Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@23:22:25 GMT

طلای سیاه به جای طلای زرد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۷۲۳۰

طلای سیاه به جای طلای زرد

حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا درباره «توافق سریع با ایران» واکنش نشان داد. او امروز در جلسه هیأت دولت با اشاره به واپسین صحبت‌های ترامپ درباره توافق با کشورمان، این سؤال را مطرح کرد که «اگر شما واقعاً می‌خواهید با ملت ایران توافق کنید و مشکلات را حل کنید پس چرا امروز این کار را نمی‌کنید؟»

  روحانی با طرح سؤالاتی نظیر اینکه «چرا امروز دشمنی می‌کنید و توافق را به فردای انتخابات موکول می‌کنید؟» ادامه داد: «این نشان می‌دهد شما راست نمی‌گویید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان می‌دهد که شما به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستید و این ماجرای ما با دولتی است که در امریکا مستقر است. از روزی که آمده است مدام شکست خورده و مدام با ایران دشمنی کرده است.»
دونالد ترامپ جمعه گذشته ادعا کرده بود: «ایران دوست دارد که مرا رئیس جمهوری نبیند. اگر ما در انتخابات پیروز شویم، بسیار سریع با ایران به توافق خواهیم رسید.» وی همچنین مدعی شده بود: «کره شمالی، ایران و هر کسی دیگر بسیار سریع با ما به توافق خواهد رسید. ایران برای رسیدن به توافق دست و پا می‌زند، اما آنها ترجیح می‌دهند با بایدن به توافق برسند.»
به گزارش ایسنا روحانی امروز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های امریکا برای مقابله با ایران، اظهار کرد: «  امریکا قطعنامه‌ای برای ضربه زدن به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ارائه کرده که ما امید فراوان داریم که طرح امریکا شکست بخورد و بار دیگر انزوای امریکا در جهان دیده شود؛ اما واکنش ما هم در صورت تصویب احتمالی آن مشخص است. اگر چنین طرحی به تصویب برسد به معنای نقض فاحش و آشکار برجام است و عواقب آن برعهده کسانی است که در این زمینه تلاش می‌کنند.» رئیس جمهوری همچنین درباره عرضه عمومی نفت در بورس و مخالف‌خوانی‌ها در این باره گفت: «حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد بگوید از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پیروزی رسیده اما ما می‌خواهیم در عمل نشان دهیم و ثابت کنیم که چنین نیست.»
وی افزود: «این کار دولت که به‌زودی آیین‌نامه آن نوشته می‌شود حتماً در زندگی مردم تأثیر می‌گذارد. کاری که دولت برایش با همکاری قوا ماه‌ها زحمت کشیده را برخی که معلوم نیست مبنای‌شان چیست می‌گویند این دولت می‌خواهد فشار را از خودش به دولت بعدی منتقل کند. حرفی که دروغ و کاملاً بی‌اساس است.»
رئیس جمهوری تصریح کرد: «ما امسال ۱۷ طرح پتروشیمی را داریم. مرتب در روستاها آب و برق می‌کشیم. در عسلویه فعالیت می‌کنیم. حالا آیا کسی می‌تواند بگوید که این کارهای دولت در سال پایانی به سود دولت بعدی است؟ این چه حرف بچگانه و کودکانه‌ای است؟»
روحانی ادامه داد: «ما همه خادم مردم هستیم، این دولت منتخب مردم است و دولت بعدی هم منتخب مردم است. همه باید تلاش کنیم که در شرایط سخت تحریم کشور را اداره کنیم. با کسی که شوخی نداریم! این حرف‌ها را کنار بگذاریم. کسی که به کار دولت در این زمینه ایراد می‌گیرد، بیاید و لطفاً بگوید راهکارش چیست؟ با درشت‌گویی و حرف‌های این چنینی کاری پیش نمی‌رود.» رئیس جمهوری ادامه داد: «همه کارهایی که ما برای ای‌تی‌اف و بورس انجام می‌دهیم برای این است که مردم بدانند جای سرمایه‌گذاری دلار و سکه نیست، جای سرمایه‌گذاری بورس و نفت است.» رئیس جمهوری همچنین با اشاره به انتشار بیانیه‌ای از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درخصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، با یادآوری ماجرای حمله صدام به کویت در سال ۱۹۹۱ میلادی، اظهار کرد: ما پشت شما ایستادیم چون برادر شما هستیم. اگر ما این کار را نکرده بودیم صدام همه شما را خورده بود!

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: «بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می‌کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان‌ها در غزه تلاش می‌کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گور‌های دسته جمعی در اطراف بیمارستان‌های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود