Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست بررسی مشکلات و موانع روند بازسازی‌ها مناطق زلزله زده استان گفت :  ۹ ماه از زمان زلزله در میانه و سراب می‌گذرد با وجود کاستی‌ها و کمبود‌ها اتمام بازسازی صد درصدی در منازل تعمیری و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی در بازسازی منازل تخریبی عملکرد کم نظیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی مهمترین موضوعی است که باعث کندی روند بازسازی‌ها شده و پیمانکاران را با مشکل مواجه کرده است که باید فکری به این موضوع شود.

استاندار از بانک‌ها خواست با رفع موانع در پرداخت تسهیلات به این موضوع کمک کنند تا بتوانیم پیش از رسیدن فصل سرما بازسازی‌ها را تمام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی روند بازسازی اماکن دامی را در این مناطق نامناسب ارزیابی کرد و افزود: با مساعدت بنیاد مسکن ۵ میلیون تومان هم کمک هزینه برای هر یک از این اماکن اختصاص یافته است که امید است ساخت اماکن دامی هم با پای کار آمدن اهالی تسریع یابد.

مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این نشست با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات به بازسازی واحد‌های آسیب دیده گفت: باید تلاش شود تا با همکاری تمامی نهاد‌های مرتبط و پرداخت به موقع تسهیلات بانکی تا زمستان کار ساخت و ساز تمام شود. 

او افزود: روند بازسازی‌ها مناسب است، اما افزایش قیمت مصالح باعث شده کار به کندی پیش رود که لازم است خود مردم مناطق و بانک‌ها تلاش کنند.

قادری معاون امور بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور هم گفت:برای بازسازی مناطق زلزله زده عزم جدی در این استان وجود داشت که توانستند در اولین فرصت بازسازی‌ها را به خوبی پیش ببرند.

او افزود: در زمان بحران در کشور تلاش‌های ارزشمندی با عزم ملی انجام می‌شود، اما بهتر است تمام هزینه‌هایی که در کشور برای جبران خسارت‌های  سیل و زلزله و دیگر حوادث صورت می‌گیرد صرف پیشگیری و ساماندهی خطرات موجود در شهر‌ها و روستاها شود.

او مناطق حاشیه نشین را یکی از مهمترین آسیب‌ها در کشور دانست و گفت: بهتر است از هم اکنون به فکر این مناطق باشیم تا زمان بحران هزینه‌های کلان انجام نشود.

باباپور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی هم در این نشست از عقد قرار داد ۹۵ درصدی تسهیلات بازسازی در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: ۸۱ درصد تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

او گفت: تعمیرات ۳ هزار و ۳۰۰ واحد آسیب دیده در این مناطق صددرصد به پایان رسیده و ساخت و ساز سه هزار واحد تخریبی هم ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازسازی مناطق زلزله زده بنیاد مسکن مدیریت بحران مناطق زلزله زده روند بازسازی بازسازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است