Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه " ۷۵ درصد گاز مصرفی کشور در استان بوشهر تولید و به دیگر نقاط انتقال داده می‌شود" گفت: در ۵ سال گذشته ۱۶ پالایشگاه گازی و مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی شده است. - اخبار استانها -

سعید زرین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، میدان گازی پارس جنوبی را بزرگترین منبع گازی جهان است دانست و اظهار داشت:  میدان پارس جنوبی بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طرح‌های توسعه پارس جنوبی را در قالب 24 فاز پالایشگاه گازی دانست و از افتتاح 17 فاز در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم 17 فاز پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده است که تولید گاز اکنون روزانه به 700 میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی 7 پالایشگاه گازی منطقه پارس جنوبی  از سال 1394 تاکنون خاطرنشان کرد: بعداز مدت‌ها توقف از سال 1394 تاکنون 7 پالایشگاه گازی در 12 فاز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه‌اندازی شده که شامل پالایشگاه ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، دوازدهم و سیزدهم است.

وی استان بوشهر را پایتخت انرژی کشور دانست و بیان کرد: استان بوشهر محل استقرار صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی است و مجموعه این عوامل سبب شده که استان بوشهر لقب پایتخت انرژی کشور بگیرد و این در حالی است که 75 درصد گاز مصرفی کشور در استان بوشهر تولید و به دیگر نقاط کشور انتقال داده می‌شود.

زرین‌فر با اشاره به اجرای طرح‌های مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی تصریح کرد: در کنار راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی در منطقه پارس جنوبی، 9 فاز پتروشیمی در استان بوشهر راه‌اندازی شده که آخرین آن پتروشیمی متانول کاوه در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی، از افزایش تولید متانول در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی 2 مجتمع پتروشیمی کاوه و کیمیای پارس خاورمیانه تولید سالانه متانول در استان بوشهر به 10 میلیون تن رسید که با راه‌اندازی پتروشیمی‌های در حال اجراء تولید این محصول به 20 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

تولید "متانول" در استان بوشهر به 10 میلیون تن رسید طرح‌های صنعتی با سرمایه گذاری 727 میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح می‌شود بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه 7 هزار تن متانول با گرید AA در ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در مجموع در  5 سال گذشته 16 پالایشگاه گازی و مجتمع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی راه‌اندازی شده که نقش مهمی در تولید گاز و انواع محصولات پتروشیمی داشته است.

زرین‌فر از توسعه صنایع دریایی در استان خبر داد و تصریح کرد: در توسعه صنایع دریایی، ساحل و فراساحل در استان بوشهر اقدامات مهم و مطلوبی صورت گرفته است که در این راستا برطرف شدن مشکلات این واحدها و حمایت از آنها در دستور کار مسئولان قرار دارد.

وی، با اشاره به توسعه صنایع سیمانی در استان بوشهر افزود: 2 کارخانه سیمان دشتستان و ساروج کنگان فعالیت می‌کرد که در 2 سال گذشته کارخانه سیمان مند دشتی راه‌اندازی شد و اکنون تولید سیمان در استان بوشهر 30 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT2 بیشتر بخوانید... استاندار بوشهر: طرح‌های آبرسانی استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود+فیلم بوشهر| پالایشگاه "فجر جم" ۱۲ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز به منطقه اقتصادی شمال استان بوشهر منتقل می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار بوشهر: طرح‌های آبرسانی استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود+فیلم بوشهر| پالایشگاه "فجر جم" ۱۲ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز به منطقه اقتصادی شمال استان بوشهر منتقل می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ همایش بین‌المللی فاطمیون| ابلاغ سلام و درود سیدحسن نصرالله به مجاهدین لشکر فاطمیون / مدیون لشکر فاطمیون هستیم ۳ گزارش| تجلیل از مجاهدان لشکر فاطمیون / ‌خط و نشان جبهه مقاومت برای آمریکا / انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۴ همایش بین‌المللی فاطمیون| سخنگوی نجباء عراق: ‌آمریکایی‌ها ‌هر روز ‌انتقام سخت را از رزمندگان عراقی تجربه می‌کنند /‌ انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را می‌گیریم ۵ همایش بین‌المللی فاطمیون| آیت‌الله مکارم شیرازی: جبهه مقاومت امروز در مجاهدات لشکر فاطمیون برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) متجلی شده است ۶ سردار اشتری: از نظر بودجه ‌در فشار هستیم/ ‌اعتبارات‌ ‌نیروی انتظامی ‌کفاف کارها را نمی‌کند‌ ۷ سیستان و بلوچستان| سومین مرحله از حق‌آبه هامون به‌زودی وارد تالاب می‌شود ۸ رزمایش سراسری همدلی یک‌شنبه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! قم| رئیسی با رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد/ آیت‌الله یزدی: شروع مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه اقدامی امید‌آفرین است ترافیک سنگین در مسیر تفرجگاه‌های مشهد؛ کرونا "جمعه‌ها" شیوع ندارد! گزارش| مشکلات اینترنت استان زنجان صدای مشترکان را درآورد؛ آیا وعده‌های "وزیر جوان" محقق می‌شود؟ مهمترین اخبار تسنیم وزارت خارجه: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت لبنان بود، هست و خواهد ماند ظریف: هیچ طرفی حق ندارد با سوء استفاده از نیازهای لبنان خواسته‌های خود را به این کشور دیکته کند اختصاصی تسنیم| فروش اوراق سلف نفتی "طرح جدید دولت" نیست/کلیات طرح جدید هنوز به تایید نهایی نرسیده است فراخوان جهاد اسلامی برای برگزاری تظاهرات «نه به خیانت علیه فلسطین» ایران: اقدام رژیم صهیونیستی و امارات حماقت راهبردی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه پارس جنوبی استاندار بوشهر مجتمع پتروشیمی پالایشگاه گازی استان بوشهر راه اندازی شده پارس جنوبی لشکر فاطمیون درصد گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است