Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت: شوراها باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفان سد کنند، چراکه شوراهای مقابله‌کننده با فساد مورد حمایت ما هستند.

به گزارش مشرق، آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه صبح امروز در جلسه شورایعالی استان‌ها گفت: معنویت، اخلاق، عقلانیت و عدالت پایه‌های یک شهر سالم اسلامی است.

وی افزود: مطابق قانون اساسی شوراها برای پیشرفت امور اقتصادی شهرها و روستاها تشکیل شده‌اند و تلاش شوراهای شهر و روستا باید در راستای پیشرفت امور اقتصادق و فرهنگی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. باشد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه شوراها جلوه حضور و اراده مردم است، اظهار کرد: اعضای شوراها دژ محکمی در برابر هرگونه نفوذ، رانت‌خواری و فساد و هر امری که حقوق عامه مردم شهرها و روستاها را بخواهد پایمال کند بسازند و شوراها در این جهت باید با همه بخش‌ها همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: جزئیات جلسه جمعی از نمایندگان مجلس با رئیس قوه‌قضاییه ۵ شرط رئیسی برای موافقت با تصویب طرح دولت

وی ادامه داد: شوراها را در جهت مبارزه با کجی‌ها و انحرافاتی که حقوق عامه را ضایع می‌کنند همکار دستگاه قضایی می‌دانیم.

آیت‌الله رییسی بیان داشت: توسعه‌یافتگی ضرورت کشور ماست اما پیشرفت‌ها نباید حقوق عامه را ضایع کند و به محیط زیست آسیب وارد کند. در کنار حقوقی که به شوراها داده شده باید دید تکالیفی که برعهده آنهاست اجرا شده یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: شوراها و پس از آن دادستان‌ها و مسئولان قضایی مستقر در استان‌ها باید مامنی باشند برای کسانیکه می‌خواهند قانون مدار باشند و در دل کسانیکه می‌خواهند به حقوق مردم و بیت‌المال دست‌اندازی کنند خوف ایجاد کنند.

رییس دستگاه قضا افزود: شوراها در حفظ حقوق عامه باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که اصلا کار به دادستانی‌ها نرسد. شورا تشکیل شده تا حافظ حقوق مردم و عامل پیشرفت شهر و روستا باشد، هرچه مانع پیشرفت و تضییع کننده حقوق مردم باشد خود شورا در برابر آن بایستد؛ ما نوبت آخر هستیم نه نوبت اول. 

آیت الله رییسی گفت:   باید راه را برای قانونمداران باز و برای متخلفین سد کنید و شوراهای باجسارت مقابله‌کننده با زمین‌خواری و فساد حتما مورد حمایت ما هستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین سید ابراهیم رئیسی دستگاه قضایی قوه قضائیه زمین خواری اخبار داغ قوه قضاییه حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تربت‌حیدریه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره و اظهار کرد: بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند و از بنگاه داری خود داری کنند، چرا که ثروت اندوزی بانک‌ها برای مردم سودی ندارد، لذا پولی که از مردم سپرده گذاری می‌شود باید به سمت تولید هدایت شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین مراکز ایجاد اشتغال و حرفه آموزی است که تقریباً آموزش‌های آن رایگان است که می‌توان با مهارت‌هایی را که افراد طی می‌کنند وارد بازار کار شد.

وی گفت: بخش مهمی از بیکاری و اشتغال زایی متوجه مسؤولان است اما بخش عمده آن متوجه مردم است، چرا که کار فراوان است و باید فرهنگ آن نهادینه شود، لذا اینکه در خانه بنشینیم و منتظر باشیم کار به سراغ ما بیاید به خود و خانواده خود ظلم کرده‌ایم.

معلمی بیان کرد: شوراها یکی از مهم‌ترین مظاهر مردم سالاری است و نباید کار سیاسی و جناحی انجام شود و اعضا درگیر اختلافات درون گروهی شوند که دود آن به چشم مردم می‌رود.

امام جمعه تربت‌حیدریه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شوراها شناسایی موانع تولید است و برای رفع این مهم تمام تلاش خود را انجام دهند و این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

کد خبر 6089090

دیگر خبرها

  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور