستم که پس گرفته شود. اگر گفتمان بر اساس حقیقت است که باید با جان و دل بپذیریم. در این دوران سخت که سربازان خط مقدم این دفاع را مشاهده کردیم، عده‌ای برای تشویش ذهن مردم و گسست اعتماد مردم، کارهای تلخی انجام داده و من را به یاد روزهای دفاع مقدس انداخت که عده‌ای در جبهه می‌جنگیدند و افرادی به صدام گرا می‌دادند که سنگر بچه‌های ما را بزند. اگر موردی وجود داشته باشد همراهی می‌کنیم تا هیچ خبرنگاری به دلیل شکایت از جانب ما در مشکل نباشد.

کووید ۱۹ شیوه جدیدی از زندگی را به ما تحمیل کرده است

وی اظهار کرد: پدیده کووید ۱۹ شیوه جدیدی از زندگی را به ما تحمیل کرده و یکی از موارد این است که روی عزیز خبرنگاران را کمتر می‌بینیم. هرچند خبرنگاران از ابتدا در کنار مدافعان سلامت حضور داشته و عظمت کار بزرگی که در کشور اتفاق افتاده را به تصویر کشیده‌اند. اعتقاد من این است که یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی در همه کشورها داشتن رسانه‌های پویا و حقیقت‌گویی است که در راستای اعتلای توسعه یافتگی کشور نقش آفرینی می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 انفجار بیروت حسن دیاب حسین مدرس خیابانی کنکور 99 سعید نمکی واکسن کرونا ویروس کرونا طرح ترافیک 99 انفجار بیروت حسن دیاب حسین مدرس خیابانی کنکور 99 وزیر بهداشت دو صدایی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره

بعد از مشخص شدن، موافقت مشروط حماس با توافق پیشنهادی از سوی مصر، محافل صهیونیستی رجز خوانی خود را برای کسب حداکثر امتیاز از نشست قاهره آغاز کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه سیاسی اعلام کردند: اسرائیل به هر حال چه با توافق و چه بدون توافق مربوط به آزاد سازی ربوده شدگان(اسرا) به رفح حمله خواهد کرد تا باقی مانده توان نظامی حماس را هم در آنجا از بین ببرد.

یک مقام مسئول سیاسی در رژیم صهیونیستی که رسانه‌های عبری زبان هویتش را اعلام نکردند در واکنش به اخبار منتشر شده در رابطه با پیشرفت حاصل در توافق مبادله اسرا که در بر گیرنده پایان جنگ هم هست، خبر داد: بر خلاف آنچه که منتشر می‌شود، اسرائیل به هیچ عنوان با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد و حاضر به گنجانیده شدن این بند در توافق مبادله اسرا نخواهد شد، چون سطح سیاسی در اسرائیل تصمیم به انجام حمله به رفح را گرفته است و ارتش اسرائیل برای از بین بردن بقایای نیروهای حماس وارد این منطقه خواهد شد، این تهاجم چه در صورت اعمال آتش بس موقت برای آزادی اسرا و چه بدون آن به انجام خواهد رسید.

پایگاه عبری زبان وای نت هم در این رابطه اعلام کرد، محافل سیاسی در اسرائیل نسبت به پیشرفت توافق بدبین هستند و معتقدند که شانس دستیابی به توافق همچنان پایین است، اما محافل امنیتی نظر متفاوتی دارند.

این محافل تاکید کردند دخالت مستقیم و شدید آمریکا می‌تواند شانس دستیابی به توافق را افزایش دهد اما ساختار سیاسی در تل‌آویو همچنان بد بین است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، دیدی بارنیاع رئیس موساد و رونین بار رئیس شاباک معتقدند که شانس دستیابی به توافق وجود دارد اما در مقابل بقیه طرف‌ها به شدت نسبت به تحقق چنین توافقی ابراز بدبینی می‌کنند.

 رسانه‌ها ساعاتی پیش اعلام کردند در پی تعهد قاطع ایالات متحده به حماس در رابطه با تبدیل شدن آتش بس موقت به دائم و خروج نظامیان اسرائیلی از نوار غزه ، حاضر به پذیرش توافق مبادله اسرا شده و این مسئله را رسما در قاهره به اطلاع مسئولین مصری می‌رساند.

ادعای رسانه صهیونیست:حماس با پیشنهاد مصر موافقت کردحماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمدحماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدالاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • رجز خوانی رژیم صهیونیستی در آستانه نشست قاهره
  • رسانه عبری زبان: همه دست آوردهایمان بر باد رفته است